Hogy lehetne a vasutat fejleszteni, utasszámot növelni, rendbehozni a MÁV-ot?
"Egy: gyakorlatilag betiltanám a közúti árufuvarozást."
Ez a mai viszonyok között működésképtelen lenne. Nem a közúti fuvarozást kell ellehetetleníteni még jobban, hanem a vasútit fejleszteni.
Járatritkítások helyett sűrítések.
Itt a megye 2. legnagyobb városából napközben 3 órán át nincs vonat a fővonalra kijutni. (Az egyik városi megállóhelyről 5 órán át.) Amikor van, akkor pedig a 80-as fővonalon vagy egy 2 órás kimaradás, amikor egyszerűen nem megy vonat. Visszafelé szintén nincs rendes menetrend, a mellékvonalon akkor van vonat, amikor a fővonalon nincs. Ez az utóbbi pár év termése, előtte óránként voltak vonatok. Nekem nagyon tudatosnak látszódik az egész, be akarják zárni ezt a szárnyvonalat is, és minden lehetséges módon csökkentik az utazók számát. (Ellenzékben nagyon a bezárások ellen voltak, de ők szintén bezárva tartják a baloldal által bezárt vonalakat, sőt még újabbakat zártak be.)
A lenyúlásokhoz értő vasútvezetés helyett a vasúthoz értő vasútvezetés kellene.
Kb. 3 éve a 80-as vonalon teljesen átépítették a jobb vágányt Mezőkeresztes és Nagyút között. Pedig a hatalmas volumenű szénszállítás a visontai erőműbe a balon folyik, ráadásul az már sokkal régebbi pálya. Miért a jobbat csinálták mégis? Lehet egyszerű hozzá nem értés, meg lehet, hogy a kormányközeli vasútépítő cégnek így nem kell garanciális javításokat csinálnia, mivel a jobb vágány terhelése sokkal kisebb, papíron meg ugyanolyan jól mutat a felújítás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!