Egy troli felsővezeték hány trolit bír meg egyszerre? Villamos, metró, vonat stb is érdekelne.
A felsővezetéknek is van egy terhelhetősége, ha eléred a max elméleti áramfelvételt akkor felmelegszik, kilágyul..
Na ettől jóval hamarabb elfogy a betáplálási oldal. Az adott szakasz terhelhetőségét az határozza meg, mekkora transzformátorról táplálják. A transzformátornak is van névleges teljesítménye amiből lejön a hálózati veszteség ( ez a MÁVnál 12 és 16MVA ha jól emlékszem).
A villamos járműveknél van egy alsó -s felső feszültségkorlát ami alatt-fölött nem üzemeltethetők. A 25kV-ról üzemelő járművek esetén az alsó határ az 19-21kV között van. Ha túl sok mozdony gyorsít egy fázison ( egy transzformátorhoz tartozó szakaszon ) akkor elkezd csökkenni a felsővezetékben feszültség és a fejlettebb járművek védelme megszakítja a vontatást. A régebbiekkel nem tudom mi a helyzet.
A troli/metró/villamos annyival másabb mint a nagyvasút, hogy ezeknél nálunk egyenáramot használnak, e miatt nagyobb áramok is folyhatnak valamint sűrűbben kell telepíteni a betáplálási transzformátorokat. A nagyvasűtnál elég 30-50km-enként ledobálni a vontatási transzformátorokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!