Nem kéne már megemelni az autópályás sebességhatárt?
Szerintem ennek eljött az ideje. Olyan 160 - 170 km/h körüli tempóra gondoltam. Ez szerintem biztonsággal kezelhető.
Vitatkozzunk kicsit ezen, de két kérésem volna:
1. Ne gyertek a német vezetési kultúrával - mert jól ismerem.
2. Ne gyertek azzal, hogy a németeknél csak három sávos pályán nincs limit - mert nem igaz.
A magyar autópályák tervezési sebességét már leírták, többen hivatkoztak egy Rezesova féle baleset lehetőségére is, na nem a drogos vezetésre, hanem hogy kijön eléd kamiontakarásból valaki 90 km/h sebességgel haladva.
Megemlítek még egy "tényezőt", az időfaktort. Vajon mennyit lehet időben spórolni, ha különböző távokon egyre emelkedő sebességgel lépjük túl a megengedett 130 km/h sebességet?
Nos, itt egy táblázat, lehet tanulmányozni és feltenni a kérdést, megéri?:
32.
Kit érdekel az idő? Személykocsival nem sietek én sehova. Egyszerűen szeretek gyorsan menni.
Kijönnek eléd stb. És Németországban? Ott nem jönnek ki eléd? Dehogynem, többet vezetek ott mint otthon. Annyi marha a világon nincs mint Németországban.
igen 90-el menő kamoinok közé leszorított szerencsétlen me kapcsolja be a sugárhajtóművet, ha vissza akar kerülni a belső sávba? már most is szar a helyzet a nagy sebességkülönbségek miatt. ha 170 lenne a megengedett, olyan tömegkazasztrófák lennének itt minden nap... a sok gyökér aki nem tud vezetni, nem érti a követési távolságot,.a másik meg.nem lát nem hall, 110-el poroszkál anbelső sávban mikor üres a külső.
mindenki szidja az olaszokat, hogy vezetnek. félve mentem kocsival emiatt olaszországba, aztán rá kellett jönnöm, hogy ők tudnak vezetni. hiába 50m angyorsítósáv az autópályára, mindig beengednek, 2-3 sávos körforgalmakban mindenki előzékeny, tiszta felüdülés volt az itthoni őstahó morálhoz képest.
34.
Az olasz tényleg jó. A legrosszabb az agyonistenitett német - aztán ott mégsincs limit kb. 5000 km szakaszon.
Kérdező (HakapesziM) : Magyarországon járva remélem, mielőbb kitöröd a nyakad, és nem vétlenek halnak meg miattad. :-)
Eggyel kevesebb "csak azért is száguldozok, mert élvezem" barom közlekedik majd a közútjainkon.
37.
Köszi, de majd nagyon figyelek. Tudod Szibériától Lisszabonig, Norvégiától Görögországig valahogy megúsztam eddig, jóval 2 millió km felett.
Nekem is van családom, 4 éves kislányom, 43 éves vagyok, de te majd megtanítasz - megnyugtató.
Én csak annyit mondtam, sokan - jó, te nem - képesek lennénk a német gyakorlatot alkalmazni. Ez a véleményem, jóllehet, tévedhetek is.
Erre törjem ki a nyakam. Kapj már a fejedhez.
"Kit érdekel az idő? Személykocsival nem sietek én sehova. Egyszerűen szeretek gyorsan menni."
Semmi probléma.
Csak az a helyzet, hogy mások pedig szeretnének odaérni, ahova elindultak -és a közutak erre a célra lettek építve, nem a gyorsan menni szeretőknek...
Azonban ez ne szegje a kedved: vannak külön e célra készített pályák, ahol a közlekedőktől elszeparálva száguldozhatsz. És mivel téged az idő nem érdekelb így semmi akadálya nincs annakb hogy a szabályokat betartva elmenj egy ilyen pályára, ahol kiélheted a sebesség utáni vágyaidat.
Hát nem nagyszerű? És még lehet fokozni: anyagilag is jobban megéri a pályabérletb mint a gyorshajtásért járó jól megérdemelt bírság...
Nem fogod fel, hogy se a hazai utak, se az autók amikkel közlekedünk nem indokolják a sebesség emelését. Nálunk nagyon nagy a szórás, az ezres 1-es golftól elkezdve a 7-es BMW-ig bármi előfordulhat. Ez talán még mindig lenne nem baj, csak amíg ilyen balkáni a közlekedési morál felesleges erről beszélni.
De te nem fogod fel ezeket az észérveket, nem reagálsz rájuk érdemben csak okádod a saját marhaságaid.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!