Mit gondoltok a mostani mellékvonal nyirbálásról?
A mai nap tette "hivatalossá" a MÁV az oldalán.. [link]
Természetesen ideiglenesnek állítják be, de tudjuk, hogy pl. már évek óta személyvonatoktól mentes vonalakat is ideiglenesen szüneteltetnek (közben a pálya már szétrohadt)
A regionalbahn.hu már több mint 1 hete megírta a cikkét( [link] ezzel kapcsolatban amit sokan kamuhírnek neveztek, de a legtöbben éreztük, hogy ez megfog történni...
És a szomorú az, hogy az ország legfiatalabb vasútvonalán (25-ös/Zalaegerszeg-Hodos) is eltörlik a személyvonatokat 2 nemzetközi vonat kivételével és jöhetnek a vonatpótlók
+ami még teljesen a hihetetlen kategória az a Vámosgyörk-Gyöngyös közötti öldöklés napi !! 1 !! vonatpár és pótlóbuszok...egy 30ezres város vasúti kapcsolatát ilyen lazán elvágják.
Hihetetlen mit meg nem enged magának ez a mocskos banda.. a koronavírusra hivatkozva itt és az emberek tétlenül nézik, szerintem ne hagyjuk annyiban aláírásgyűjtés, tüntetés stb..
közben buszjáratokat is megszüntetnek, lásd itt kicsit lejjebb is van egy ilyen kérdés.
nagyon szomorú, hogy a 21. században itt tartunk.
állítólag a már futó mozdonyvezető tanfolyamokat is leállítják, mert nem fog kelleni annyi mozdonyvezető és létszámstop is van.
átéltem már pár átszervezést, bezárást a vasút berkein belül és sajnos ezek általában olyan visszafordíthatatlan következményekkel járnak, hogy egy korábbi állapot már nem lesz elérhető. Ezekből a vonalakból nem sokat lehet majd megmenteni és újra beindítani majd a forgalmat.
Engem a legjobban az zavar, hogy a lehető legostobább módon szervezik át a regionális közlekedést. Odáig értem, hogy a távolsági közlekedésben a vasúté, a regionálisban a buszoké a főszerep, de ehhez országos és helyi szinten is rengeteg kutatásra, egyeztetésre , ötletelésre volna szükség, ha optimális kimenetelt szeretnénk.
Most gyakorlatilag semmilyen megtakarítás nem fog jelentkezni, hiszen 1 vagy 5-6 pár vonat teljes üzemeltetési költsége között alig van különbség, hiszen óriásiak a fix költségek. De még személyzeti szinten is csak a mozdonyvezetők és jegyvizsgálók között lehet létszámot csökkenteni, a forgalmi és műszaki szolgálatok létszámához nem lehet nyúlni érdemben.
Másképp fogalmazva: egészen biztosan vannak racionálisan nem megmenthető, nem fejleszthető vonalak, de számos olyan vonal is van, ahol óriási mulasztás lenne a meglévő vasúti infrastruktúra felújítása helyett felhagyni azt. De nem látszik, hogy érdemi gondolkodás folyt volna itt. Sokkal inkább teljes dilettantizmus és opportunizmus sejlik fel a hírek között.
Én itt most a létszámstop/túlórakeret problémákra tudok csak gondolni (vagy a szándékos vidékrombolásra), mivel több helyen még csak a Bz motorvonatot sem spórolják meg.
(Eddig is egy darab járt a két végállomás között, és adta ki a napi 2 vonatpárt most egy vonatpárt fog kiadni)
A furcsa, hogy olyan helyen is leáll/csökken a forgalom, ahol felújítás volt a közelmúltban, vagy tervezik a közeljövőben a fejlesztését.
utolsóhoz: az előző nagy bezáráskor pont azt számoltuk ki a Dombóvár - Komló vonal esetében, hogy mit spóroltak meg. Akkori áron kb 20 millió forintot ami az akkori menetrendben szereplő vonatok által elfüstölt gázolaj ára...
Mv, Jv, Fszt, Bakter nem lett kirúgva (és a hozzájuk kapcsolódó oktatók, vezénylők, stb...), motorkocsi nem lett selejtezve (tehát továbbra is karban kellett tartani, úgyhogy járműszerelők sem lettek leépítve), infrastruktúrát fent kellett tartani, mert a tehervonatok továbbra is közlekedtek. Tehát gyakorlatilag a hajtóanyag az amit meg lehetett spórolni.
Köszi a sok választ ilyen gyorsan!
A legérthetetlenebb intézkedések között az 5-ös vonal is ottvan...napi 2 vonat megy jelenleg is Fehérvárról Komáromba (ugyanígy vissza) és ezt még 1-re leviszik...és előnyben a 81-esen pöfögő buszok...megkockáztatom, hogy lasabbak is és a biztonsági faktorról nem is beszélve...ütemes menetrend kéne akár tovább ahogy mások is írták már Komárom-Sárbogárd meg ilyenek..akár közvetlen vonat Fehérvár érintésével Bp..., de semmi gondolkodás tényleg...tereljük csak szépen még 2020-ban is az autóra az embert...amikor még bevételtöbbletre is szert tehetne a MÁV, de ehelyett önkezűleg eldöntik mi hogy történjen..
Mert tudják, hogy úgysem fog beleszólni a pornép, de ne hagyjuk ezt..már itt annyi mocskos rablás volt a 90es évek óta, hogy az hihetetlen
8-as! Ez most poénnak jó volt, komolyan remélem te sem veszed, mert akkor tényleg csak nézted a vasutat, de nem láttad, hogy mire is való...
Azért kiváncsi lennék, hogy miért tart el annyi ország "hobbiból" vasutat, ja mert gazdaságos?
hú 8-as te sem ebben a világban élsz az biztos :D
Nagyon remélem, hogy nem valami közlekedési cégnél sikerült ezzel a látásmóddal elhelyezkedned...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!