Melyik városban lenne értelme kiépíteni/fejleszteni a
kötött pályás (villamos) hálózatot?
Figyelt kérdés
Nincs túl sok villamosos városunk, bár ezt a lakosságszám/eloszlási gócok is magyarázhatnák. Ellenben azt tudom, hogy több városunkban is volt anno villamosközelekedés, s ahol még most is van, ott is bővebb hálózat volt (Szeged, Debrecen).
Lenne igény/lenne e értelme ilyen jellegű infrastruktúra fejlesztésekre a jövőben, vagy inkább egy tram-train rendszer lenne hasznosabb a 50-100e lakosú városainkban?
2017. okt. 1. 13:02
1/10 anonim válasza:
Viszonylag kevés az olyan térszerkezetű vàrosunk, ahol megvan egy új villamos működéséhez szükséges utasszám egy-egy tengelyen. Talán Pécs ilyen, kelet-nyugati irányban plusz esetleg dél felé. Debrecennek is lehet még ilyen lakótelepe, ahogyan Miskolc észak-deli irányú tengelye is elèg erős. De ezek szinte mind csatlakoztathatók a vasúti hàlózathoz és elèg nagy vètek lenne önmagukban létező villamosvonalakat építeni egy ilyen helyzetben. Szóval én a tramtrain vonal híve vagyok.
2017. okt. 1. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 anonim válasza:
Győrben lenne értelme Marcalváros-Belváros-Egyetem útvonalon, Marcalvárosban P+R parkolóval. Ebben az esetben sok buszt rövidíteni kéne és az autósokat ösztönözni a villamos használatára (pl. belvárosból jobban kizárni őket)
2017. okt. 1. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
3/10 anonim válasza:
Még? Győrben inkább tram-train-t, nem szimplán villamost.
Hol lehetne még? Maximum Pécsen, máshol nem.
Debrecenen meg más városban, inkább S-bhanban kéne fejleszteni, ahol a vasút hálózat jól lefedi a várost és az agglomerációt.
2017. okt. 1. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 anonim válasza:
Nagyon régen Nyíregyházán, Pécsett, Szombathelyen is volt villamos. Csak aztán meg lettek szüntetve, mert korszerűtlennek és fejlődésre képtelennek lettek nyilvánítva. Szóval ebbe a három városba vissza lehetne tenni.
2017. okt. 2. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 anonim válasza:
De négyes, pont azt magyarázzuk, hogy egy sima villamosüzemnek nem feltétlenül van értelme ott, ahol minimális többlet ráfordítással az elővárosi forgalom is becsatornázható egy belvàrost is érinti villamosvonalra.
2017. okt. 2. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
6/10 anonim válasza:
#5-ös:
#4-es vagyok, hogy őszinte legyek, erről a tram-trainről még nem hallottam soha, épp most pótolom az információt. Kiváncsivá tettetek. ;]
2017. okt. 2. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
7/10 anonim válasza:
Tram-train: villamos-vasút, lényege hogy olyan villamos, ami képes a vasúton is közlejedni, így nem kell átszállni. Szegeden van ez tervbe véve
2017. okt. 2. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
8/10 A kérdező kommentje:
na igen, én is ezzel kacérkodtam, hogy volt még 3 városunk, ahol volt
DE!!! azt is tudom, hogy a villamos kiépítése eléggé drága mulatság (ellenben közlekmérök tanárom szerint a már meglévő vonal fenntartása akár olcsóbb, mint a busz); ezért is kár, hogy anno felszántották (főleg Debrecenben voltak olyan vonalak még pluszba, amik eléggé kihasználtak voltak, amiből most nem rég ugye a 2-est visszaállították)
tram-train szerintem is egy járható út lenne adott településeken (mint pl az utolsó által említett Szeged-Hódmező tramtrain)
2017. okt. 2. 20:23
9/10 tothp válasza:
egy érdekes koncepció a Miskolc É-D tengely becsatolása egy Sajó völgye regionális vonalba:
A thüringiai Gotha városa az élő példa arra, hogy 40 ezres városban is lehet több vonalas villamos. Igaz, hogy kevesen utaznak rajta. Az nem tudom mennyire tramtrain, de erdőben is megy az biztos.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!