Miért kell külön metró, hév és vonat, ahelyett, hogy egyesítenék ezeket?
Ha egyesítenék a 3 vasutat, simán meg lehetne csinálni, hogy mondjuk a hév bejön Szentendréről és a föld alatt továbbmegy a kettes metró vonalán, majd az Örs vezér terén kijön a föld alól és elmegy Gödöllőig.
Ugynezt meg lehetne csinálni a 4es metróval is. Szolnokról bejön a vonat, lemegy a föld alá, ahol megáll a 4es metró vonalán mindenhol, majd kijön kelenföldön és megy tovább a balaton felé.
"sok nyugati városban a hév meg a metró nem különbözik"
nálunk sajnos elég rendesen elb...ták. mert minden régi magáncég csinálta a saját maga baromságát a saját maga rendszerét, feszültségét, stb....
csoda, hogy az 1435mm-ben egyeznek.
Mot már durvasok lenne átalakítani mindet.
Nem tudom, én rendszeresen járok az Örs és a belváros között a 2-es metróval, és már ez a negyed órás táv is meglehetősen kényelmetlen tud lenni. És akkor képzeljük el ugyanezt Gödöllőig. Arra akarok kilyukadni, hogy a metró Budapesten arra van kitalálva, hogy a sűrűn beépített belvárosban gyorsan el lehessen jutni egyik pontból a másikba. A szerelvények is ezt a logikát követik, sok az állóhely, kevés az ülőhely. Nem kívánnám senkinek, hogy 45 percig kelljen ülnie az Alstom műanyagszékein, vagy pláne azt, hogy álljon a ajtónál kapaszodva. Szerintem külön kell kezelni az elővárosi és a belvárosi tömegközlekedést, és arra kéne koncentrálni, hogy az elővárosi vasútvonalak végre nyugati színvonalúak legyenek. Első körben új állomásokat kéne építeni ahol át lehet szállni a belvárosi vonalakra, aztán legalább három vágányossá kéne bővíteni azokat a vonalakat, ahol távolsági forgalom is van, hogy el lehessen azokat különíteni, és ha már nagyon gazdagok vagyunk, akkor el lehetne kezdeni fúrni egy alagutat a belváros alatt.
Ettől függetlenül a metróhálózatot is fejleszteni kéne, de ne az legyen az első, hogy Gödöllőre is kimenjen a 2-es. Ennél sokkal fontosabb lenne például a 4-est elvinni Zugló vá.-ig legalább, de inkább Újpalotáig. Aztán a csepeli hévet behozni a belvárosba 5-ös metróként is egy jó ötlet lenne.
A gödöllői hévvel én egyébként azt csinálnám, hogy a föld alatt bevinném a Puskásig, ahol a metróállomás kihasználatlan középső vágányain lenne a végállomása (az eredeti terv is ez volt, ha minden igaz). Így kényelmesen lehetne átszállni a hév és a metró között, igaz az Örs és a Puskás között párhuzamos lenne a két vonal, ami annyira nem szerencsés, de talán nem is nagy tragédia. Természetesen a hév nem állna meg a Pillangó utcánál.
A vonat értelmezhetetlen itt, tök más.
A hév + metró szerintem jó ötlet, Amszterdamban hasonlóan működik és tök jó. Az M3-at mindenképp kihúznám a reptérig föld fölött pl.
#14
"Nem kívánnám senkinek, hogy 45 percig kelljen ülnie az Alstom műanyagszékein, vagy pláne azt, hogy álljon a ajtónál kapaszodva."
Aranyos vagy. :D
Az Alstom metrók fényévekkel kényelmesebbek sok vonatnál szerintem. :)
(Minden nap metrózok ÉS vonatozok, utóbbi rosszabb sokkal.)
A HÉV-metró-(vasút) összeköttetést már kitalálták, sőt a tervezése zajlik jelenleg 2 vonalon is:
1. [link]
Ennél 3 jelenlegi HÉV vonlat akarnak összeköti a föld alatt metrószerűen, úgy, hogy később az Esztergom felől és Kunszentmiklós-Tass felől érkező MÁV elővárosi vonatok is belekerülhetnek a rendszerbe (és a föld alá).
2.
itt egy metró és egy HÉV vonalat kívánnak összekötni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!