Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Nem lehetne már végre 160 -...

Nem lehetne már végre 160 - 170 km/h körül megállapítani a hazai autópályás sebességhatárt?

Figyelt kérdés

Osztrák cégnél melózom kamionosként, rendszerint labancékhoz járok ki személyautóval. Azt látom, hogy manapság a 130 a legkevésbé használható sebesség a pályán. Csiki - csuki, állandóan előzgetni, sávokat váltogatni, lassítani, gyorsítani kell. Ha ráállok olyan 155 - 160 körüli tempóra sokkal kevesebb a dolgom, stresszmentesebb az egész. Legfeljebb egy - két román tréleres, kisbuszos szédül ki néha az ember elé.


A mai ritmus, a mai autók erre a sebességre alkalmasak a leginkább, a fogyasztásuk még elviselhető, amellett tudott dolog, hogy autópályán történik a legkevesebb halálos baleset az összes útfajta közül. Odakint is, labancéknál, 140 körül megyek, az osztrákok kb. fele simán lehagy. A német példa pedig jól ismert - mégsem több a baleset ott. Akkor minek vacakolunk?


Azt nem gondolom, hogy nálunk is működne a német rendszer, de azt igen, hogy egy 160 körüli limit teljesen kezelhető lenne. Kizárólag azokra a szakaszokra gondolok, ahol ma 130 a sebességhatár.



2015. aug. 22. 14:49
1 2 3
 1/28 anonim ***** válasza:
82%
Gondolom mivel németországon kívül a világon majdnem sehol sincs nagyobb megengedett mint 130, szerintem nem lesz ilyen. Meg azt nézve hogy minden baromnak autója van már, inkább németeknél is korlátozni fognak, mert most is többet állsz a dugóban mint amit száguldasz.
2015. aug. 22. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/28 anonim ***** válasza:
47%
Ja, igen a magyar pály jobb mit egyes helyeken a német, egyébként jogos lenne 160 simán.
2015. aug. 22. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/28 anonim ***** válasza:
42%
Alig várom már hogy bevezessék az átlagsebesség mérést. Ha két kamera között eltelt időből több következik, mint 160, akkor ha nincs is fénykép, a következő kihajtónál leintik és 3 hónap jogsibevonás...
2015. aug. 22. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/28 anonim ***** válasza:
97%
Nem tudom a sógorok mennyitől büntetnek, de 150-re szerintem ráteheted nyugodtan a tempomatot. Valamennyit amúgy is csal az óra, és így már nem sokan érnek utol.
2015. aug. 22. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/28 anonim ***** válasza:
97%

130 a megengedett, vannak járművek, amelyek még ezt sem bírják, de sokan mennek 150-160-al.

Ha 160 lenne a megengedett, 190-200 km-es sebességgel menne, akinem bírja az autója,akinek még a 130-át senki tudja, zötyögne 100-al a szélsőben. A két sáv között 100 km/h sebesség különbség milyen biztonságot jelentene?

2015. aug. 22. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/28 A kérdező kommentje:

"A két sáv között 100 km/h sebesség különbség milyen biztonságot jelentene?"


A németeknél ennél nagyobb sebességkülönbség is adódhat két sáv között, mégsem halnak halomra.

2015. aug. 22. 15:16
 7/28 anonim ***** válasza:
59%

Az átlagsebesség mérése mindent megold. Jártam olyan országban, ahol ez a megoldás bevált. Aki nem tud róla, és tokja neki, az a polisz posztnál néz mint a lőtt medve...és fizet.


Itt a balkánon életveszélyes a sok behozott öreg hulladékkal száz fölött öt személlyel, full csomagtartóval..

a 130 pont elég..kis ország vagyunk, bárhol pik-pak ott van a versenyző..

2015. aug. 22. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/28 anonim ***** válasza:
97%

Ahol csak 2 sáv van, ott bőven jó a 130, nem kifejezetten biztonságos ennél magasabbra emelni. A külső sávban mindig a kamionok mennek, 80-100-as tempóval. Ha nem ennyivel akarsz menni, ezeket meg kell előzni, akár 110-120-szal. És akkor jön a villogós idióta, aki 160-nal szeretne menni. Ahol legalább 3 sáv van, már egészen más a történet.


Az is egy nagyon sokat hangoztatott dolog, hogy a németeknél nincs sebességkorlátozás. Ez igaz is, általában. De nagyon sok helyen és sok esetben simán kirakják szépen hosszan a 120-as vagy ennél kisebb sebességkorlátozást, és ugyanúgy nem mehetsz 160-nal. Másrészt meg ha történik egy baleset, akkor egészen biztosan figyelembe fogják venni a sebességedet, és ha kiderül, hogy több volt, mint 130, az elég sok mindent megváltoztat.

2015. aug. 22. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/28 anonim ***** válasza:
100%

Ne hasonlítsd össze a német vezetési stílust a magyarral.

Bőven elég ez a 130-as tempó is.

Ahhoz valóban minimum 3 sáv kellene, hogy emelni lehessen a sebességen.

2015. aug. 22. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/28 anonim ***** válasza:
96%
Két sávos pályán nagyon rossz ötlet lenne. Megy 90 -el a külső a belső meg nem 160-al hanem ugye okos nép a magyar ,kiszámolja az óra csalását, a trafipax tűrését és máris 200-al repeszt "mer az belefér". Aki meg 130 -al szeretne menni az 1.4 es kocsijával az csak les kifele a kamion mögül és előzni se tud vagy csak úgy hogy állandó balesetveszélyben lesz a sok villogós barom miatt. Szóval nem kell bevezetni,mint ahogy sehol sincs bevezetve. Egy ország a németek, meg csak kuriózum nem etalon..
2015. aug. 22. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!