Nem kéne már megemelni az autópályás sebességhatárt?
Szerintem ennek eljött az ideje. Olyan 160 - 170 km/h körüli tempóra gondoltam. Ez szerintem biztonsággal kezelhető.
Vitatkozzunk kicsit ezen, de két kérésem volna:
1. Ne gyertek a német vezetési kultúrával - mert jól ismerem.
2. Ne gyertek azzal, hogy a németeknél csak három sávos pályán nincs limit - mert nem igaz.
21.
A német dolgokba ne menjünk bele, mert amúgy is magas a vérnyomásom. 17 éve vagyok kamionos, annyi ökröt, amennyi ott van...
Én mellette lennék, csakhogy az út, illetve a közlekedési kultúra nem teszi ezt lehetővé...
Egyébként itthon magas a sebesség-tolerancia, ami jogszabályban is szerepel, szóval autópályán 150 fölött kapod az első csekket, tehát aki akar haladhat, hiszen ez a sebesség már a haladós kategóriába tartozik.
Ezt a 160-170-es sebességhatárt kizárólag jó minőségű, 2x3 sávos leállósávval ellátott pályán engedném meg (ez ugye nálunk valljuk be nem nagyon van) mivel ennek papíron 160 a tervezési sebessége. A 2x2 kétsávos esetében 140-re terveznek, vagyis nekünk bőven jó a maximum 140-150-es tempó.
Nem a sebesség okoz problémát az esetek többségében, hanem a hülyékre reagálni, amikor azon remegsz, hogy vajon mikor gondol egyet a román, moldáv, vagy az ukrán és bejön eléd... amikor a román a gyerekét a leállósávon pisilteti, vagy az önkéntes rendőrök akik nem akarják engedni a gyorsabbat, a külföldi kamionosok sokszor 1-2 km/h-s sebességgel előzik egymást percekig, torlódásnál senki nem akar mentősávot kialakítani, bezzeg a leállósávba az autósok negyede behúz egyből, és ennek tetejében a divatba érkező telefonozás menet közben vérlázító...
Időpont ma 17:19
Hát az tuti. Ennyi balfaxt... De komolyan. Megveszik a 20-30-50 ezer eurós autókat akár a kis nyugdíjasoktól kezdve a menő orvosig, azt vezetni nem tudják....
# 15
Ez nem magyarázat, hanem struccpolitika.
Illetve tegyük hozzá gyorsan, hogyha Hans 130-nál gyorsabban megy és úgy okoz balesetet akkor úgy megbüntetik, hogy attól kódul - nem pedig 100 EUR-ra.
26.
Figyu, ha 200 - at megyek a legkevésbé az érdekel, hogy majd megbüntetnek, ha elszállok.
22.
Most látlak pubi. Nem tetszik valami?
# 27/
Ezt az ostoba logikát követve miért érdekel a sebességkorlátozás? Most is tudsz 200-al menni, csak a jobb lábad szab neki határt és a vas.
A gond alapvetően az, hogy lehetsz te vagy Schumacher és Colin McRae egyszemélyben, ha ott van rajtad kívül 1000 kocasofőr is azon az autópályán az isten sem fog megmenteni, mikor 200al kivág eléd Id. Kovács Józsi bácsi a 120as Skodájával 79-el egy kamion takarásából.
Vicces vagy amúgy, kérdező: gyakorlatilag vitát nyitsz, de rögtön kizársz két erős érvet. Így aztán lehet ám hatékony párbeszédet folytatni!
De akkor mit mondasz arra, hogy a magyar autópályák tervezési sebessége 140 km/h, minden útügyi előírás ehhez igazodik. Ezen múlik a vonalvezetés, a bukkanók méretezése, a sávok szélessége, lassító es gyorsító sávok hossza, a táblák mérete és elhelyezése, munkaterületek lekerítése, zajvédő falak helye és méretezése és egy sor más dolog. Nem beszélve az üzemektetés minőségi kritériumairól. Mivel ezek akár egyenként is jelentősen befolyásolhatják a közlekedésbiztonságot, alig lehetne tartósan 160-as szakaszokat kialakítani, mert mindig lenne egy-egy kanyar vagy lehajtó, ami miatt ki kellene tenni a 130-as korlátozást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!