Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A 2t motorokat miért nem...

A 2t motorokat miért nem fejlesztik tovább?

Figyelt kérdés
ugyanúgy működnek, mint régen, és a problémáik is ugyanazok. nem a legjobb kenést biztosítja a 2t-kben használatos olajozás, háklisak a melegítésre, bejáratásra, meg sokszor hallani olyat, hogy "besült a 2t 125-ösöm"... a kétüteműek fejlesztésével miért nem foglalkoznak annyit, mint a négyüteműekével?
2010. dec. 11. 00:44
 1/4 anonim ***** válasza:
77%

Fejlesztik őket. A powerszelep és a közvetlen befecskendezés az elmúlt 10-15 év terméke. Az, hogy megragadnak és hőmérséklet-érzékenyek, annak köszönhető, hogy a kevés megmaradt kétütemű gép nagyon kihegyezett technikát képvisel, sokkal közelebb áll a versenygépekhez, mint az egyszerű négyüteműek. Vagyis a mára megmaradt utcai kétütemű gépeket nem lehet ugyanazzal a mércével értékelni, mint a nyugisabb négyüteműeket. A "járkálós" kétüteműek kikoptak, most már csak a pörgős, magas teljesítményű sportos gépek maradtak.

Egyébként a károsanyag-kibocsátási normák ölték meg a kétüteműeket. Egyszerűen lehetetlen velük az Euro-szabványokat teljesíteni, márpedig anélkül ma már nehéz járművet eladni. A versenysportban is visszaszorultak, így utcai, homologizációs változatokat sem lehet építeni és az utcai modelleket sem lehet a versenysikerekkel reklámozni (egy kétütemű, 500-as Hondáról az életben el nem hiszed, hogy a 800-as, négyütemű RC 212 technikai megoldásait alkalmazza). Ráadásul a kétüteműek nyomatékszegény, pörgős gépek, ezért nehezebb "hülyebiztossá" tenni őket, márpedig manapság ez is a siker receptje: ha bárki el tudja vezetni a motort, rögtön népszerűbb lesz. Az is gondot jelent, hogy nem éri meg kétütemű motort fejleszteni, mert bármit találnak ki, az csak motorkerékpárokon használható, a mai, dögnehéz autók hajtására ugyanis nem használható a kétütemű motor. Vagyis nem képzelhető az, ami a négyüteműeknél megtörtént: egyes technikai megoldások "átszivárogtak" az autóktól, úgy, mint a változó szelepvezérlés, a közvetlen befecskendezés (ez még megvalósításra vár) vagy a változtatható motorkarakterisztika. Ha a kétüteműeknél kitalálnak valamit, azt csak a motorpiacon lehet eladni, tehát a fejlesztési költségek jóval kevesebb járműre oszlanak el.

2010. dec. 11. 01:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
szerintem is fejlesztik őket csak gondolj a sthil 4-mix motorjaira. Az meg hogy miért nem fejlesztik annyira őket egyértelmű nincs rájuk szükség a kisgépeken meg a motorokon kívül
2010. dec. 11. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Fő ok a környezetvédelmi előírások.
2010. dec. 11. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
kösz mindenkinek!
2010. dec. 15. 16:58

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!