Szerinted lenne értelme, egy minimum sebességhatárt megszabni a főutakon?
Nem, semmiképp nem lenne ez jó megoldás. Az első válaszolónál ott a pont.
Ha mindenkinek 90-el kéne mennie, sokkal több lenne a baleset, és sokkal súlyosabbak is lennének, mivel nagyobb sebességnél történnek.
Másrészről az nem indok, hogy előzni kell, és ez balesetveszélyes. Meg kell várni azt a helyzetet, ahol már nem lesz balesetveszélyes az előzési manővered.
Ha meg sietni akarsz, erre van az autópálya, ne másoktól várd el, hogy alkalmazkodjanak a te gyors tempódhoz, amikor ez nekik nem indokolt!
Az öregek reakcióidejével kapcsolatban most jut eszembe!
Alkalmassági teszt elvégzésekor be kellene őket ültetni egy szimulátorba, és megnézni, hogy megy, mennyi idő alatt érzékeli zöld lámpát, vagy a kigyorsítás ideje. Mert nem mindegy, hogy valaki 10-15 másodperc alatt éri el 90-et a főúton, mert pörgősen vezet, vagy aki fél percig gyorsít, és mögötte meg torlódik a sor.
A válaszom igen,sőt!De szerintem kicsit összetett ez a kérdés.Első körben fel kéne újítani az úthálózatot.Aztán,a balesetveszélyes,nagy forgalmú csomópontokban gyorsító-,illetve lassítósávokat kéne építeni.Ez után fel lehetne akár a sebességhatárokat is emelni(elég sok helyen most se tartjuk be),aztán meg lehetne szabni egy minimumuot,akár 80,90-et.A mai modern autók,motorok rendre bírják ezt a tempót tartósan tartani.Teherautók meg a pályán mennek.Aztán csökkenteni kéne az autópálya-használati díjakat,akkor oda átcsoportosodna a forgalom egy része,és akkor TALÁN kisebb lenne a forgalom,kevesebb az ideges,türelmetlen sofőr,és ez által csökkennének a balesetek is.
De szerintem ez álom marad...
Nem hinném, hogy be lehetne vezetni. Valami gyengusz kismotorral eleve nem bír menni még 50-et sem az egyszeri easy rider. A mezőgazdasági gépek szintén nem fognak 90-el száguldozni. A múltkor a 3-ason mentem 10 kilométeren keresztül egy 40-el guruló csokibarna Samara után, amit egy ősz hajú bácsika vezetett. Nem tudtam kikerülni, mert végig nagy volt a szembejövő forgalom. 15-25 méterrel mögötte haladtam. Ez zavarhatta, mert gyakran nyomogatta a féket, de csak jelzésértékűen. Hol irgalmatlanul felgyorsított óra szerinti 40-re, hol visszalassított 35-re. Most akkor tartsd a távolságot. Így születnek a legendák, hogy a ..... márkájú autó vezetők bunkók, hogy rád másznak és hogy vehemensen előzgetnek, ha már elegük volt.
Másik hatalmas kedvencem, amikor konstans 70-el megy városon kívül és belül is. Megelőzöd két város között, a városban meg ő előz vissza, azután városon kívül megint haladhatsz mögötte 70-el, amíg szabad lesz az út a biztos előzéshez.
Az utolsó javaslattal az a gond, hogy nem menne mindenki 90-el. Sokan pályatempóban haladnak az országutakon. Ezek akkor is előzgetnének, ha 110 lenne a limit. Én is gps szerinti 90-el megyek, nem az óra szerintivel.
Érdekes, de ha kamionnal - a számomra megengedett 70 helyett - 90-nel megyek országúton, akkor is megelőz minden személyautó. Gondolom akkor is megteszik, ha személyautóval mész. Ebből kifolyólag arra hivatkozni, hogy a lassú járművek miatt nagyobb a balesetveszély...
A 4-es azért sem túl jó példa, mert ott elég nagy a teherforgalom. Ha minden 3,5 tonnánál nehezebb gépjármű vezetője betartaná a rá előírt 70-et ( a mostani 85-90-es "száguldozás" helyett ), akkor mi lenne ?
Az általad felvázolt problémát nem lehet egy egyszerű minimum sebesség meghatározásával orvosolni.
Jókora marhaság lenne, mert arra kényszerítenél arra alkalmatlan járműveket vagy embereket, hogy teljesítőképességükön felüli tempóval haladjanak. Szerintem inkább a forgalmas utak bővítése lenne a megoldás, de legalább előzési szakaszok kialakítása - az ország egy részén ez már egész előrehaladott.
Egyébként engem nem zavar túlzottan, ha valaki nem darál 90-nel, türelmesen megvárom, míg tiszta helyzet adódik és otthagyom. Ha meg sokan csoszognak, visszaveszek én is, a menetidőt országúton úgyis 50, Alföldön 60 km/h átlaggal számolom, így belefér egy kis nyugi. Ezt javaslom ám másoknak is!
Szerintem az a szabály, hogy az indokolatlan és aránytalan akadályozás nem megengedett. (Lényegi összefoglalás, nem kresz idézet)
Másik: aki lebénázza a másik közlekedőt, lehet mentálisan alkalmatlan a vezetésre. Az ugyanis nem a gázpedálról szól, még limiten belül sem. Tudomásul kell venni, hogy nem vagyunk egyformák, s az éppen csak nem ön és közveszélyestől a csúcspilótákig mindenkinek helye van az úton. A trabantos papóka, a bömös ficsúr, a bringás, gyalogos stb. mind emberből van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!