Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Jó ötlet lenne egy ilyen...

Jó ötlet lenne egy ilyen villamosvonalnak?

Figyelt kérdés

A 4-6-os helyén tudnám elképzelni első körben, körvillamosnak hívnám. Egy villamos szerelvény akkora lenne, mint a teljes vonal 2-szerese és az eleje össze lenne csatlakoztatva a végével, természetesen egyterű lenne sofőr nélkül (maximum peronőeökre lenne szükség, mint az M4-es metrónál. Megállna fixen 300 méterenként. Hogy az autós forgalmat ne zavarja magasvasúton menne, végig lennének a peronok. Peronokon lehetnének mozgó járdák is a gyaloglások csökkentése érdekében, mivel fix megálló nem lenne, az hogy hol szállsz le, attól függ, melyik ajtónál állsz (lennének jelzések az ajtón, hogy az adott ajtó hol fog megállni. Ha hering parti nincs, akár a villamoson is letudhatod azt a 100 méter differenciát)


Sőt tovább is fejleszteném, fonódó körvillamosként. Mondjuk a villamos bal oldala 41-es villamos, jobb oldala 17-es, a Margit hídnál különválna, a 17-es becsatlakozna a 4-6-osba. A székek alatt rúd lenne, a megállókban a melletted lévő szerelvény rúdjába becsatlakozna, így egy gombnyomással át tudnál szállni a másik járatra úgy hogy az ülés átcsúszna a túloldalra a rúdon. Valami ajtó lenne 2 ők oldal között, ami zárva lenne a szétválasztásnál és osszecsatolásnál. Átszállás nélkül lehetne eljutni bárhová 😂 A vonalak mindegyike 50 km/h-val járhatónak kell lennie, még a hurok fordulónak is.



2021. máj. 5. 08:50
1 2 3
 11/22 A kérdező kommentje:
Természetesen mindenkit zöldelltem és fogok is 😊
2021. máj. 5. 13:02
 12/22 anonim ***** válasza:
100%
De most komolyan, ezt beépíthetnéd egy történetbe, aztán Wattpad-ra vele! Lehet olvasott sztori lesz te meg híres leszel. 😉
2021. máj. 5. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
100%
A várakozásmentes tömegközlekedés ötlete jó, de még ha lenne rá végtelen mennyiségű pénz, akkor sem így kerülne kivitelezésre.
2021. máj. 5. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
100%

Regénynek, filmnek vagy mesének jó ötlet.


A valóságban nem hiszem, hogy működne.


- Mekkora energia kellene a szerelvény meghajtásához?

- Hogy oldod meg, hogy az összes ajtó időre bezáródjon?

- Hogy oldanád meg a karbantartást?

- Ha valahol baj van a szerelvénnyel, akkor az egész vonal állna.


A székestől együtt átszállást inkább hagyjuk. :)

2021. máj. 5. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
100%

"50-el megtudjon fordulni, mert különben csak lépésben haladhatna az egész vonalon."

ha 300 méterenként megáll akkor hogyan gyorsulna 50-re?

2021. máj. 5. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
100%
Na most vagy kevesebbet vegyél be a gyógyszerből, vagy többet, mert ez az állapot így nem jó.
2021. máj. 5. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 A kérdező kommentje:
Legyen 450 méterenként, kb annyi az átlagos megálló távolság jelenleg. A Wiki szerint 8,5 km a hossza a 4-esnek és 19 megálló, sok helyen most is kigyorsulja az 50 km/h-t.
2021. máj. 6. 08:16
 18/22 anonim ***** válasza:
100%
Az a baj, hogy fizikai fájdalmat okoz, ha ezt megpróbálom elképzelni. Szerintem már érted, miért...
2021. máj. 6. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
100%
Igen, de egy Combino 70 tonna, ez meg sok-sok gigatonna lenne. Nem tudnál annyi és olyan erős motort belepakolni, hogy meghajtsa, ha meg mégis, akkor is milliárdos összeg lenne percenként, hogy elegendő energiával tudd táplálni.
2021. máj. 6. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 A kérdező kommentje:
Csuklós lenne, minden egységben vagy minden második egységben lenne motor, így bárhány egységből állhat. A villanyszámla mondjuk lehet magas lenne. Ha azt vesszük, most is olyan szinte mintha az egész egy lenne, olyan sűrűn jár.
2021. máj. 6. 12:25
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!