Miért nem fejlesztik jobban a közúti biztonságot?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Vki írta h az autóversenyzők megérzik a 200-at. Igen. 40-50g éri a testüket de max bordatöréssel megússza"
Az autóversenyzők általában erős, egészséges, sportos testalkatú emberek és azért még ők is megérzik egy-egy nagyobb bukta utóhatásait. Akkor el lehet képzelni, hogy egy elhízott, eltunyult átlagautós mégis hogyan nézne ki egy 40 g-s lassulástól, miután 200-zal verette a passzátnak, azt' eléugrott a lehajtó. Valószínűleg nem lenne őszinte a mosolya, ha még lenne neki mivel mosolyognia.
Az autóversenyekkel példálózni kicsit visszás, mert ha belegondolsz, ott egészen másra készítik fel az autókat, mint a közutakon. A bukócső nagyon jó, mikor 180-nál sikerül a fák közé beparkolni. Olyankor elvezeti az ütközés energiáját, nem rogyik rád az utascella, a négypontos övre függeszkedve túl is éled a dolgot - ja, tényleg, nem tudom, láttad-e már, hogy akár csak egy közepes erejű pukkanásnál mit okoz a négypontos öv. Érdemes megnézni: elég csúnya nyoma van. Megint csak ott vagyunk, hogy a technika meg tudja oldani a problémát, de az ember lesz a szűk keresztmetszet. A bukókerettel kimerevített bódé nagyon nehezen csuklik össze, kevés energiát vesz fel csattanáskor, helyette a borzasztó erős öv nyúlik, azzal lassul le a test 0-ra. Ha kibírja, túl is éli. Utcai autóknál azért a bódé gyűrődik, mert sokkal "gyengébb képességű" embereket kell megvédeni, kisebb az elviselhető maximális lassulás. Ezen kívül az ütközések energiája is jellemzően kisebb, mint versenyeken. Elég kevesen nézik el a Gilles Villeneuve-ön a hajtűt, hogy aztán 300-zal telibetalálják a betonfalat, mint Kubica 2007-ben. Ilyen sebességnél már a nagy szilárdságú bódé is rogyik itt-ott, csökkenti a lassulást, egy átlagos, 50 km/h körüli "jajjb***meg, há' hunnét gyütt elő ez a fókusz" koccanásnál viszont keményen kitámaszt, a benn ülő meg függ az övön és baromira örül, ha túléli (de ez már volt).
Az pedig egy más történet, hogy mire van pénze a felvevőpiacnak és mire nincs. A versenyautóknál pénz nem számít, csak feleljen meg az FIA-előírásoknak. Az utcai autóknál viszont irreális lenne több tízmilliót elkérni egy Astra méretű családi kompaktért csak azért, mert nagyszilárdságú CFRP vázra épül. A kutya sem fizetné ki érte ezt az összeget, még akkor sem, ha lenne értelme. Megnyugodhatsz tehát: a korszerű, nagy szilárdságú, melegen hengerelt, változó vastagságú lemezből épített, lézerhegesztett bódék vannak olyan szilárdak, mint ami kell a közúti közlekedéshez.
A vadkárok kérdése már megint más téma. Nem tudom, mennyire lehet kizárni a vadakat a közútról. Majd valami hozzáértő hátha felvilágosít minket, mert nem kizárt, hogy a tökéletes elkerítés nehezen vagy egyáltalán nem megvalósítható, esetleg más gondokat okoz. Bár jelenleg kis hazánkban a helyzet a máshol is megtalálható nemtörődömséget képezi le. Kihajítják az útszakaszra a "vadveszély" táblát, onnantól meg se kerítés, se más, az állatok szabadon szaladgálnak, ha meg sikerül egyet elkapni, lehet mutogatni a táblára: tetszett vón' lassabban menni, mindég szágúdozik a bolond ótós. Még ki is fizetheti a vadásztársaságnak okozott kárt, ha úgy jön ki a lépés. Az, hogy a vadásztársaság tett-e bármit is a vadkár elkerülésére, szóba sem kerül.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A vadakról annyit, hogy a fejlett nyugati országokban van kerítés bár a fel és lehajtón még ott is tudtommal fel tudnak menni.
Szerintem ha bukócsövesek lennének a kocsik a sok hülye még bátrabb lenne és még jobban száguldozna. Azért évi szinten nincsen szerintem olyan sok baleset amikor ki kell vágni az illetőt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
23-as
Megint a fejlett nyugat...
Pl az M3-ason is végig van kerítés, képzeld.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az autópályák minden értelmesebb országban el vannak kerítve (Igen, még Magyarországon is, akármilyen hihetetlen számodra).
A sima főutakat meg az überfejlett nyugaton sem fogják mindenhol elkeríteni. (Nem is lehetne)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!