Miért van munkaerőhiány a fizikai munkakörökben a MÁV-nál?
#31 Voltál esetleg ilyenen? Dolgoztál a MÁV-nál? Mert én igen és amit mondasz az marhaság. :) Persze egy mozdonyvezetőnek valószínűleg komolyabb egészségügyi vizsgálata van, de a kétkezű dolgos parasztnál az alkalmassági sokkal inkább csak formalitás, mintsem valódi vizsgálat. Legyen az gyári munkás, pályamunkás, vagy akármi hasonló. Nekem is csak vérnyomásmérés volt, illetve kikérdeztek korábbi egészségügyi problémákról, amiről nem kérnek papírt sem, szóval azt hazudsz, amit akarsz. És fontos megemlíteni, hogy a vizsgálatot végző dokihoz maga a MÁV küldött, nem pedig én intéztem el "okosba" a háziorvos spanommal, vagy ilyesmi.
Ennél még egy szaros jogsihoz is komolyabb alkalmassági vizsga van és fiatalok ezrei mennek át gond nélkül évente.
Az elmúlt két évben nyolcból négy pályamunkás jelöltet szórtak ki az orvosin mondvacsinált indokokkal - magas vérnyomás, színtévesztés stb. -, háromnak pedig az időszakos vizsgálaton nem hosszabbították meg a III. csoportot hasonló mondvacsinált okokból. Nekik sikerült más munkakört találnunk szerencsére.
A színtévesztés komolyságáról meg csak annyit, hogy volt közöttük hivatásos jogosítvánnyal rendelkező is... érted, nyugodtan vezethet teherautót, kamiont, autódarut stb., de nem szabad krampácsolnia, mert keveri a narancsoszöldet a zöldesnaranccsal.
Ja, nekem is van hivatásos jogsim és nekem is csak csoporton kívül adták meg az alkalmasságit színtévesztésre hivatkozva, így szigorúan irodai munkára fogtak.
MÁV-ot nem tudom, én BKV-nál buszoztam. Ott volt olyan, akit alvászavaros kezelések után vettek fel sofőrnek, de persze szed vagy 6 féle gyógyszert, kb. 120 kg-t nyom a srác, foga alig van, stb. És "alkalmasnak" minősítették.
Mondjuk azt nem tudom, h a vasútorvosi vizsgálatok között is vannak-e eltérések, pl. metróvezető, villamosvezető, pályamunkás, Vjv, vagy egységesen mindenki egy típusú vizsgálaton esik át. Reporvosin pl. 3 kategóriába sorolják a dolgozókat, és egy irányítót nem fognak olyan szigorúan vizsgálni, mint egy nagygépes pilótát - tök logikusan hozzáteszem.
Kevés ez a pénz.
Ha nincsenek korlátozások, akkor egy parkolóőr is többet keres ennél, heti 4-5 napos váltakozó munkarenddel, szabad hétvégékkel, havi 2 szabad hétköznappal. ( 250 nettó)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!