Mit gondoltok erről? Szerintetek jó ötlet? (Anyagiaktól most eltekintve)
Pont, hogy nem lehet eltekinteni az anyagiaktól.
Persze, ha ingyen lenne, csináljunk pár km-rel a mostani vonal mellé egy másikat.
De a vasútépítés annyira drága, hogy nem lehet értelmezni a pénzügyi vonzatai nélkül.
Mindent egybevetve szerintem semmi értelme. Ezt az energiát arra kellene fordítani, hogy a kínai konténervonatokat le lehessen hozni Budapestig Lengyelország helyett valamint nyugat felé minél inkább gyorsítani a forgalmat.
Déli irányban új vonalnak csak akkor lenne értelme szerintem, ha direktben Koper-ből gyorsabban lehetne eljutni Budapestig és ezen a vonalon is megérné a térségbe érkező konténereket Koperban vasútra rakni és Budapesten bontani, nem pedig már Koperban közútra rakni.
Az egész koncepcióról: annyit nem nyernénk vele, mint amennyibe kerül. Egy-két részletet persze meg lehetne valósítani.
Részletekben:
I. ütem: kihagyható, esetleg az állomás áthelyezésén el lehet gondolkozni - bár jobban megnézve a térképet, még az sem biztos.
II. ütem: kihagyható.
III. ütem: ez is kihagyható, bár Madocsa és Bölcske is messze esik vasúttól, ha nem ez a fővonal, belefér az a pár plusz kilométer.
IV. ütem: ezek tényleg hiányzó kilométerek a vasúti hálózatból, de nem véletlenül nincs ott vasút, tudtommal eléggé nehezek ott a talajviszonyok, költséges az építés. A Paks és Tolna-Mözs közötti rész talán a legolcsóbb rész (itt még betoldanék egy megállóhelyet Tolnán), a híd az nyilván sokkal drágább, a Dunapataj-Kalocsa összekötésnek meg szintén nem lenne akkora haszna híd nélkül.
V. ütem: Az Alsónyék és Bátaszék közötti bekötéshez nem kellene Decstől új pályát építeni, elég lenne az M6-56-os út kereszteződésétől, de a motorvonatok korában (és mellékvonali jellegéből kifolyólag) szintén kihagyható.
VI. ütem: A Mohács-Bátaszék szakasz megépíthető, a Pécs-Szeged összekötés része is lehet. Az A az nagyon drága, a B2 kihagyható.
Összességében, ha lenne annyi pénz vasútépítésre, korszerűsítésre, amennyibe ez kerül, nem ezzel javítanám ezen térségek vasúti helyzetét. A 40-es vasútvonalat lehetne fejleszteni, ezzel nem csak Pécs, hanem Kaposvár is jól járna (a 41-es fejlesztésével meg akár lehetne értelmes kapcsolat is egyszer Budapest és Zágráb között, de megfelelő gördülőállománnyal akár Ljubljanába, esetleg azon túlra, Velencébe vagy Milánóba is el lehetne jutni).
A kalocsai hídhoz meg hozzá lehetne csapni egy kiskőrösi deltát, Pusztaszabolcsnál a 42-es és 44-es vasútvonal közé egy átemelést, valamint Kisbér és Győr között egy új vonalat, és akkor ott mehetnének nyugatra a konténervonatok, de az 5-ös vonal megfelelő korszerűsítése esetén akár a bécsi vonatok is mehetnének arra. (Az igazat megvallva fogalmam sincs, hogy ez mennyi pénz).
Szerintem nem feltétlenül lenne hülyeség felfűzni egy kétvágányú fővonalra a környék fontosabb településeit (Dunaújváros, Paks, Szekszárd, Mohács). A másik rész meg Pusztaszabolcs-Kaposvár között válna kétvágányúvá. (A Dombóvár-Pécs szakasz meg lehetne a 41b mondjuk).
Csak azok a fránya anyagiak.
Bár az autópályára volt pénz, erre meg nem.
Igazából szép is lenne egy olyan IC, ami így áll meg Pécsig:
- Déli/Keleti
- Kelenföld
- Dunaújváros
- Paks
- Szekszárd
- Mohács
- Pécs
Jó ötlet csak belekerülne 1000 milliárdba. De ha a vezérigazgatónak nem 4 millió forint lenne a fizetése.
Nem tudom kinek volt az ötlete, de a Pécs-Bátaszék között létezett vasútvonal de már egy része nincs is meg. Egyrészt azért épült a Pécs-Bátaszék vasútvonal, hogy a hegyekben zajló urán, szén bányászatot. Néhány helyen még külön bányavasút ( [link] is volt. A fő vasútvonal karbantartására hiába költötttek sok pénzt, a vasútvonal állapota egyre csak romlott. Ma már visszavette a természet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!