Mit gondoltok a mostani mellékvonal nyirbálásról?
A mai nap tette "hivatalossá" a MÁV az oldalán.. [link]
Természetesen ideiglenesnek állítják be, de tudjuk, hogy pl. már évek óta személyvonatoktól mentes vonalakat is ideiglenesen szüneteltetnek (közben a pálya már szétrohadt)
A regionalbahn.hu már több mint 1 hete megírta a cikkét( [link] ezzel kapcsolatban amit sokan kamuhírnek neveztek, de a legtöbben éreztük, hogy ez megfog történni...
És a szomorú az, hogy az ország legfiatalabb vasútvonalán (25-ös/Zalaegerszeg-Hodos) is eltörlik a személyvonatokat 2 nemzetközi vonat kivételével és jöhetnek a vonatpótlók
+ami még teljesen a hihetetlen kategória az a Vámosgyörk-Gyöngyös közötti öldöklés napi !! 1 !! vonatpár és pótlóbuszok...egy 30ezres város vasúti kapcsolatát ilyen lazán elvágják.
Hihetetlen mit meg nem enged magának ez a mocskos banda.. a koronavírusra hivatkozva itt és az emberek tétlenül nézik, szerintem ne hagyjuk annyiban aláírásgyűjtés, tüntetés stb..
#20
A jelenlegi bezárási/szüneteltetési hullámban konkrétan az egyik legújabb vonalról sikerült "leemelni" a vonatokat
Egyébként amiket bezárási/szüneteltetnek legalább 60-asok, pár 80-assal
50-esek az északkeleti sarokban található vonalak rosszabb pedig nincs köztük.
21-es! Az a baj, hogy az ilyen "megmondóembereknek" mint a "kolléga" itt, halvány ibolyája nincsen a most éppen kicsinált mellékvonalakról. Ha azt mondod mellékvonal, akkor az ilyen "szakemberek" fejében felpattan egy kép a szóló BZ-s vonalról, amin 20Km/h az engedélyezett sebesség, és megáll két 500 lelkes faluban.
Tény, voltak ilyen vonalak, csak azok MÁR 2007-ben, 2009-ben megszűntek. Amiket mostanában nyírtak meg, azok éppen azok a mondjuk így túlélők, amik jellemzően városokat kötöttek össze, vagy fővonalra kötöttek rá egy tájegységet.
Azért ilyen viszonylatok mint a Kecskemét-Szolnok vagy mondjuk Kiskunfélegyháza-Szentes-Hódmezővásárhely szóval ez már nem a Vésztő-Körösnagyharsány vagy Kisszénás-Kondoros szintű valóban botrányos állapotú és alig használt mellékvonalak közé tartoztak/nak.
#22
"Megmondóembernek" nevezed azt, aki esetleg gondolkodik!?
Az általad leírt vonalakon is egy vicc a pálya sebessége, és a járművek minősége.
(Ráadásul gyorsabb az utazás busszal mint vonattal.)
Nem értem egyes emberek mellékvonal mániáját, ha normális lenne a szolgáltatás színvonala, akkor én is ellenezném a bezárást, de így......
Tudom most meg fogom kapni hogy fejleszteni kellene stb...
Igen, kellene! De szerinted komolyan a mellékvonalakra fognak költeni, amikor a modern járművekbõl még a fõvonalakon is hiány van?
Szóval áruld el nekem hogy miért sajnálsz olyan vonalakat, amik már most is ilyen szar állapotban vannak, és te is tudod hogy később csak rosszabb lesz.
#23
"(Ráadásul gyorsabb az utazás busszal mint vonattal.)"
De nem az.
A 80 km/h-s mellékvonalat nem tudja lehagyni a busz, de még a 60km/h-s vonalat sem.
A busz 70-el mehet lakott területen kívül, és legfeljebb 50-el lakott területen belül.
"akkor én is ellenezném a bezárást, de így......"
A személyforgalom szűnik csak meg, a teherforgalom, és ezzel a vonal költségének 90+%-a marad.
"Szóval áruld el nekem hogy miért sajnálsz olyan vonalakat, amik már most is ilyen szar állapotban vannak, és te is tudod hogy később csak rosszabb lesz."
Többet felújítunk a "paksi projekt" keretében, illetve egy bezárt vonal konkrétan 120km/h villamosítva.
#23
Érdekes módon amikor megnéztem a menetidőt az előbb említett vonalakon mindkét esetben gyorsabb volt a busz.
A 80 km/h-ás vonalaknál lehet hogy lassabb a busz, de azokon a vonalakon, amelyek a hozzászólásban voltak egyáltalán nincs 80 km/h, de még 60 km/h se.
(Az nem 60 km/h amikor a vonal kétharmadán 50 km/h a megengedett sebesség, és az sem 60 km/h ahol még 30 km/h-ás lassú jel is van.
Tudnál valami forrást linkelni erről a "paksi projekt"-rõl?
#25
Nem én írtam azt a hsz-t a 21,24 vagyok én (nem látom a csillagjaimat az új felületen így nem tudtam, hogy félreérthető)
De kecskemét szolnok a busz 1:59, illetve egyszer 2:06 a vonat 1:50
Kiskunfélegyháza szentes busz 0:55 vonat 0:52
Azaz nem gyorsabb a busz.
"Tudnál valami forrást linkelni erről a "paksi projekt"-rõl?"
Az 5-ös a 43-as és a 45-ös is "átfedés" a mostani csökkentés, és a paksil felújtás között.
Én még eddig nem szóltam hozzá a kérdéshez, csak egyértelmű legyen ez is, de amit látom sok mellékvonal ellenes nem vesz figyelembe, hogy azok nem csak A-B között szállítanak utast.
képzeljük el, én budapestiként le akarok menni valamelyik mellékvonal által érintett városba, községbe akkor eddig el tudtam. Most elmegyek egy pontig, ott meg mehetek be a buszállomásra, és ott várhatom a vonatokhoz egyáltalán nem csatlakozó buszokat. Vagy hagyom a 3.14csába és kocsiba ülök.
Az pedig, hogy a vonat lassú meg mit írt itt valaki, hogy vicc a járművek állapota, hát egy Bzmot miért rosszabb egy fapados Credonál vagy valami nyugati-európai használt busznál? Mert nem alacsonypadlós? Szerencsére nekem még ez nem szempont. Viszont például vonatokon tudsz vinni kerékpárt, buszon nem tudsz.
Vonaton van WC, és higgyétek el, életet meg gatyákat tud az menteni, tudom mert utaztam vidékre hasmenésesen, ez vonaton kellemetlenség volt, busszal meg lehetetlen lett volna.
Vonaton felállhatsz, ha elgémberedtél, buszon nem.
Ezzel szembe áll az, hogy nem csillog-villog meg nem elég gyors egyeseknek, vagy csak egyszerűen nem elég trendi, mert nincs rajta USB töltő meg wifi?
#27
"De kecskemét szolnok a busz 1:59, illetve egyszer 2:06 a vonat 1:50
Kiskunfélegyháza szentes busz 0:55 vonat 0:52
Azaz nem gyorsabb a busz."
A menetrendek.hu szerint a busz a Kecskemét-Szolnok vonalon 1:35, a Kiskunfélegyháza-Szentes szakaszon pedig igazad van, hogy nem gyorsabb a busz, de az egész vonalra vetítve a menetidőt igen, mivel Orosháza-Szentes között a busz menetideje 0:55, a vonaté 1:11.
A felújításokról meg annyit, hogy ezek amúgy is olyan vonalak, ahol a pálya állapotok/járművek sokkal jobbak, mint az átlag magyar mellékvonalakon. Ezek tipikusan azok a vonalak amiket megéri üzemeltetni! (Úgy értem van értelme, nem úgy hogy nyereséges)
#28
"Most elmegyek egy pontig, ott meg mehetek be a buszállomásra, és ott várhatom a vonatokhoz egyáltalán nem csatlakozó buszokat."
Szerintem nem lenne olyan nehéz a buszokat a vasútállomás mellől indítani, és a menetrendjüket a vonatokhoz hangolni. Problem solved....
"Az pedig, hogy a vonat lassú meg mit írt itt valaki, hogy vicc a járművek állapota, hát egy Bzmot miért rosszabb egy fapados Credonál vagy valami nyugati-európai használt busznál? Mert nem alacsonypadlós? Szerencsére nekem még ez nem szempont."
Az új Credok már nem olyan rosszak (magyar viszonylatban), utastájékoztatás, normálisan néznek ki kívülről/belülről, USB, Klíma, you know , alap dolgok 2020-ban.
A WC és a kerékpárszállítás kétségtelenül a vonat előnyeihez tartoznak.
#29
"A menetrendek.hu szerint a busz a Kecskemét-Szolnok vonalon 1:35"
Az nem azon a vonalon megy, lásd a térképet.
A máv honlapján jelenleg fent van a vonat, és pótlója is, onnan vettem az adatokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!