Mi ez a nagy gigant rajzás a személyszállító vonatokon?
Kb.egy féléve divatba jött, hogy már a szilik és traxxok-on kívűl rengeteg személyszállító vonatot húz gigant szine az oeszágban mindenfelé, amióta a tehervonatokat más piros taurusok viszik. Csak kevés tehervonatot visznek gigantok.
Szerintem, ha feleslegessé váltak a gigantok, nem kéne személyszállítóra tenni, jó a szili meg traxx, taurus is. A gigant tehervonati mozdony.
Szerintem el kellene adni őket mármint a gigantokat szegényebb országnak és több pénze lenne a mávnak és vennének még inkább traxxokat, mert mindig az elővárosi vonatok beszerzése a divat, kéne távolsági vonatokra is még új mozdony.
Vagy a jó működő giganzokag nem akarja a máv eladni?
Mitől van ez a sok gigant személyszállító vonatokon újabban?
A gigantokat az RCH bérelte a MÁV-Starttól, de annyira sz.rok már, hogy nem lehet velük normálisan tehervonatozni. Ha normálisan karban tartották volna őket, talán még lehetne velük mit kezdeni.
Jók személyvonaton is, oda még elég erejük van. Ráadásul kényelmesebbek a sziliknél.
Eladni nincs érelme, gombokat adnának csak érte. Gyakorlatilag ócskavas árnál többet nem lehetne kérni.
Már annak idején a MÁV-Trakció megalakulásakor is a valós értéküknél jóval magasabb összeggel szerepeltek a leltárban, hogy legyen valami értéke a cégnek.
A Gigant a 70-es évek technikája és bár nem rossz technika mégiecsak eljárt felette az idő. Mind a vontatómotorok, mind azok táplálásukra szolgáló berendezések helyett van már frissebb, lágyabb, jobb, karbantartás-igénytelenebb, hatákonyabb.
A teljes 3600kW-os teljesítményével is bőven elmarad már a mai gépektől, plána a 4 és 5 motoros gépek, azokkal tehervonatozni már alig lehet - főleg egy 100-as sorozattal.
Azért egy vektron vagy taurus oda tud verni 8000kW-ot is ha arra van szükség.
A hossziderekú - nálunk így hívták az öregek - csak 25kV-al működik, ez is hátrányára írható.
"A teljes 3600kW-os teljesítményével is bőven elmarad már a mai gépektől"
A korabeliektől is. A V63 már a gyártásakor is elavult volt. A vele egykorú SBB620-asok pl már akkoriban is 8000kW-osak voltak, többes távvezérléssel..
A fő ok inkább, hogy nem nagyon van tehervonat amire rakhatnák őket, mert a magánvasutak visznek szinte mindent.
Mellesleg csak azzal jellemezni egy mozdonyt, hogy mekkora a teljesítménye elég meredek. Igen, sík pályán lehet kiütközik a Taurus erőbeli fölénye, hogy ugyanazt a vonatot pl 60 helyett 90-el viszi gond nélkül, viszont ha jön pár emelkedő, esetleg faleveles, vagy épp tavaszi hernyo rajzás, és csúszik a sín, akkor már jót tesz, hogy a Gigant alatt van még két hajtott tengely.
"nem nagyon van tehervonat amire rakhatnák őket, mert a magánvasutak visznek szinte mindent."
nem is akar a start már tehervonatozni, a csoki-kat is le fogják adni és az állomási tartalékokat sem szeretné már kiszolgálatni sem mozdonnyal, sem személyzettel.
Ami nem is baj, évekkel ezelőtt is már nyűg volt az olyan megrendelés amihez nem volt megfelelő mozdony, ezért borítékolható volt hogy nem lehet megoldani, de azért csak befogadták, aztán meg ment a ötbérezés, meg az anyázás....
És kedves okosember lehet hogy van 2 tengely pluszban, de én inkább a tau-n vagy a vektronon utazom szívesebben, 20 év gigantozás elég volt. Amikor annyira letérdel, hogy még fűtést és világítást sem tudok kicsiholni belőle az külön öröm. Fagyoskodni egész éjjel rajta, mire odaér a segély. Te meg a meleg áegyban nyomkodod az index fórumot és osztod a hülyeséget...
3-4 kocsis IC-kre jó még a gigant, másra nem.
Vasárnaptól meg alig jár traxx a távolsági forgalomban Kelet Magyarországon, mert vagy 7-8 darab traxxot elvettek a távolsági sebes és intercity vonatokról és odalökték elővárosi ingákra Budapest-Monor között nevetséges rövid távra. Nem jár se Szegedre traxx, se Nyíregyházára.
Ezért kellett letenni a traxx vizsgát a nyíregyházi ,debreceni és p.ladányi mozdonyvezetőknek?
A flirteket meg lökik nyíregyházi sebesekre meg békéscsabai gyorsokra.
Szerintem ez azért van, mert egy magáncégnek jobban megéri a saját, vagy az anyavállalatának a vontatójármű-állományát használni. Szergej amellett hogy nem alkalmas vonatfűtésre, azért is csak ritkán fordul elő személyvonat elé sorozva, mert az RCH nem rendelkezik saját dízelmozdonnyal, így kénytelen bérelni. A MÁV már szintén nem végez teherszállítást. Ha még végezne, akkor Gigantok húznák ezeket a vonatokat.
És mivel korszerűbbek, és újabbak mint a Szilik, ezért használják személyvonatok élén őket.
Bár jobb lenne, ha legalább hosszú, 8-10 kocsis személyvonatok elé kötnék őket, ha nem jut elé Traxx, vagy Taurus. Feltéve, hogy van még ilyen hosszú vonat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!