Nem lenne jó ötlet az elektromos buszokra áramszedőt tenni?
Előnyei:
- Ha nem bír ki egy teljes műszakot, akkor nem kell a garázsba vesztegelni töltőn, hanem troli vonalon folytathatja, ha feltöltődött, akkor folytatja busz vonalon tovább.
- Bővebb trolihálózatot lehet létrehozni, akár Budára is át lehet merészkedni (Solarisok csak 4 kilométert tudnak menni aksiról, az elektromos buszok, azért sokkal jobb teljesítményt nyújtanak)
Példavonalak:
20E, 30: Elég hosszat megy drót alatt, itt tudna töltőn lógni.
75 troli 34-es vagy 106-os busszal összevonva.
- 75 hosszabbítva a Rózsadombig stb
- Ha csak akksi problémája van, nem kell hetekig garázsba álljon, drót alatt mehet tovább addig is, amíg megjavítódik.
#1: Csak kilehet találni valami gyorsakasztási módszert
#2: Gyors töltés nagyon amortizálja az akut, így kíméletesebben lehet tölteni, ritkábban kell akut cserélni
Igazából itt mind létező megoldásokról beszélgettek. Ma már léteznek olyan megállóhelyi gyorstöltők, amelyek irtó drágák ugyan, de valóban a megállás vagy rövid vegallomasi tartózkodás ideje alatt egy pár megallora vagy egész kanyarra elegendő töltést tudnak adni. De a gépi szedőakasztás is létező, a budapesti hálózaton is rutinszerűen használt technológia, még ha nem is működik mindig tökéletesen.
A kérdés inkább az, hogy egy további húszéves technológiai kötöttséget jelentő troli járműbeszerzést ki mer felvállalni egy olyan korszakban, amelyben nagyon erős a vezetek nélkül is jelentős önjáró képességű elektromos buszok fejlesztésében kibontakozott verseny. Budapesti viszonylatban egyáltalán nem lepődnék meg, ha a mostani Solaris beszerzés lett volna a legutolsó trolibuszbeszerzés a városban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!