Mi értelme mozdonyvezetőket váltani ilyen sűrűn?
A 100-ason most, hogy csak Nyíregyig/nyíregytől járnak a sebes ill. Ceglédi személyvonatok, a mozdonyfordulók is megváltoztak.
Pl. a 6295 sebesvonatot Nyíregytől Debrecenig Ddbrecen mozdonyvezető viszi, Debrecentől Zugló/R.rdndezőig is Debreceni, ott van 3 órát és a 6008-ast hozza végig.
A 6203 sebest már Nyíregyházát Debrecenig Nyíregyi vezér viszi, Debrecenben váltanak, Debrecentől Püspökladányig viszi egy Püspökladányi vezér, majd Püspökladánytól Zugló/R.rendezőig szintén Püspökladányi, azaz Püspökladányban is van váltás, az pedig 2 órát van ott és a 6108-assal jön végig Debrecenig, majd a 6009-est vilszi Ladányig és végez.
Olyan is van, hogy önköltségben elmegy a mozdonyvezető Debrecenből Nyíregyig, ott leváltja a ic566 Rózsa vezérét és Nyíregyházától a nyugatiba teljesen felmegy, onnan átvonatozik utasként a rdndezőbe és a 6098 sebest hozza vissza Debrecenbe és végez.
Leírtam pár példát.
A kérdésem az, hogy egyik vonatot végigviszi teljesen egy vezér, a másik vonatot pedig három, Debrecenben és Püspökladányban is van váltás. Ez miért van? Miért váltanak egyes vonatoknál ilyen sűrűn?
Gondolom értitek kérdésem. A vasút szakmában lévők értik, laikus ember biztos nem nagyon érti főleg a vonatszámokat. De előre is köszi a válaszokat.
Tirpákia mindigis ilyen volt.
Ha utas vagy akkor miért érdekel?
Ha vezér, akkor meg menj ez az MVÁ-hoz.
ja még annyit, hogy vannak olyan szolgálatok amiket rendesen le lehet tervezni kezdéstől végig belefér egy vonat végig oda-vissza.
Aztán maradnak maradékok (bocs, hülye megfogalmazás...) amiket szintén továbbitani kellene és akkor keletkeznek az ilyen saláta, ide-oda rohangálós halálkanyarok amikor kap az ember 8 mozdonyt a segge alá egy szolgálatban.
Ez minden fűtőháznál így van.
Nem MVÁ hoz, én Mávhoz megyek vezérnek ha sikerűl.
Most is indul.
Olyan is van, hogy 2x megjárja Ceglédet.
De a 2. kanyarban már csak Szolnokig jön vissza és kiviszi a szerelvényt a tárolóba, majd utasként jön vissza Debrecenbe.
8 nem, de van, hogy 3 mozdonyon megfordul egy műszakban.
Pl a dízelfordában most vonatpótlóval el kell menni Hajdúböszörményig, onnan 2x elmenni Tiszalökre és visdza, majd Hajdúböszörménytől pótlóbusszal Debrecenbe, mert 3. kanyar nem jön ki 12 óra 45-ből.
Általában mindenkinek megvan a dízel,villany vizsga, vannak kevesen akinek csak dízelből, vannak akiknek csak villanyból van meg.
"utasként" ezt önköltségi utazásnak hívják
vagy szlengben: rezsibe' j9ttem haza :D
amiket leírsz az teljesen normális a vasúton.
lehet, külső szemmel nézve tényleg vannak benne ostobaságok
belső szemmel nézve meg tele van ostobaságokkal
de ez a rendszer 100 éve így működik.
vannak szopatós szolgálatok, meg vannak kismama műszakik is.
Szerined az jó szolgálat, ha felmegy egy vezér pestre, felér 17.40 -re jöhetne még pár vonattal vissza, de az a szoli laktanyás és másnap reggel fél 7-kor jön, de át lell mennz a rendezőbe mert a sebesvonat viszont zuglóból jön.
Magyarán majdnem 12 órát pesten van.
A vezér barátom mondott ilyet, hogy van egy ilyen hosszú szolgálat.
Nem jó szolgálat, de vannak ilyen szolgálatok az ország minden fűtőházánál.
Az első vonatot Bp-ről el kell hozni valakinek, és annak oda is kell érnie. Ha csak előző este van vonat, akkor, akkor :)
A Budapesten belüli önköltségezések is normálisak - BKV-val is.
Nálunk is volt sok cifra dolog... Istvántelekről Délibe, Déliből Istvéntelekre, Keletiből Fradi, stb.
van ilyen.
a hírekben olvastam, hogy a nyáron egy személyvonat megállt egy piros jelzőlámpánál, aztán zöldr nem indult. Kiderült, hogy a mozdonyvezető mára réten ballag, mert lejárt aszolgálata, és a tizenötödik órát nem akarta egkezdeni..
A múlt évben télen is volt ilyen, de ott a pályaudvaron szállt le a vezető, mert rég lejárt a műszakja, elege volt az egészből.. A MÁV egyiket sem tagadta..
#7:
Remélem azért megcseszték ezért a húzásért a két ütődöttet.
8-as: ha te is mozdonyvezető lennél a 12 óra 46-ik percnél megállnál.
Sajnos a magyar jogszabályok - nem, nem a máv belső szabályai - alapján ha a mozdonyvezető a Munka Törvénykönyvében előírt munkaidőn túl ha csinál valamit, mondjuk elgázol egy öngyilkost akkor annak minden következményét viseli: pénzünbtéts, felfüggesztett, vagy letöltendő böru, stb.
és ezt bizony ellenőrzik is!
Szóval nincs az az ember aki 1 perccel tovább is dolgozik.
Azt ha valahol a pustában áll meg a vonat azt bizony az irányításon kell leverni.
van külön apparátus arra hogy mind a járműveket, mind a személyzetet úgy forgassák, hogy ilyen probléma ne forduljon elő.
És mielőtt megkapják a vasutasok, hogy milyen marhák:
ez ugyanígy működik például a repülésben is! bizonyos óraszám felett nem repülhet nek a pilóták, csak egy hoszabb pihenő után kezdhetjek új szolgálatot - csomó járattörlés van ebből.
szintén irányítási hiba
és a kamionosok!
ott a techográf! ha 9, vagy 10 óránál többet vezet egy nap, akkor 100ezres bünti a vége.
7!
Nem piros, az, de VÖRÖS-nek hívják.
Nincs tizenöt óra.
12 óra 45 percet a max szoli.
Ha laktanyás, a laktanyába töltött idő kiesik, de 50%-ban fizetik.
9-es azaz 00:11-es válaszolónak teljesen igaza van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!