Nem kéne már megemelni az autópályás sebességhatárt?
Szerintem ennek eljött az ideje. Olyan 160 - 170 km/h körüli tempóra gondoltam. Ez szerintem biztonsággal kezelhető.
Vitatkozzunk kicsit ezen, de két kérésem volna:
1. Ne gyertek a német vezetési kultúrával - mert jól ismerem.
2. Ne gyertek azzal, hogy a németeknél csak három sávos pályán nincs limit - mert nem igaz.
7.
Úgy, ahogy a németek kezelik.
Nos, az időnyereség nem érv, én személy kocsival gyakorlatilag sosem sietek. Egyszerűen élvezetből megyek gyorsan.
Nem lenne kötelező, ma sem kötelező a 130.
A vezetési kultúra ma már nem olyan vészes.





# 11
Segíts kérlek, nem vagyok járatok a német vezetési kultúrában, hogyan is?





Csak kár, hogy borzalmas a magyar utak többsége. Random bukkanók, rossz felületi minőség...
Nem rossz a kultúra? Akkor miért van az M7-esen nyáron Pest fele mindig baleset? A sok előember nem ismeri azt a fogalmat, hogy követési távolság. Se azt, hogy jobbra tartás...110-el a belső sávban pöfékelő szakadt autók, a dobozos szarjaikkal előzgető futárok. Soroljam még? Az átlag balf_sz magyar sofőr még autópályára sem való, nemhogy még 170-el csapassa a suzuki swifttel.
13.
Hát oly módon, hogy Hans sok helyütt akkor is mehet ahogy a csövön kifér, ha mellette cammog a 40 tonnás vasaló 85 - tel.





1. A magyar vezetési kultúra borzalmas és egyre rosszabb. A 3 sávos M7-en a szélső sáv dísznek van. Jellemzően levillognak, ha 130-al előzöm az M1-esen a tömött kamionsort...
2. Ezt ott lehetne ahol jó az út állapota és kisebb a forgalom. Én ott engedélyeznék pl. 160-at: M7 Pesttől távoli szakaszai, M6 Dunaújváros után, M3 Pesttől távoli szakaszai.
16.
Kb. így gondolom én is, maradna az általános 130, de helyenként tábla engedne többet.
Kísérletnek is jó lenne










Én szoktam tolni 200-al is simán, beismerem, ennek ellenére feleslegesnek tartom a sebességhatár felemelését, mert:
-kicsi az ország, tényleg nem lehet sokat nyerni vele
-az emberek 80%-a még 130-al sem megy, ahogy észrevettem
-bár az autópályák legnagyobb része jó minőségű (az M1 kis szakaszát leszámítva), néhol a semmiből a hidaknál, felüljáróknál olyan ugratók vannak, hogy egy gyengébb futóművű autó elrepül, mint a franc (lásd Lambo baleset az M7-esen).
-bár vannak erős autók, azért az autópark legnagyobb része olyan, hogy még a 130-140 is sok nekik.
19.
Akinek sok, ne menjen annyival.130 - cal sem kötelező menni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!