Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem lehet használni a...

Krisztivn kérdése:

Miért nem lehet használni a metrón a leszállásjelzőt/ajtónyitókat?

Figyelt kérdés
2018. aug. 17. 15:06
 1/9 anonim ***** válasza:
12%
Az csak ajtónyitó, és működik.
2018. aug. 17. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
74%

A szerelvények fel vannak szerelve ilyen lehetőséggel, de nincs használatban, mert sok értelme nincs, az utasok is idegenkedtek tőle.

A felszíni szakaszon lehet csak érdekes mondjuk tikkasztó hőségben, felhőszakadáskor, vagy nagy hidegben az, ha nem nyílik ki minden ajtó.

Az M4-nek egyáltalán nincs felszíni szakasza, az M1, M2, M3 esetében 1-2 megállónyi rövid szakasz felszíni.

Pár hónapig a 2-esen használatban volt az ajtónyitó, de nem vált be.

Személyes véleményem szerint azért, mert nem úgy működött, mint pl. a motorvonatokon, ahol előre meg lehet nyomni.

A metróban csak a már álló szerelvénynél volt használható. Na én ezért nem csíptem, s szerintem sokan ugyanezért.

És mint írtam: alagútban nincs haszna.

2018. aug. 17. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
85%

Előzőt kijavítva: Az M1-es metrónak nincs felszíni szakasza.

A kérdésre válaszolva: Ugyan tényleg nincs értelme, de működik. Én például mindig megnyomom, pedig tudom felesleges.

2018. aug. 17. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
86%
3-as és kérdező bocsi! Öreg ember vagyok, amikor gyerek voltam, még feljött a „kisföldalatti”.
2018. aug. 17. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
85%

Ugyanazért, amiért jó évtizedig ki volt kapcsolva az automatikus ajtó-visszazárás a hannoveri villamosokon is: az utasok egy kisebb hányada hangosan nyávogott és a macerás vezérlés- vagy szoftvermódosítás helyett inkább hagytàk a francba az egészet.


Utasszempontból igen, a felszíni szakaszokon van igazi haszna, de üzemeltetési szempontból mérhetően csökkenti az ajtók alkatrészeinek kopását. Ez sem utolsó szempont. És teljesen egyetértek azzal, hogy ha tárolná a jelzést a vezérlés, a kutyának nem lenne baja az egésszel, mert a gombnyomással nem kellene megvárni amíg a teljes megállást visszaellenőrzi a szoftver (ez ugye nem mindig akkor van, amikor úgy érted, megálltunk, hanem van némi késlekedés).

2018. aug. 18. 06:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
78%
Mert mi értelme lenne? A metró megálláskor úgyis kinyitja az összes ajtót és akkor is megáll, ha nem száll ki senki és felszálló utas sincs a terminálon. Egyes országokban a buszok működnek így, hogy a hátsó ajtót az utasoknak kell manuálisan nyitniuk (jeleznek, busz megáll, ha a sofőr engedélyezi kapcsolóval, akkor kinyílik a hátsó ajtó, majd x mp. után visszazár, aki ezután akar leszállni/felszállni annak manuálisan kell nyitnia az ajtót, ha közben a buszsofőr nem tiltotta le a nyitásukat).
2018. aug. 18. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
#6: "Egyes országokban a buszok működnek így..." - Képzeld, Budapesten is így működik a legtöbb busz/villamos/troli, és nem csak a hátsó, hanem az összes ajtónál.
2018. aug. 21. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Nálunk vidéken a sofőr nyitja az összes ajtót. :) Az általam említett típusú buszokon pl. nincs is külön nyitógombja a sofőrnek a hátsó ajtóknak (csak egy van, ami az összeset nyitva tartja), míg Magyarországon minden ajtónak külön gombja van (legalábbis mifelénk). Nem tudtam, hogy Bp.-en nálunk is így működik.
2018. aug. 21. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

A metró megálláskor úgyis kinyitja az összes ajtót és akkor is megáll, ha nem száll ki senki…


Utóbbi igaz, de amikor az M2-n aktiválva volt az ajtónyitó, akkor csak azok az ajtók nyíltak, ahol jeleztek.

S az volt a baj, hogy csak az állomásban álló állapotban lehetett jelezni, előre nem.

2018. aug. 21. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!