Nem lehetne már végre 160 - 170 km/h körül megállapítani a hazai autópályás sebességhatárt?
Osztrák cégnél melózom kamionosként, rendszerint labancékhoz járok ki személyautóval. Azt látom, hogy manapság a 130 a legkevésbé használható sebesség a pályán. Csiki - csuki, állandóan előzgetni, sávokat váltogatni, lassítani, gyorsítani kell. Ha ráállok olyan 155 - 160 körüli tempóra sokkal kevesebb a dolgom, stresszmentesebb az egész. Legfeljebb egy - két román tréleres, kisbuszos szédül ki néha az ember elé.
A mai ritmus, a mai autók erre a sebességre alkalmasak a leginkább, a fogyasztásuk még elviselhető, amellett tudott dolog, hogy autópályán történik a legkevesebb halálos baleset az összes útfajta közül. Odakint is, labancéknál, 140 körül megyek, az osztrákok kb. fele simán lehagy. A német példa pedig jól ismert - mégsem több a baleset ott. Akkor minek vacakolunk?
Azt nem gondolom, hogy nálunk is működne a német rendszer, de azt igen, hogy egy 160 körüli limit teljesen kezelhető lenne. Kizárólag azokra a szakaszokra gondolok, ahol ma 130 a sebességhatár.
130 a megengedett, vannak járművek, amelyek még ezt sem bírják, de sokan mennek 150-160-al.
Ha 160 lenne a megengedett, 190-200 km-es sebességgel menne, akinem bírja az autója,akinek még a 130-át senki tudja, zötyögne 100-al a szélsőben. A két sáv között 100 km/h sebesség különbség milyen biztonságot jelentene?
"A két sáv között 100 km/h sebesség különbség milyen biztonságot jelentene?"
A németeknél ennél nagyobb sebességkülönbség is adódhat két sáv között, mégsem halnak halomra.
Az átlagsebesség mérése mindent megold. Jártam olyan országban, ahol ez a megoldás bevált. Aki nem tud róla, és tokja neki, az a polisz posztnál néz mint a lőtt medve...és fizet.
Itt a balkánon életveszélyes a sok behozott öreg hulladékkal száz fölött öt személlyel, full csomagtartóval..
a 130 pont elég..kis ország vagyunk, bárhol pik-pak ott van a versenyző..
Ahol csak 2 sáv van, ott bőven jó a 130, nem kifejezetten biztonságos ennél magasabbra emelni. A külső sávban mindig a kamionok mennek, 80-100-as tempóval. Ha nem ennyivel akarsz menni, ezeket meg kell előzni, akár 110-120-szal. És akkor jön a villogós idióta, aki 160-nal szeretne menni. Ahol legalább 3 sáv van, már egészen más a történet.
Az is egy nagyon sokat hangoztatott dolog, hogy a németeknél nincs sebességkorlátozás. Ez igaz is, általában. De nagyon sok helyen és sok esetben simán kirakják szépen hosszan a 120-as vagy ennél kisebb sebességkorlátozást, és ugyanúgy nem mehetsz 160-nal. Másrészt meg ha történik egy baleset, akkor egészen biztosan figyelembe fogják venni a sebességedet, és ha kiderül, hogy több volt, mint 130, az elég sok mindent megváltoztat.
Ne hasonlítsd össze a német vezetési stílust a magyarral.
Bőven elég ez a 130-as tempó is.
Ahhoz valóban minimum 3 sáv kellene, hogy emelni lehessen a sebességen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!