Nem lehetne már végre 160 - 170 km/h körül megállapítani a hazai autópályás sebességhatárt?
Osztrák cégnél melózom kamionosként, rendszerint labancékhoz járok ki személyautóval. Azt látom, hogy manapság a 130 a legkevésbé használható sebesség a pályán. Csiki - csuki, állandóan előzgetni, sávokat váltogatni, lassítani, gyorsítani kell. Ha ráállok olyan 155 - 160 körüli tempóra sokkal kevesebb a dolgom, stresszmentesebb az egész. Legfeljebb egy - két román tréleres, kisbuszos szédül ki néha az ember elé.
A mai ritmus, a mai autók erre a sebességre alkalmasak a leginkább, a fogyasztásuk még elviselhető, amellett tudott dolog, hogy autópályán történik a legkevesebb halálos baleset az összes útfajta közül. Odakint is, labancéknál, 140 körül megyek, az osztrákok kb. fele simán lehagy. A német példa pedig jól ismert - mégsem több a baleset ott. Akkor minek vacakolunk?
Azt nem gondolom, hogy nálunk is működne a német rendszer, de azt igen, hogy egy 160 körüli limit teljesen kezelhető lenne. Kizárólag azokra a szakaszokra gondolok, ahol ma 130 a sebességhatár.
Én is csak ismételni tudom magam: a német Európa legtutyimutyibb vezetője, ott is előszeretettel közlekednek a középső sávban, ha jobbról megelőzöd villog, még ő van felháborodva.
Jön egy 80 - as korlátozó tábla, nem szépen lelassul, vészfékez, de azért még utoljára megelőzi a kamiont, aztán satu!
Bundes úton vonatoznak, nyíl egyenes, senki nem jön szemben, én már sehol nem lennék a személykocsimmal, de ő ott kukucskál, lehet - e előzni?
Gyakran hatalmas stau, miért? A szembe oldalon baleset van, és azt bámulják.
Ki van írva, megszűnik egy sáv. A rádió is mondja, én, a németül gyengén tudó magyar, értem. Mit tesz? Neki koppanásig a megszűnő sáv végéig kell menni, besorolhatna már kilométerekkel előbb az araszoló kocsioszlopba, de nem, mi az hogy!
Itt a nyár, rád húzza a lakóautóját előzéskor, nem érzi a hosszát, nem tud tolatni a lakókocsival, megáll a parkolóban, épp ahogy lefulladt, nem érdekli, hogy nem férnek el tőle.
Úgyhogy hagyjatok békén a német vezetési kultúrával. Mert jól ismerem.
Egy kis 1.0 vagy 1.2-es autó sokat fogyaszt 130 nál, bár nem is autópályára való de akit évente 1-2szer arra visz az útja azt levillognád meg ledudálnád mert a megengedett 160 helyett 120-al megy?
Az én autómnak a végsebessége ha jól tudom akkor papír szerin 170km/h. Nem megyek autópályára vele de ha mégis úgy adódna akkor biztos hogy nem mennék vele tartósan 160-al mert gyanítom hogy 9-10 liter körül fogyasztana, miközben 90-nél 5 literrel beéri. 130-nál szerintem 6,5öt produkálna de már akkor is kb 3500at pörög a motor.
Elhiszem hogy akinek Passatja van az szívesen menne legálisan 160-al mert meg se kottyan neki de egy kis autónak nagy nyűg.
"Egy kis 1.0 vagy 1.2-es autó sokat fogyaszt 130 nál, bár nem is autópályára való de akit évente 1-2szer arra visz az útja azt levillognád meg ledudálnád mert a megengedett 160 helyett 120-al megy? "
A kutyát nem érdekli, hogy te 120-al akarsz / tudsz menni egészen addig amíg szándékosan nem tartod fel a forgalmat.
Én múltkor egy 2 literes dízel Audi A3 mögött mentem és szándékosan nem akart elengendi, én nekem kellett szabálytalanul megelőznöm, és még ő volt felháborodva, hogy ezt "finoman" jeleztem neki. (mármint, hogy létezik jobbra tartás)
Szóval ez nem teljesítmény függő, egyszerűen aki értelmes az egyszerűen elengedi a gyorsabb járművet, de ugye van sok flusztrált vezető aki ugyan nem akar vagy mer versenyezni, de azért meg akarja mutatni, hogy bizony, most ő itt az úr.
Én pl nem azért megyek gyorsan mert rohadtul versenyezni akarok, egyszerűen szeretek dinamikusan menni és vezetni, és alázattal lehúzódok amikor látom, hogy egy olyan autó jön mögöttem ami gyorsabban akar haladni, függetlenül attól, hogy az most egy 7-es BMW vagy egy Suzuki Swift.
"Elhiszem hogy akinek Passatja van az szívesen menne legálisan 160-al mert meg se kottyan neki de egy kis autónak nagy nyűg."
Valamit nagyon félreértettél. Nem lenne KÖTELEZŐ 160 - nal menni, ez csak egy lehetőség lenne, úgy, ahogy ma sem kötelező 130 - cal menni, de legálisan annyival mehetsz maximálisan. Ha bármilyen okból, időjárás, fogyasztás, a kocsid teljesítménye miatt stb. nem vagy képes rá, mész lassabban. Ez ma is így van.
Már többször volt ilyen kérdés, sajnos nem lehet bevezetni.
Amikor a 130cas korlátozásnál a belsőben 110-zel követed a másikat mert 100 méterenként van egy autó és nem hajlandó a tempomatot kikapcsolni, az több mint bicskanyitogató.
Nem kötelező gyorsan menni, nincs is ezzel semmi gond, de könyörgöm, ne tartsuk fel a gyorsabbat. Az én kocsim is 110-120 környékén a legideálisabb, Londontól Budapestig senki nem villantott és dudált le. Nagyon egyszerü technikákat használok.
1. Rendszeresen nézem a tükröket, ha látom hogy egy autós gyorsan közeledik, akkor nem megyek ki elé hogy fékezzen.
2. Nem tartom fel fölöslegesen a másikat, tehát ha 120-szal előzöm a kamionsort, meglátom a 140-160-nal közeledő autóst, akkor néhány másodpercre odalépek, ahol van egy kis hely GÁZELVÉTELLEL elengedem és fékezgetés nélkül tekerem tovább a kamionok mellett a belsőben.
3. Használom az agyam. Sikerült kifejlesztenem egy érdekes dolgot (amit sokan nem), így felmérem a sebességkülönbségeket, távolságokat, stb. Előre tudom hogy kis gázzal előzzek gyorsan vagy kis gázelvétellel elengedjem. Előre kiszámolom hogy hol engedjem el a gyorsabbat, ehhez mennyire gyorsítsak/lassítsak stb. Az említett London-Bp távolságon autópályás előzgetés miatt egyszer sem villantottak rám és maximum 3alkalommal kellett a fékre pöccinteni. Igaz ez Bp-Rimini távra oda-vissza.
Nem mellesleg, a morál (nem csak nálunk!): amennyi sáv van, amnyit kell elfoglalni lehetőleg ugyanazzal a tempóval. Miért van az, hogy tolom az M3 bevezetőn, 80-as tábla, egymás melletg 3 autó megy 70-nel és nem.lehet sehol elmenni? Miért van az, hogy belenézek a tükörbe, már messziről látom hogy a másik haladni szeretne és bújkál a szerencsétlenek között, én pedig egy pillanatra sávot tudok váltani hogy elmenjen. Utána a mindenki által bunkózott Béjemvés pedig megköszöni.
Túl sok a gyökér vakegér, sajnos nem lehet emelni a korlátokon.
(Tessék elmenni most az M3 kivezetőre egy kólával és pattogatott kukoricával, Bp határán felújítás folyik, sárga csíkokkal átrendezték kicsit a sávokat, a sok szerencsétlen fékezget, kapaszkodik a kormányba, rángatja össze-vissza, mert elképzelése sincs hogy merre mennek a sávok!)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!