Nagyobb (250 ccm) méretű motorokat mennyire gyengít le és növeli a fogyasztást ha a kipufogóban nem a gyári folytás van hanem pl egy másfajta hangtompító dob?
de erre rá lehet jönni abból hogy "mennyire gyengít le"
egyébként jawa 250 blokkot szeretnék beüzemelni de a kipuja nincs már meg
Nem, nem lehet rájönni. Négyüteműek esetén is megváltoztathatja a motor üzemét a kipufogó. A régi, sornégyes, négyütemű japán minirakéták esetén például az éktelen fordulatszámok miatt a kipufogó is hangolt volt, pedig azok négyüteműek. De ma sem más a helyzet, a végtelenségig optimalizált Euro-akárhányas négyütemű, befecskendezős blokkok üzemére is kihat, hogy milyen dob figyel a cső túlvégén.
Viszont a 250-es Jawa-motor nem kifejezetten túlvariált, kihegyezett erőforrás. Sőt, közelebb áll a faékhez, mint az űrrakétához. Éppen ezért nem csak a saját hangtompítójával képes elfogadhatóan működni, hanem bármilyen más, hasonló méretű motorra tervezett, hasonló elrendezésű dobbal. Mondjuk mivel egyhengeres, de két kipufogója van, ezért nem sok választási lehetőséged marad. Vagy a gyári dobok vannak rajta, vagy a 350-esek kicsit öblösebb hangtompítói, vagy Pannónia-dobokat szerelsz fel. Mindhárommal találkoztam már és működőképes megoldásoknak bizonyultak.
(ha pedig kéthengeres a motor, akkor minden bizonnyal CZ 250 lesz, ahhoz mondjuk pont nem értek)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!