Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért tűnik úgy, hogy nem...

Miért tűnik úgy, hogy nem fejlesztik a 600-as sportmotorokat?

Figyelt kérdés
Ezalatt azt értem, hogy nemrég kijött a 200 lovas BMW S 1000 RR, a Kawa se tétlenkedett sokat, ő is kiadott egy 200 lovas 1000est, majd az MV Agusta az F4 RR-t. A 600asok körül nincs ekkora felhajtás mostanában. Már régóta hasonló teljesíttménnyel büszkélkednek. Mért van ez?
2011. máj. 16. 16:42
 1/3 anonim ***** válasza:

A fejlesztés nem csak annyiból áll, hogy mekkora teljesítményt hoznak ki belőle. Az egykori turbós F1-es motorok is hozták azt a teljesítményt, mint az utolsó "eldobható" V10-es háromliteresek, mégsem gondolja senki, hogy nem fejlődött közben a technika...

Az 1000-esek 200 lóerős csúcsteljesítménye a vevők miatt kell: őket nem a köridők győzik meg, a kávézó előtt azzal lehet villantani, hogy "hány lovas" és "mennyi a vége". Ezért aztán azokat igyekeznek minél jobban felhúzni, hogy meglegyen, amit a vevők akarnak.

A 600-asoknál ennek semmi értelme, az 1000-esekből nagyobb csúcsteljesítményt lehet kisajtolni, tehát a zászlóshajó szerepe rájuk jut. Viszont ott sem csak a teljesítményt srófolják egyre feljebb, a saját tömeg csökkentésén és a vezethetőség javításán is sokat dolgoznak: könnyebb alkatrészek, kompaktabb motorblokk, évről évre megújuló felfüggesztések, erősebb fékek jellemzik az új modelleket. Sőt, ma már a kormányról választható ECU-program is széria. A 600-asokat is ugyanígy fejlesztik: minden típus kicsivel könnyebb az elődjénél, simább a nyomatékgörbéje, erősebbek a fékjei, másképp lépcsőzött a váltója és ha jól tudom, már itt is megjelentek a "manettino" kapcsolók.

2011. máj. 16. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Kösz szépen!
2011. máj. 17. 12:06
 3/3 anonim ***** válasza:

fejlesztik azokat is, minden évben jönnek ki újabb modellek, és az, hogy motorikusan nem hoznak ki nagyobb erőt annak is megvan az oka, elhiheted hogyha akarnának akkor tudnának több lóerőt is kohozni ebből a blokkból (bandit 650 78 LE cbr600f 104 LE, FZS 600 98 LE, cbr 600rr 125 LE) csak hogy néhány típust említsek

minden típusnak más a felhasználási területe, ennek megfelelően kell a teljesítményt, kezelhetőséget beállítani (pl amiket felsoroltam típusokat vannak közöttük sport, túra, és túra-sport is)


hozzá kell, hogy tegyem az ilyen 1000-res gépek teljesen fölöslegesek, egyrészt sokat fogyasztanak, másrészt hatalmas a teljesítményük, ami végül is tapasztalt kéznek kezelhető, de akárhogy is - de kényelmetlen


én azt vallom, hogy 600as-nál teljesen fölösleges erősebb, főleg közútra, egyébként elég egy ilyen 600-asnak odacsavarni, hogy meglóduljon


a legnagyobb különbség a 600-asok és az 1000-esek között átlagban nem a számok, meg a lóerő, ezek csak papíron mutatnak jól, a 2 között a menettulajdonságokban van hatalmas különbség, az 1000-res általában "alul-fölül" is nagyon megy, míg egy 600ast bizony pörgetni kell, de én előbbre tartom a kezelhetőséget+ a kis fordulaton való könnyű manőverezést

2011. máj. 17. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!