Budapesten miért nem a villamosközlekedést fejlesztik inkább?
Fejlesztik. Megcsinálták a 4-6-os vonalát, tákolják a 37-est, jövőre állítólag végre meghosszabbítják az 1-es villamos vonalát a Savoya parkig.
Lenne mit fejleszteni a villamoshálózaton, de a belvárosban már nem nagyon van lehetőség új pálya építésére. Ott célszerűbb metróban gondolkozni. A többi részen, meg pénz kérdése, abból a BKVnál nincs felesleges.
Régen BP tele volt jobbnál jobb villamosvonalakkal:
Idióta politikusaink kitalálták hogy ez nem jó, kell a hely. Szinte mindet megszüntették pár kivételtől eltekintve.
A miértre két nyomós válasz van:
- a metrón sokkal de sokkal több pénzt lehet lopni
- sok helyen - már - valóban nincsen hely a villamosnak
- a harmadik nem annyira nyomós, de akár helytálló is lehet: régen sokan utaztak villamossal, mert nem volt más, nem volt minden embernek autója. Ma már a külvárosi részen inkább autóznak az emberek, ergó kevesebben választanák a villamost. A villamos viszont csak akkor térül meg, ha rendesen ki van használva...
Szerintem a metró mindenképpen jobb mint a villamos.
-Gyorsabb
- belül sokkal tágasabb
-több ember elfér rajta
-ez a fajta tömegközlekedés nem akadályozza a személyautókat
Szerintem hajrá metrók ,sokkal jobbak mint a buszok , villamosok , trolik.
Ahoj!
Nos...a kérdést furcsállottam kicsit, mert az utóbbi pár évben pontosan ez folyik, akkor is ha semmi ésszerűség nincs benne - Fonódó, 37-es kendácsolás, 1-es hosszabbítás és társai.
A szemléletben pedig azt hiszem az a válasz, hogy csak az "éri meg" amire nagy Uniós pénzt lehet lenyúlni. A villamosra lehetett most, aztán ha buszra lehet, akkor majd azt veszik hirtelen.
Az M4-es projektnek pedig nem az a baja, hogy metró vagy nem metró, hanem, hogy egy ékes példája annak hogyan lehet bármilyen ésszerűség nélkül drágán, felesleges projekttel elásni egy ország műszaki hírnevét. Ennek semmi köze a szállítási rendszerhez.
Ha már villamos: a Bocskai úti állomás az M4-esen úgy épült meg, hogy megvan az elágazás betonból a Fehér vári út alatti folytatáshoz (mint a Határ úton az Üllői út alattihoz). Namost ha hosszabb távon képesek lennénk gondolkodni, akkor pont a felszínt kellett volna megszabadítani a rakás villamostól meg busztól (33-41-47-47B-48-56-114-133-213-214-233) és ezek helyett metrót építeni.
Ehelyett a budafoki kocsiszínt újraépítjük, egy rakás felújítást csinálunk a felszínen és minden zajt megtartunk a lakóházak között. Pont pl. a villamosfejlesztéssel. Nem szokott jóra vezetni, ha nincs komplex szemlélet egy közlekedési rendszer tervezése mögött, hanem valaminek "divatja van".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!