Mi lesz a mellékvonalakkal? FMK, Jenbacher vagy Bz?
A legvalószínűbb verzió érdekel?
Az a megszüntetés.
Ameddig csak lehet, mqrad a Bz. Keveset fogyaszt, igénytelen, könnyű (a sz*r pályaállapotok miatt ez is szempont), alacsony komfortú, de azzal a pár utassal elzötyög. Szerintem még legalább 10 évig maradnak.
Az egyetlen fejlesztési lehetőség a Bz-k korszerűsítése lenne, amivel már próbálkoztak. Ott vannak az IP-k, illetve az egyetlen darab csuklós Bz. Mindkettő klímás, az IP-ben az IC kocsik ülései vannak, a csuklósban pedig a Desiroké, tehát a kényelemmel sincs probléma.
Vannak olyan vonalak, ahol szinte csak IP-k járnak (pl. Nyíregyháza-Mátészalka), még sincs több utas, mint ott, ahol hagyományos Bz van.
Nyilvánvaló, hogy azért nincs, mert lehet akármilyen kényelmes egy vonat, ha ugyanúgy 30-cal megy, és a lehető legtávolabb áll meg a települések központjától.
A jarműpark fejlesztésének csak akkor lenne értelme, ha azt a vonalak teljes felújításával kombinálnák, ezek viszont valószínűleg soha meg nem térülő beruházások lennének.
Összegezve tehát a legjobb megoldás az, ha minél tovább maradnak a Bz-k.
Köszönöm a válaszokat! Nem túl szép jövő..
De talán ezek csak a mellékvonalak többségére igazak. Biztos akadnak kivételek, ahol a településektől nincsenek távol a megállók és a fejlesztések ha nem is térülnének meg, de nem értelmetlenek.
Ahol van jelenleg kb. 110.000 fős hivatásforgalom évente és jelentős turistaforgalom + még a 2 Jenbacber is jár arra, a megállók elhelyzekedese pedig nem rossz, nem lehet reménytelen vasútvonal. A 11-es vonalról van szó. Vélemények?
További Jenbacherek és jobb menetrend pedig tovább javíthat a helyzeten.
Gazdasági megtérülés nélkül is lehet nemzetgazdasági szinten fontos egy vasútvonal - de én is egy előfeltételnek tekintem az adott vonal felújítását, hogy legalább a busszal legyen versenyképes (pontosabban jobb legyen a busznál menetidőben), na meg az alibimenetrendek helyett csúcsidőben órás követést.
A Bz-ket is fel lehet újítani, a szlovákoknál és a cseheknél is van példa arra, hogyan lehet ezt 21. századi módon csinálni.
Bz-k azért még fognak maradni egy jó ideig, ha nem terveznének velük akkor a légkondissá átalakításokat sem végeznék el rajtuk. Szóval egy 10-15 évet biztosan lehet velük számolni.
Idővel meg talán Desirok amik kiszorulnak pár helyen felválthatják őket. Például a Balaton északi partjáról is fognak felszabadulni idővel ha leér végig a drót, ami elvileg 5 éven belül elképzelhető, fele már 2021-ben át lesz adva.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!