Egyesek miért nyomkodják a budapesti metrókon a fel- és leszállásjelző gombokat? Központi vezérléssel működtetik az ajtókat jelenleg mindegyiken, nem csinál a gomb semmit.
A kérdező kommentje:
"Van egy ajtó, mellette egy gomb "ajtónyitó" felirattal." - Nincs felirat.
És ha nincs felirat, akkor azt gondolják az emberek, hogy ha megnyomják, akkor karácsonyi dalokat fog játszani?
Mire másra lenne jó egy ajtónyitónak látszó gomb egy ajtón, mint a kinyitására?
Kérdező, ha már ennyire nem szeretsz gombokat nyomogatni, akkor itt is szállj le a piros gombról és inkább érvelj helyette a konkrét válaszra reagálva! Köszi.
Odáig tehát eljutottunk, hogy az utasok az ajtónyitót azért nyomogatják, mert rá vsn írva, hogy ajtónyitó. Ráadásul a modern szerelvènyeken a nyitás engedélyezéséhez vissza kell jönnie minden kocsiról a jelnek, hogy a kocsi megállt, ez azért már érzékelhető késedelmet okoz, amire a reakció az ajtónyitó nyomogatása.
Az valóban egy jó felvetés, hogy a jelzés legyen tárolva, ez tényleg komoly hiányosság volt és tényleg nem mindig voltak elég érzékenyek a gombok, ebben abszolút igazad van.
De ez nem ok a szelektív nyitás teljes elvetésére: egy hideg téli estén 6-7 percet üldögélni az Örsön tárva-nyitva hagyott ajtók mellett nem nagy élmény. De nyáron is sokat ront a klíma hatékonyságán az az 5 perc, amit a vonat a végállomáson tölt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!