A tömegközlekedés a munkaerőhiány miatt nem fejlődik?
Budapesten is vannak problémák, gyakoriak a heringjáratok, amiket csak sűrítéssel lehetne megoldani.
De, vidéken igazi katasztrófa, még a gazdagabb városokban is, mint Sopron, Győr.Bár, lehet ott azért nem fejlesztik, mert nagyon sokan autóval járnak.Sopronban mindenkinek van kocsija, mivel azzal jár ki Ausztriába, Győr pedig szellős szerkezetű, szélesek az utak, több a sáv.
1 órás ütem egy 100 ezer feletti városban bizony nem megengedhető, ilyen maximum városból induló falujáró járatoknál lenne megengedhető,de ott meg 2 óránként megy nem óránként.
Viszont, többek szerint a tömegközlekedést nem tudják bővíteni, mert nincs rá elég ember, nincs elég sofőr, a jelenlegieket sem tudják megtartani az állami vállalatok, erős a fluktáció.
Legfőképp anyagi okai vannak. A tömegközlekedés nem nyereséges: nem profitorientált vállalkozás, hanem alapvető szolgáltatás. A költségvetés elkészítésekor azonban ezt elfelejtik figyelembe venni...
És egy alulfinanszírozott, adóssággal tele vállalat nem fogja tudni megtartani a bérből élő munkavállalóit, nem fog tudni olyan körülményeket teremteni, ami vonzóbbá teszi és nem tud versenyezni a jobban támogatott egyéni motorizációval...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!