Mit gondoltok a mostani mellékvonal nyirbálásról?
A mai nap tette "hivatalossá" a MÁV az oldalán.. [link]
Természetesen ideiglenesnek állítják be, de tudjuk, hogy pl. már évek óta személyvonatoktól mentes vonalakat is ideiglenesen szüneteltetnek (közben a pálya már szétrohadt)
A regionalbahn.hu már több mint 1 hete megírta a cikkét( [link] ezzel kapcsolatban amit sokan kamuhírnek neveztek, de a legtöbben éreztük, hogy ez megfog történni...
És a szomorú az, hogy az ország legfiatalabb vasútvonalán (25-ös/Zalaegerszeg-Hodos) is eltörlik a személyvonatokat 2 nemzetközi vonat kivételével és jöhetnek a vonatpótlók
+ami még teljesen a hihetetlen kategória az a Vámosgyörk-Gyöngyös közötti öldöklés napi !! 1 !! vonatpár és pótlóbuszok...egy 30ezres város vasúti kapcsolatát ilyen lazán elvágják.
Hihetetlen mit meg nem enged magának ez a mocskos banda.. a koronavírusra hivatkozva itt és az emberek tétlenül nézik, szerintem ne hagyjuk annyiban aláírásgyűjtés, tüntetés stb..
"Szerintem nem lenne olyan nehéz a buszokat a vasútállomás mellől indítani, és a menetrendjüket a vonatokhoz hangolni. Problem solved...."
Szerinted nem, a valóságban meg igen. Eleve a buszok nem a vasútállomás mellől indulnak, sokszor útjukba sem esik, ha pedig minden buszt kizavarsz a vasúthoz, az nem kevés extra költség. So problem exist....
"Az új Credok már nem olyan rosszak (magyar viszonylatban), utastájékoztatás, normálisan néznek ki kívülről/belülről, USB, Klíma, you know , alap dolgok 2020-ban."
Erre céloztam, hogy akkor neked ennyi a bajod a mellékvonalakkal, hogy nem elég trendi neked a Bzmot. Tehát ha fogunk egy negyven éves Bz-t, teszünk bele neked pár USB portot egy LCD monitort, és klímát, akkor problem solved 21th century digital train? Ennyire felszínes vagy?
Ami hiányzik, hogy most már sok helyen egyáltalán nincsen vonat, AZ LENNE AZ ALAP DOLOG, nem az, hogy utána most mi számít alap dolognak, amiről kitalálod, hogy az.
Tegyük hozzá, én ezeknek az "alap dolgoknak" eddig sem éreztem hiányát.
“Erre céloztam, hogy akkor neked ennyi a bajod a mellékvonalakkal, hogy nem elég trendi neked a Bzmot. Tehát ha fogunk egy negyven éves Bz-t, teszünk bele neked pár USB portot egy LCD monitort, és klímát, akkor problem solved 21th century digital train? Ennyire felszínes vagy?”
*+ normális belső tér és legyen gyorsabb a busznál, de amúgy igen ennyi a problémám a mellékvonalakkal.
"Ennyire felszínes vagy?"
Bocsánat, hogy vannak elvárásaim.....
"Szerinted nem, a valóságban meg igen. Eleve a buszok nem a vasútállomás mellől indulnak, sokszor útjukba sem esik, ha pedig minden buszt kizavarsz a vasúthoz, az nem kevés extra költség. So problem exist...."
És melyikre nagyobb az esély hogy megvalósul, erre vagy a kettőnk által közösen összeszedett Bz fejlesztésekre?
"Ami hiányzik, hogy most már sok helyen egyáltalán nincsen vonat, AZ LENNE AZ ALAP DOLOG"
Wrong.....
Miért kellene mindenhova vonat, amikor vannak alternatíva?
"Tegyük hozzá, én ezeknek az "alap dolgoknak" eddig sem éreztem hiányát."
Sajnálom, hogy neked ilyen magas az ingerküszöböd.
#34 (Megj: nem én vagyok 31)
"És melyikre nagyobb az esély hogy megvalósul, erre vagy a kettőnk által közösen összeszedett Bz fejlesztésekre?"
Van Bz fejlesztés 2 is ami megvalósult, majd derékba törték az IP és az Iker
Van egy hazai gyártású FMK 008 amit terveztek e célra
Vannak a jenbacherek, és a desirok is itthon.
"Miért kellene mindenhova vonat, amikor vannak alternatíva"
Mert nincs, BZ szintű ikarusok vannak azokon a vonalakkal párhuzamos vonalakon ahol Bz van, ahol eddig "szigetszerű" buszos jó minőség volt ,az a volán integráció áthelyezte.
van olyan vonal amit tényleg érdemesebb bezárni.
de sok olyan van amit teljesen értelmetlen. Például a Zeg-Hodos. tök jól fel van újítva...
Meg a Dvár-Komló kicsit kellene rajta kalapálni és mehetne ott a motorvonat 80-al és még utas is lenne. Még a járványban is sok utas volt.
A K.vár-Siófok vonalon is nem úgy szünteteltetik a forgalmat ahogy a tervekben szerepelt (Karád-Siófok között), hanem csak Tab-Siófok között mert nem lehet megoldani busszal Karád felé...
ott kell megszüntetni ahol a busszal nem lehet sokkal magasabb szinten kiváltani.
De addig amíg ez politikai és nem szakmai döntés addig teljesen feleglegesen erőlködünk itt rajta.... az lesz amit fent - K.B. - mondanak. Ha 14 malacor kell ellenie a disznónak akkor annyit!
"Van Bz fejlesztés 2 is ami megvalósult, majd derékba törték az IP és az Iker
Van egy hazai gyártású FMK 008 amit terveztek e célra"
Ezek közül ugye az IP-nek van nagyobb eredménye, azt a projektet véleményem szerint folytatni kellett volna, hiszen tudták hogy még nagyon sokáig számolni akarnak a BZ-vel.
"Vannak a jenbacherek, és a desirok is itthon."
A jenbacherek száma elenyésző, ha mind a 31 Desiro a mellékvonalakon járna, azzal tényleg lehetne érdemben emelni a szolgáltatás színvonalát, DE itt jönnek a problémák:
1. Ahhoz hogy a 31 Desiro-t a mellékvonalakra adják ki, a MÁV-Start legújabb 50db-os hibrid motorvonat beszerzésébõl kb az első 40db-nak meg kéne érkeznie. Érezzük, hogy ez nem ma lesz.....
2. A Desiro teljesen más "súlycsoportban" játszik mint a BZ, gondolom, hogy egyes helyeken még ahhoz is pálya felújítás kellene, hogy ugyanannyival tudjon haladni mint egy BZ.
(Nem tekintek mellékvonalként az észak balatoni vonalra)
"Mert nincs, BZ szintű ikarusok vannak azokon a vonalakkal párhuzamos vonalakon ahol Bz van, ahol eddig "szigetszerű" buszos jó minőség volt ,az a volán integráció áthelyezte."
De egyszerűbb és gyorsabb lenne új buszokat vásárolni, mint folytatni a BZ felújítást/ elkezdeni felújítani a pályákat és Desirokat közlekedtetni rajta (a hibridek is kellenek ebben az esetben)
Amúgy lehet kicsit félreérthető az álláspontom, mert én is amondó vagyok, hogy a vasút jobb mint a busz. De egy versenyképes vasúti mellékvonalat úgy lehetne elképzelni, hogy 80-100 km/h sebesség lassú jelek nélkül, 2 óránkénti követés (csúcsidőben kevesebb). És ezt Desiroval, vagy ha pl új járműveket szeretnénk Stadler Wink-kel/Gtw-vel kéne kiadni. (A Wink/Gtw-bõl nem kellene 120-160 km/h engedélyezett sebességű, elég lenne a max 80-100 km/h, ezzel is lehetne spórolni)
Csak sajnos ebben az országban nem úgy állnak a dolgok, hogy ez megvalósul.
"ott kell megszüntetni ahol a busszal nem lehet sokkal magasabb szinten kiváltani."
+1
#37
"1. Ahhoz hogy a 31 Desiro-t a mellékvonalakra adják ki, a MÁV-Start legújabb 50db-os hibrid motorvonat beszerzésébõl kb az első 40db-nak meg kéne érkeznie. Érezzük, hogy ez nem ma lesz....."
A 31 desiro töredéke sincs üzemben tartva, mert "lespóroljuk".
Megvan, csak inkább "pihen" ahogy a talentek is egy jó ideig "pihentek."
Elég lenne őket megjavítani, illetve nem közlekedtetni őket olyan helyen ahol amúgy végig villamosított a pálya, továbbá a lajosmizsei vonalnak már rég villamosítottnak kéne lennie, mivel nagy utasvonzású előváros.
"2. A Desiro teljesen más "súlycsoportban" játszik mint a BZ, gondolom, hogy egyes helyeken még ahhoz is pálya felújítás kellene, hogy ugyanannyival tudjon haladni mint egy BZ."
14t vs 16t a tengelyterhelés. a 60-as vonalak is bírják.
"De egyszerűbb és gyorsabb lenne új buszokat vásárolni, mint folytatni a BZ felújítást/ elkezdeni felújítani a pályákat és Desirokat közlekedtetni rajta "
Ha a költségekhez hozzáveszed hogy a pályák maradnak, és emellé kell buszt IS venni, amihez kellenének az intermodális csomópontok is, hogy egymáshoz csatlakozzanak akkor már nem "egyszerűbb és gyorsabb".
Hibrid vonatot ráadásul jelen állás szerint biztos, hogy veszünk.
"Amúgy lehet kicsit félreérthető az álláspontom, mert én is amondó vagyok, hogy a vasút jobb mint a busz. De egy versenyképes vasúti mellékvonalat úgy lehetne elképzelni, hogy 80-100 km/h sebesség lassú jelek nélkül,"
Azért félrevezető ez az álláspont, mert ez dupla olyan sebesség mint, a busz, mivel a 80km/h-t a busz el sem érheti még akkor sem, ha főút van a két település között.
Azaz a "vasút jobb mint a busz" álláspontod szembekerül a vasúttal szembeni elvárásoddal, mivel ott szerinted legalább 2x olyan gyorsnak kellene lennie a vasútnak.
"A 31 desiro töredéke sincs üzemben tartva, mert "lespóroljuk".
De még a 31 sem egy nagy szám, nem lenne valami nagy fejlesztés, ha ennek valamekkora részét mellékvonalakon járatnák.
"továbbá a lajosmizsei vonalnak már rég villamosítottnak kéne lennie, mivel nagy utasvonzású előváros."
Oda, meg az észak balatoni vonalra megy majd kb 30 hibrid motorvonat. És így az összes desiro rendelkezésre áll majd a mellékvonalakra (elméletileg).
"14t vs 16t a tengelyterhelés. a 60-as vonalak is bírják."
Na ez viszont tényleg jó hír!
"Hibrid vonatot ráadásul jelen állás szerint biztos, hogy veszünk."
Egyik szemem sír, a másik nevet...
Tényleg nagyon jó,hogy fejlődik a vasút, de 50db 2029-ig. 9 év! Ennél azért csak gyorsabb lenne buszokat venni.
"Azért félrevezető ez az álláspont, mert ez dupla olyan sebesség mint, a busz, mivel a 80km/h-t a busz el sem érheti még akkor sem, ha főút van a két település között."
Ott van még az autó is, azzal sem ártana versenyezni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!