A V63 mozdonyok miért kerültek vissza személyszállító vonatok vontatására?
Mostanában sok v63 gigant továbbít személyszállító vonatokat a Záhonyi, a miskolci, a békéscsabai, a nagykanizsai, veszprémi és szegedi vonalakon.
Régen tudom, hogy sokszor húztak személyszállító vonatokat, de a 2007 évektől nem lehetett látni már csak tehervonatokon. Azóta a személyszállítókat szilik és az új traxxok vitték, de m9stanában nagyon sok v63 hord személyszállító vonatokat.
Egy fiatal mozdonyvezető barátom nem tudja, hogy miért, de azt mondta, hagyon helyes és jó. Kényelmes.
Szerintetek miért kerültek vissza személyszállító vonatokra sok?
Csak átmeneti vagy végleges?
mert már annyira le vannak szegények gatyásodva, hogy egyik vasúttársaság sem akarja őket bérbe venni. Inkább bérelnek egy vectront azokkal nincs gond és tudnak velük probléma nélkül vonatozni minthogy béreljenek egy gigantot aztán naponta kétszer kelljen javításba utalni. sőt még egy transmontana is sokkal jobb mint egy gigant...
ráadásul a legtöbb gigant 4-5 motorral megy már csak a 6 helyett. Tehát hivatalosan 2000 tonna alatt van a vonat tömege amit továbbíthatnak. egy átlag gabonavonat meg 2200-2400 tonna simán megvan.
sajnálom hogy ílyen állapotban vannak.... a Pupos után a második kedvenc gépem...
"2007 évektől nem lehetett látni már csak tehervonatokon"
akkor a MÁV-Trakció volt épp az aktuális leányvállalat amihez tartoztak. Ott kifejezetten tilos volt személyvonatot továbbítani V63-assal! kizárólag segélymozdonyként szabadott felhasználni személyvonatra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!