Nem lehetne már végre 160 - 170 km/h körül megállapítani a hazai autópályás sebességhatárt?
Osztrák cégnél melózom kamionosként, rendszerint labancékhoz járok ki személyautóval. Azt látom, hogy manapság a 130 a legkevésbé használható sebesség a pályán. Csiki - csuki, állandóan előzgetni, sávokat váltogatni, lassítani, gyorsítani kell. Ha ráállok olyan 155 - 160 körüli tempóra sokkal kevesebb a dolgom, stresszmentesebb az egész. Legfeljebb egy - két román tréleres, kisbuszos szédül ki néha az ember elé.
A mai ritmus, a mai autók erre a sebességre alkalmasak a leginkább, a fogyasztásuk még elviselhető, amellett tudott dolog, hogy autópályán történik a legkevesebb halálos baleset az összes útfajta közül. Odakint is, labancéknál, 140 körül megyek, az osztrákok kb. fele simán lehagy. A német példa pedig jól ismert - mégsem több a baleset ott. Akkor minek vacakolunk?
Azt nem gondolom, hogy nálunk is működne a német rendszer, de azt igen, hogy egy 160 körüli limit teljesen kezelhető lenne. Kizárólag azokra a szakaszokra gondolok, ahol ma 130 a sebességhatár.
Ausztriában is vannak 160-as szakaszok, de e szakaszok kijelölésének elég komoly műszaki követelményei vannak ott. Magyarországon is mérlegelték még a szocik idején a sebességhatár helyenkénti megemelését autópályáinkon, de végül a még mindig nem elég fényes baleseti statisztikák miatt nem vállalta a minisztérium.
Személy szerint úgy gondolom; hogy nincs okunk merőben más sebességhatàrt meghatároznunk, mint más országokban. Műszaki paramétereit tekintve a magyar hálózat ugyanazt tudja, mint a legtöbb európai sztráda. A járműpark és a közlekedési morál még rosszabb is az európai átlagnál, szóval ez sem az emelés irányába mutat. És - igaz, sokszor az átmenő forgalomból adódóan - továbbra is van mit javítani a baleseti statisztikáinkon.
Nyilván eljön majd az ideje az emelésnek, ha egyszer széles körűen automatizálják a kózúti közlekedést. De szerintem előbb lesz általános sebességkorlátozás a nèmet pályákon, mint emelés a mieinken.
"Ne hasonlítsd össze a német vezetési stílust a magyarral."
Én egyáltalán nem vagyok elájulva a német vezetési moráltól, már több százezer km - t vezettem ott. Hozzászoktak ahhoz, hogy a pálya "mélyvíz", a belső sávban haladni kell. De amúgy nagyon bamba egy népség.
Csak egy pl. nincs nap - szó szerint értem, szinte minden nap - hogy ne mondaná be a rádió: Achtung, Falschfahrer, itt és itt. Komolyan mondom, minden nap van ilyen hír: vigyázat, valaki szembe megy a német autópályán!
Ők hozzászoktak - sokszor a magyarhoz viszonyítva csapnivaló - pályán is a nagy sebességhez, megtehetnénk mi is.
Kérdezö, pont így látom én is német vezetést. Annyi a külömbség a német és a magyar között, hogy alkalom adtán öket középsöujjért is meg követési távolság be nem tartásáért is büntetik, így nem olyan vakmeröek, bár sok VW-s még itt ís úgy meg mint akinek csíp pisi. Múltkor néztem egy felvételt ahol elkaptak egy nöt mert 1m követési távolságon tolta 120nál az elötte menöt, fel volt háborodva hogy 400-eur lesz, meg 3 hónap elvonás. Ö 20 ´ve vezet és sosem okozott balesetet, akkor most mi az hogy bevonják.
A rendör meg mondta hogy hát akkor a többiek 20 évig nagyon figyelmesek voltak.
A másik véglet meg az amikor a lámpánál nem jutsz át, mert alapjáraton rángattatját az autót, nehogy fél literrel többet egyen.
Egyébként a sok Falschfahrer annak köszönhetö hogy nincs orvosi és olyanok vezetnek akik talán a kocsi elejét még látják. Minden nap látok ilyent, megy 30-cal, azt sem tudja hol van. És az még a jobb aki 30 cal megy ilyen állapotban.
A magyar autópályák többsége csak 2 sávos. Erre nem lehet 160-as korlátozást biztonságosan bevezetni. Amúgy meg, ha 160 lenne a határ és mindenki tolná is neki annyival, akkor meg szépen jönne az, hogy most már 160-nal nem tudsz olyan dinamikusan menni, viszket a talpad és most már a 200 lenne az optimális.
A 130-as tempónál sehol sem lehet Európában gyorsabban menni a lengyeleket és a németeket kivéve:
"A magyar autópályák többsége csak 2 sávos. Erre nem lehet 160-as korlátozást biztonságosan bevezetni."
A németek sok kétsávoson meg annyival mennek, amennyivel akarnak.
A kijelződön 155 km/h-t látva a traffi még nem lép működésbe, mások megelégszenek a 140-el. Sokan üzemanyag takarékosságból 120-125-el hajtanak.
Az Unió legtöbb országában autópályán a max. megengedett 130 km/h, de vannak, ahol alacsonyabb.
Németországban van már vízelnyelő autópálya burkolat, szakadó esőben sincs az autók mögött vízfüggöny.
Idehaza rengeteg egyéb megoldandó probléma van ez pont valahol a legvégén kullog a fontossági sornak...
Aki akar 160 -al menni az ma is megy annyival. Kockáztat egy büntetési csekket ,de van pénze és lecarja.
Szerintem biztosan te is észre vetted - vagy keveset vagy itthon - hogy ez nem Ausztria és nem Németország.
Egyrészt az autópark sem alkalmas a 160-as tempózásra, másrészt az emberek sem. Az M1-es forgalma heti 7 napon nem teszi lehetővé még a 130-at sem, az M5 Kecskeméttől/Kecskemétig szintén ilyen.
Ahhoz, hogy meg lehessen emelni a limitet 160-ra ahhoz olyan autópark is kellene. A csóri átlag magyarnak Swiftre, 1.2-1.4-es hulladékokra meg 110 lovas TDI-re telik. Az autóállományhoz képest nagyon alacsony a 150 lóerőnél erősebb aránya, pedig ezek - és az áttételezésük- teszi lehetővé a "gazdaságos" száguldást.
És az emberek sem hajtanak. Nemrég végignyargaltam egy rettenetes nagylány korú kisteherrel az M3-ason 100-105km/h közötti sebességgel és előznöm kellett!!!! Itt nem kamionokra gondolok. Swiftet, Astrát, Civicet új Octaviát!!. Érted, ezek nem mentek 105-öt autópályán :D
A külső sávban mennek a kamionok/buszok 80-100-as tempóban, te vereted legálisan 160-nal vagy 180nal a belsőben ( mert ugye annak akinek az autója engedi az most sem 130-at megy a pályán, hanem vagy a trafihatár alatti 150-152km/h körül gurul vagy sz.rik rá és veri neki). 160-as limitnél a trafihatár az valahol 185-190 között lenne. Gondolj bele, jön Vérpistike az 530d-vel 180-nal és féktávon kimászik alá valaki 95-tel egy Swifttel.. itt már azért 90-100km/h sebességkülönbségről beszélünk, ami már veszélyes.
Előbb tanuljunk meg normálisan 130-cal közlekedni, toleránsan közlekedni, előrelátóan közlekedni, elengedni a gyalogost, betartani a követési távolságot és a sebességhatárt és még sorolhatnánk. Majd talán egyszer, de szerintem nem a következő 20 évben.
Valaki felvetette a 3 sávos autópályát mint követelményt.
Az a baj, hogy ez sem lenne megoldás, mert egyszerűen nincs közlekedés kultúránk.
Pont ma jöttem haza az M7-esen, és amikor még mindig ott tartunk, hogy fehérvár körül km-enként ki van téve, hogy tartson jobbra, de a sok bamba fax, az üres autópályán megy a középső sávba, mert oda szülte a sors, addig nincs miről beszélni, és ahogy láttam rajtuk a tábla sem segít, mert egyszerűen képtelenek értelmezni.
Én nem tagadom, gyorsan megyek, de amikor jobbra tartok, aztán 2 sávot ugrok, hogy ugyan már megelőzzem legálisan, azt aki képtelen jobbra tartani az egy kicsit felidegel.
Persze úgy tudom a pöffeszkedő rendőrautós sztori óta most már ha nem szlalomozok, csak elhúzok jobbról mellette az is legális.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!