Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogy lehetne a vasutat fejlesz...

Hogy lehetne a vasutat fejleszteni, utasszámot növelni, rendbehozni a MÁV-ot?

Figyelt kérdés
Elsősorban hozzáértők válaszát várom. Az utóbbi időben az új vezetés elkezdte rendbe szedni a MÁVot. Én nagyon vasútpárti vagyok, ezért annak örülnék, hogy minél jobban megnőne az utasszám, a teherforgalom nagy része átkerülne a vasútra. Ha kidolgoznátok egy fejlesztési koncepciót amihez mondjuk 5 év állna rendelkezése, és tegyük fel, mondjuk 500 milliárd forint, melyek lennének a programok fő pontjai, részletesen?! Bármi politikai, gazdasági, vasútüzemi változtatásra gondolok itt.

2019. szept. 29. 15:31
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%
Az összes fő vonalat fel kell újítani, hogy 160 km/h sebességre alkalmas legyen. A járműveket le kell cserélni olyanra, ami tudja ezt a sebességet. A nyugati nemzetközi forgalomba szánt mozdonyok 210-et is tudjanak. Valamint be kell vezetni kedvezményt már két fő együtt utazó számára, hogy ne érje meg autóba ülni. A nagyobb sebesség (160 vs 130 autópályán) és az olcsóság (a költség hasonlóan osztódjon, mint a benzinköltség az autóban) drasztikusan megnövelné az utasszámot.
2019. szept. 29. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%
Először is legalább kétvágányosítani kellene az ország vasúthálózatát, mert még mindig vannak helyek, ahol ez problémát okoz (várakozni kell, hogy üres legyen a szakasz). Aztán persze a vasútvonal modernizációja sem ártana, hogy lehessen tempósan haladni rajta. A bökkenő az, hogy szerintem erre a kettőre nem lenne elég az 500 milliárd Ft és az 5 év... És akkor az utazóközönség még semmit nem vett észre az egészből.
2019. szept. 29. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
80%
Az egész alapja röviden: pénz, pénz és a végére még egy kis pénz. Ezzel kell ekzdeni a rendbehozást.
2019. szept. 29. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
93%

500 milliárt erre semmi kb.

Nagyon le van épülve a pálya és a pályaudvar hálózat is.

Ekkora szerzetet érdemben megmozdítani ilyen múlttal pedig szinte lehetetlen. Nagyon komoly munkaerőfejlesztés kell, amire megint csak nem elég ez a pénz.


Egyébként pár kulcsmomentumok szerintem: Keleti átrakó régiót fejlesztése, a tranzit forgalom fejlesztése. Pl. Kína felől ne Lengyelország legyen a tehervonatok végállomása, hanem Magyarország, délkelet-nyugat irányú tranzit biztosítása, Rola, kombinált szállítás fejlesztése, jön a Brexit, itt a lehetőség újra Rola-zni pl. De eleve a tranzitidők, kezelési idők stb drasztikus csökkentésen és még sorolhatnám

2019. szept. 29. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
25%

Nem vagyok nagy szakember, de az eddigi véleményekkel nagyrészt egyetértek!

Általában a világ boldogabbik részén a nyereséges teherszállításból finanszírozzák a közel veszteséges személyszállítást!

Nálunk persze ez sem működik, mert egy barom a tulajdonjogokat össze vissza értékesítette, mire észbe kaptak csak a csődtömeg maradt, meg a lepukkant járműpark.

Az első az lenne, hogy vissza kellene állítani a tulajdonjogokat, majd a vasúti teherszállítást akár jogilag is preferálva át kellene súlyozni a teherszállítást, hogy éjszaka állandóan mehessenek a tehervonatok. Az 5 nagyvárost (Debrecen, Szeged, Miskolc, Pécs, Győr) óránkénti intercitykkel összekötni, elosztó szerepüket megnövelni, és a helyi érdekű vonalakat innen (is) indítani!

A személyszállításnál előtérbe helyezni a kényelmi viszonyokat és szolgáltatásokat:normális méretű székeket, fülkéket, tiszta környezetben, WIFI-vel... és visszaállítanám az étkező és büfékocsi szolgáltatást - ellenőrzött árakkal!

Hirtelen ennyi, de ez csak a jéghegy csúcsa...

2019. szept. 29. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenkinek, utolsó, végre a személyszállítási minöségjavítást is mondta valaki!
2019. szept. 29. 22:10
 7/13 anonim ***** válasza:
28%

Én két dologgal kezdeném.

Egy: gyakorlatilag betiltanám a közúti árufuvarozást. A határon az összes kamiont fel a vonatra, és áruszállítás belföldön csak a legközelebbi vasútállomástól célforgalomban. Persze a nyers tiltás durva, tehát a teherautók útdíját kellene brutálisan megemelni.

Kettő: az összes párhuzamos Volán járatot azonnal megszüntetném, azaz busz csak oda megy ahol nincs vonat.

Természetesen mindezek előtt rendbe kell szedni a vasúti járműparkot, mert a jelenlegi infrastruktúra nem tudná lekezelni ezt a terhelést.

2019. szept. 29. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
33%

A 160-as tempó (már ahol van egyáltalán) szép, de nem akkora durranás, de van fontosabb mint ennek a növelése.

A menetidő általános érvényű betartása sokat javíthatna a megítélésen, majd a forgalmon.

Különben a legegyszerűbb: összeírni azokat, amik elriasztják az embereket a vasúttól: kosz, mocsok, pontatlanság, rossz menetidő, rossz indulási idők, ritka járatsürüség, lepukkant szerelvények stb.stb. stb. - ezeknek pont az ellenkezőjét kéne megvalósítani...

2019. szept. 29. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
25%

Nem mondanám magam hozzáértőnek, csak egy vasútbarát vagyok, de nekem ezek lennének az ötleteim:

- Ahol még nincs, vagy hiányos, ott ki kellene terjeszteni az ütemes menetrendet, befoltozni a lyukakat, illetve ahol kétórás ütem van ott megvizsgálni az órás ütem lehetőségét. A buszok közlekedését pedig ehhez igazítani, hogy legyen ráhordás. Ez csak tarifaközösséggel működhetne hatékonyan, amihez az informatikai hátteret is meg kéne teremteni, a díjszabáson és pótjegyeken is lenne mit újragondolni.

- Az alibimenetrendes mellékvonalaknál meg kellene vizsgálni, hogy érdemes lehet újraindítani rendesen a szolgáltatást legalább kétórás ütemmel, mellé esetleg hivatásforgalmi kiegészítő járatokkal, vagy gyorsabb és feltáróbb eljutást biztosítanak-e a buszok megfelelő csatlakozásokkal, mert akkor viszont be kellene zárni ezeket a vasútvonalakat, ill. csak a teherszállításra meghagyni, ha van.

- Nagyberuházások helyett kisebb, de menetrend alapú fejlesztésekre lenne szükség. Elrettentő példa az északi-part villamosítása, ami mögött semmi menetrendi fejlesztési koncepció nincs. (vagy ha valaki tud ilyenről, írja meg nekem :D )

- Rugalmasabb forgalomszervezés, gyorsabb reagálással zavarhelyzetek esetén. Ahol nincsen, és a forgalom indokolja, szükség lenne KÖFI kiépítésére is. Mellé részletes és közérthető utastájékoztatás.

- Leginkább felújítandó vasútvonalak szerintem a 142-es nagy elővárosi potenciállal, illetve a 110-es ami a Mátészalka környéki térség gerince lehetne, emellé a Kőbánya-Kispest és Nyugati közötti szakaszra is ráférne felújítás, jobb biztosítóberendezéssel így csökkenő zavarérzékenységgel.

- Az IC+ fejlesztése, és a KISS-ek, FLIRT-ök mellett érdemes lehet használt kocsik beszerzésén is gondolkodni, mint pl. a Gysev-es raabercity kocsik.

- Vonzóbbá tenni a munkakörülményeket, a fluktuáció megállítása, akár a részmunkaidős foglalkoztatás lehetőségét is meg lehetne vizsgálni.

Nagyjából ezek jutottak eszembe.

2019. szept. 30. 00:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen, akinek még van ötlete, várom!
2019. szept. 30. 15:41
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!