Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi ez a nagy gigant rajzás a...

Mi ez a nagy gigant rajzás a személyszállító vonatokon?

Figyelt kérdés

Kb.egy féléve divatba jött, hogy már a szilik és traxxok-on kívűl rengeteg személyszállító vonatot húz gigant szine az oeszágban mindenfelé, amióta a tehervonatokat más piros taurusok viszik. Csak kevés tehervonatot visznek gigantok.


Szerintem, ha feleslegessé váltak a gigantok, nem kéne személyszállítóra tenni, jó a szili meg traxx, taurus is. A gigant tehervonati mozdony.


Szerintem el kellene adni őket mármint a gigantokat szegényebb országnak és több pénze lenne a mávnak és vennének még inkább traxxokat, mert mindig az elővárosi vonatok beszerzése a divat, kéne távolsági vonatokra is még új mozdony.


Vagy a jó működő giganzokag nem akarja a máv eladni?


Mitől van ez a sok gigant személyszállító vonatokon újabban?



2020. dec. 15. 21:11
1 2 3 4
 21/31 anonim ***** válasza:

Nem lepődöm meg, mert pontosan tudom miről beszélsz!

Ha az kell hogy kimondja valaki hogy igazad van, akkor tessék: igazad van!

De semmi értelme nincs az igazságodnak a kérdés miatt kialakult vita tekintetében!

Nem fog egy magántársaság sem olyan vacak gépekkel szívni mint a gringó!

Magyarországról beszélünk, nem szenegálról, meg svájcról meg a tök tudja miről.

Amúgy a román csodák is el szoktak hasalni régebben míg nem voltak rudinosabbak a kolegák a Csurgónál, meg a bátaszéki vonalon, meg a 20-as vonalon, stb.


A második bekezdéssel egyet értek... egy csatolt szilivel jobb tehervonatozni mint egy giganttal!

(na már várom, hogy ebbe is beleköss :D)

2020. dec. 18. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/31 anonim ***** válasza:

Ne tereld el, a szenegálod meg még mindig szentgál, nagy vasutbarát lehetsz, ha azt se tudod ott van az ország egyik 11 ezrelékes szakasza. És nem tudom ki okoskázott elsőre...


Csatolt Szilivel, nem belekötés de ugye tudod, hogy a meglévő Szilik nagyon kis hányada alkalmas erre, ami meg alkalmas lenne, az ingavonatozik....

2020. dec. 19. 00:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/31 anonim ***** válasza:

Jó, tényleg úgy érzem hogy csak trollkodsz...

https://www.youtube.com/watch?v=yjfFsuBzFm8

Ez van akkor mikor a lovakat nem lehet átvinni a sínkoronára.

2020. dec. 19. 01:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/31 anonim ***** válasza:

Nem értem miért kell úgy hanyatt esni a szentgáli 11 ezreléktől. A somoskői 20 ezrelék akkor már extrém hegyi pálya? A Gotthard előtt a 25 ezrelék akkor mi?? :D


"Ez van akkor mikor a lovakat nem lehet átvinni a sínkoronára."

Ahhoz képest nagyobbat lépett az a vonat emelkedőn felfelé, mint nálunk némely az 5 ezrelék alatti esésű pályákon :D

2020. dec. 19. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/31 anonim ***** válasza:
Kapott a végén egy tológépet. :)
2020. dec. 19. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/31 anonim ***** válasza:

"Kapott a végén egy tológépet. :)"


De az már megálláskor is rajta volt. Néhány helyen teljesen normális a 2+1 gépes üzem.. :)

2020. dec. 20. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/31 anonim ***** válasza:
48%

Ugye az megvan, hogy nem a vonóerő sínre átvitelének problematikája miatt kell a tológép, hanem a csavarkapocs szakítószilárdsága jön be az egyenletbe?

És akkot itt cáfolnám meg minden eddigi gügyögésedet: a csavarkapcsot nem illik eltépni... tehát teljesen mindegy, hogy egy akárhánytengelyes gép le tudja-e vinni a vonóerőt (amit - minő meglepő a vonóhorgon mérünk és nem a kerékkerületen) a sínre vagy sem.


Ha annyira durva bika gép és "le tud vinni" 4000 millió kN vonóerőt akkor sem érsz vele semmit, mert eltépi a vonatot!


És itt nem csak az emelkedő számít. Van még menetellenállás bőven - tudod-e mi azok? :)

2020. dec. 20. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/31 anonim ***** válasza:

" a csavarkapcsot nem illik eltépni... tehát teljesen mindegy, hogy egy akárhánytengelyes gép le tudja-e vinni a vonóerőt (amit - minő meglepő a vonóhorgon mérünk és nem a kerékkerületen) a sínre vagy sem."


Az megvan, hogy a standard csavarkapocs 850kN szakítóterhelésű? Két ES64 indító vonóereje ennél azért jóval kevesebb.

2020. dec. 20. 00:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/31 anonim ***** válasza:

akkor miért KELL tológépet alkalmazni egyes vonalakon?

ne a tiszta számokból indulj ki!

menetellenállás: emelkedők, ívek, vonathoszz, stb.

2020. dec. 20. 01:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/31 anonim ***** válasza:

"akkor miért KELL tológépet alkalmazni egyes vonalakon?"


Talán mert a lejtviszonyok nem teszik lehetővé, hogy egy/két vonógéppel normális tempót tudj menni?

Az alacsony pályaszámú Gigantok 25 ezreléken 650 tonnát tudnak megindítani és a kritikus sebesség felé gyorsítani. Ha lenne bennük távvezérlési lehetőség akkor optimális esetben 2 V63-as elbírna 1300 tonnával. A videón lévő 17 kocsis ércvonat meg több, mint 1300 tonna..


Normális, kihasznált pályákon mint a Semmering vagy a Gotthard van rendes forgalom ám nap közben, nincs arra lehetőség hogy te 25-tel poroszkálj felfelé a tehervonatoddal, mögötted meg érkezik még óránként 4-5 tehervonat, két személy meg 200 körüli tempóval a milánói IC.. :)


Míg otthon úgy számolnak ahogy, aztán az is jó ha a szenegáli Szentgálnál csak átesik a vonat a dombon addig máshol nagyon nem így számolnak. A Gotthárdon napi 200+ körüli tehervonatot tolnak át a 60+ személyvonat mellett, szerinted van arra idő hogy terhelésen/tapadási határon felül b@szakodjanak két mozdonnyal, vagy megbontsák az 1500-2000 tonnás irányvonatokat? Nem mindenhol ragadtak le a 100 évvel ez előtti viszonyoknál :)

2020. dec. 20. 01:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!