Mások tapasztalata is az hogy egyre nehezebb autót javítattni, megfelelő szervízt találni?
Egyre nehezebb olyan autószervízt találni ahol értelmes időhatáron belül adnak időpontot, és ha adnak akkor sem biztos hogy sikerül a javítás, mert vagy eletronikai szerelőjük nincs, vagy lakatos, mert +szabadságon van, beteg vagy más az indok.
Ennyire nagy a munkaerőhiány a szervízekben?
Ennyire kevés a szakember?
Lassan akinek nem garanciális autója van alig talál szervízt ha baj van az autójával(nem az olajcserére gondolok, hanem meghíbásodásra)





Igen, munkaerőhiány van, és sok a kókler.
Én mindig 1 adott helyre viszem a kocsit (szervizre, vizsgára, mindenre).
Amennyi időt ott mondanak, azt kivárom.
Amúg 1 hétnél nem volt több eddig.
Minden szakemberük van, vagy kapcsolatrendszerük.
én egy egyzserű ablakemelő javításra szorulok rá most és a 4 dik szervíz hajtott el:)
nincs szakemberük, beteg a szerelő,, ezzel a tipussal nem foglalkoznak, ilyen indokokkal találkozom.
Egyik szerelőhöz odagurultam személyesen, a kárpitot sem bírta vagy nem akarta levenni.
Ugyhogy ezzel vergődök most vagy 2 hete.















Én erdélyi vagyok, és hallom a barátoktól, ismerősöktől is, hogy mekkora szívás a szervízelés. Sok ismerősöm van Németországban is, ott például sokkal gyorsabban találsz szervízt, mint Magyarországon, és már nem is drágább sokkal.
Na de az erdélyi tapasztalatok: nálunk 10x annyi roncs zúdult be az országba, mint Magyarországra, de a leleményes románok az autóiparban mindig nagy bizniszt látnak (lásd trélerek az autópályán), ezáltal minden faluban és városban minden sarkon van valamiféle szervíz. Itt is vannak nagyon profi szerelők, pl 3 totálkáros autóból csinálnak egy olyat, hogy a laikus elhiszi, hogy a svájci paptól van. Viszont ezek a profi szerelők is mind autódidakta módon tanulták meg a szakmát, és sokszor csak egy-két márkához értenek (VW főleg). Nálunk a szakiskolák színvonala mínusz 100, teljesen agyonhasznált Dacia 1300 motorokon "tanulnak" 2019-ben is a szakiskolákban!! De ez az egyik baj, a másik, hogy csak a hülyék mennek szakiskolába, akik két számot nem tudnak összeadni. Ezáltal hiába van minden sarkon szervíz, a "mesteren" kivül a többi szerelő csak annyit tud, hogy a 4-es Golfon (tömegcikk) olajat cserél, de ha valami komoly baja van az autónak, azt úgysem veszik észre, mert hülyék hozzá. Konkrét esetet tudok, mikor az egyik "szerelő" végzettségű ismerősöm úgy indult el az autóval, hogy égett az olajnyomás visszajelző, olyan alapon, hogy hazaért még vele. Kb 1 km-re jutott vele. Még a laikusok is tudják, hogy ilyenkor motor azonnal leállít, ő nem.
Magyarországon lehet kevesebb a szervíz, de sokkal profibbak, felkészültebbek, tanultabbak. Egy barátomnak hengerfejes lett a Mercedese, és inkább várt majdnem egy fél évet, mire sorra került az autó, de jobbnak látta kivárni, és átvinni Magyarországra, ahol összerakták rendesen a motort. Itt másnap már hozzáláttak volna az autóhoz, de tudnék mesélni, hogy dolgoznak. Annyi a szerencse nálunk Erdélyben, hogy nekem is van egy öreg szaki szerelőm, aki az adott modellhez ért, ami nekem van. De más autót vinnék neki, csak pislogna ő is.
Tehát a baj, hogy az autók száma megtízszereződött, a profi szakemberek száma pedig csökkenőben van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!