Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért nem fejlesztik jobban a...

Miért nem fejlesztik jobban a közúti biztonságot?

Figyelt kérdés
Rengeteg baleset van az utakon. A mai új autók persze azért biztonságosabbak mert van légzsák meg mindenféle érzékelők, önfékezés stb... De például amikor teljesen összetörik egy kocsi miért nem vezetik be például a bukócsövet. Az autóversenyzésbe bevált mert pl 200-al neki megy a falnak a verssenyző és sokszor kiszáll sértetlenül ezen kívül van bennük 4-6 pontos biztonsági öv. A személy autókba mi van? Semmi. Pl miért nem vezetik be a bukó csöver rengeteg életet mentene és nem kéne az embert kivágni a kocsiból és nem nyomná össze. Tudom sok pénz... de sok hüly*ségre költik az emberek a pénzt. Vmint sok olyan baleset van ahol őz megy ki az autók elé. Azokhoz az utszakaszokhoz miért nem húznak fel például kerítést h a vad ne tudojon az útra menni. Na meg ugye ha sok bar*m odafigyelne és nem száguldozna. A közuti biztonságról kevesen beszélnek pedig kéne. Miért nem foglalkoznak vele többet?
2018. febr. 15. 12:27
1 2 3
 21/26 anonim ***** válasza:
100%
Ha olyan erőhatás éri az autót, amiben egy mai modern utascella összegyűrődik, akkor a benne ülőknek teljesen mindegy már. Nem abba fognak belehalni, hogy beszorulnak, hanem a hatalmas lassulásba.
2018. febr. 15. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/26 anonim ***** válasza:
100%

"Vki írta h az autóversenyzők megérzik a 200-at. Igen. 40-50g éri a testüket de max bordatöréssel megússza"

Az autóversenyzők általában erős, egészséges, sportos testalkatú emberek és azért még ők is megérzik egy-egy nagyobb bukta utóhatásait. Akkor el lehet képzelni, hogy egy elhízott, eltunyult átlagautós mégis hogyan nézne ki egy 40 g-s lassulástól, miután 200-zal verette a passzátnak, azt' eléugrott a lehajtó. Valószínűleg nem lenne őszinte a mosolya, ha még lenne neki mivel mosolyognia.

Az autóversenyekkel példálózni kicsit visszás, mert ha belegondolsz, ott egészen másra készítik fel az autókat, mint a közutakon. A bukócső nagyon jó, mikor 180-nál sikerül a fák közé beparkolni. Olyankor elvezeti az ütközés energiáját, nem rogyik rád az utascella, a négypontos övre függeszkedve túl is éled a dolgot - ja, tényleg, nem tudom, láttad-e már, hogy akár csak egy közepes erejű pukkanásnál mit okoz a négypontos öv. Érdemes megnézni: elég csúnya nyoma van. Megint csak ott vagyunk, hogy a technika meg tudja oldani a problémát, de az ember lesz a szűk keresztmetszet. A bukókerettel kimerevített bódé nagyon nehezen csuklik össze, kevés energiát vesz fel csattanáskor, helyette a borzasztó erős öv nyúlik, azzal lassul le a test 0-ra. Ha kibírja, túl is éli. Utcai autóknál azért a bódé gyűrődik, mert sokkal "gyengébb képességű" embereket kell megvédeni, kisebb az elviselhető maximális lassulás. Ezen kívül az ütközések energiája is jellemzően kisebb, mint versenyeken. Elég kevesen nézik el a Gilles Villeneuve-ön a hajtűt, hogy aztán 300-zal telibetalálják a betonfalat, mint Kubica 2007-ben. Ilyen sebességnél már a nagy szilárdságú bódé is rogyik itt-ott, csökkenti a lassulást, egy átlagos, 50 km/h körüli "jajjb***meg, há' hunnét gyütt elő ez a fókusz" koccanásnál viszont keményen kitámaszt, a benn ülő meg függ az övön és baromira örül, ha túléli (de ez már volt).

Az pedig egy más történet, hogy mire van pénze a felvevőpiacnak és mire nincs. A versenyautóknál pénz nem számít, csak feleljen meg az FIA-előírásoknak. Az utcai autóknál viszont irreális lenne több tízmilliót elkérni egy Astra méretű családi kompaktért csak azért, mert nagyszilárdságú CFRP vázra épül. A kutya sem fizetné ki érte ezt az összeget, még akkor sem, ha lenne értelme. Megnyugodhatsz tehát: a korszerű, nagy szilárdságú, melegen hengerelt, változó vastagságú lemezből épített, lézerhegesztett bódék vannak olyan szilárdak, mint ami kell a közúti közlekedéshez.

A vadkárok kérdése már megint más téma. Nem tudom, mennyire lehet kizárni a vadakat a közútról. Majd valami hozzáértő hátha felvilágosít minket, mert nem kizárt, hogy a tökéletes elkerítés nehezen vagy egyáltalán nem megvalósítható, esetleg más gondokat okoz. Bár jelenleg kis hazánkban a helyzet a máshol is megtalálható nemtörődömséget képezi le. Kihajítják az útszakaszra a "vadveszély" táblát, onnantól meg se kerítés, se más, az állatok szabadon szaladgálnak, ha meg sikerül egyet elkapni, lehet mutogatni a táblára: tetszett vón' lassabban menni, mindég szágúdozik a bolond ótós. Még ki is fizetheti a vadásztársaságnak okozott kárt, ha úgy jön ki a lépés. Az, hogy a vadásztársaság tett-e bármit is a vadkár elkerülésére, szóba sem kerül.

2018. febr. 15. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/26 anonim ***** válasza:
0%

A vadakról annyit, hogy a fejlett nyugati országokban van kerítés bár a fel és lehajtón még ott is tudtommal fel tudnak menni.

Szerintem ha bukócsövesek lennének a kocsik a sok hülye még bátrabb lenne és még jobban száguldozna. Azért évi szinten nincsen szerintem olyan sok baleset amikor ki kell vágni az illetőt.

2018. febr. 16. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/26 anonim ***** válasza:
100%

23-as

Megint a fejlett nyugat...

Pl az M3-ason is végig van kerítés, képzeld.

2018. febr. 16. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/26 anonim ***** válasza:
#23: Huh, ember... Ilyenkor úgy érzem, mintha egyes magyarok nem is az országban laknának vagy én nem tudom. Voltál már valaha autópályán? Ahogy előttem is írták, pl. az M3-as is teljesen végig van építve kerítéssel.
2018. febr. 17. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/26 anonim ***** válasza:

Az autópályák minden értelmesebb országban el vannak kerítve (Igen, még Magyarországon is, akármilyen hihetetlen számodra).


A sima főutakat meg az überfejlett nyugaton sem fogják mindenhol elkeríteni. (Nem is lehetne)

2018. febr. 17. 00:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!