Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért nem fejlesztik jobban a...

Miért nem fejlesztik jobban a közúti biztonságot?

Figyelt kérdés
Rengeteg baleset van az utakon. A mai új autók persze azért biztonságosabbak mert van légzsák meg mindenféle érzékelők, önfékezés stb... De például amikor teljesen összetörik egy kocsi miért nem vezetik be például a bukócsövet. Az autóversenyzésbe bevált mert pl 200-al neki megy a falnak a verssenyző és sokszor kiszáll sértetlenül ezen kívül van bennük 4-6 pontos biztonsági öv. A személy autókba mi van? Semmi. Pl miért nem vezetik be a bukó csöver rengeteg életet mentene és nem kéne az embert kivágni a kocsiból és nem nyomná össze. Tudom sok pénz... de sok hüly*ségre költik az emberek a pénzt. Vmint sok olyan baleset van ahol őz megy ki az autók elé. Azokhoz az utszakaszokhoz miért nem húznak fel például kerítést h a vad ne tudojon az útra menni. Na meg ugye ha sok bar*m odafigyelne és nem száguldozna. A közuti biztonságról kevesen beszélnek pedig kéne. Miért nem foglalkoznak vele többet?
2018. febr. 15. 12:27
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:
62%
9-es, ez baromság, repülni jóval biztonságosabb, mint kimenni autóval a reptérre.
2018. febr. 15. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 anonim ***** válasza:
45%

Így van, a repülés a legbiztonságosabb közlekedési eszköz, a második a vasút.


Az autózás pont a legveszélyesebbek között van. :)



Kedves kérdező: az autósok nagy része sz*rik rá, hogy bekösse magát, sz*rik a 70-es táblára veszélyes útszakaszon és helyette 90-100-al megy, sz*rik arra, hogy erős szakadó esőben alig 10 méterre látni, előzget mint a barom.

Tavaly volt egy brutál nagy felhőszakadás, aki pesti az tuti emlékszik rá.... na aznap 90km/h-s úton 60-al alig lehetett menni de azért volt pár nagymenő aki ment mint a barom... na aznap egy kis távot vezettem de 2 darab balesetet láttam!


Igaz nekem nagy vasam van, bár nincs benne légzsák (nem is hiányzik) de akkor is szépen, nyugisan általában a megengedett sebesség alatt megyek.

lakott területen belül szigorúan 40km/h-val.

Ha mindenki így tenne akkor a tizedére csökkennének a balesetek száma.


De mivel 10/8 autós nem tartja be a sebességhatárokat és előzgetnek mint a barom azért, hogy 5-10 perccel hamarabb érjen oda (majd kiszáll a kocsiból és nyugodtan elszív egy cigit amivel már okát is vesztette a siettség).


Szóval amíg ilyen barmok vannak az utakon addig felesleges ilyenekről beszélgetni.

Én úgy vagyok vele, hogy aki barom módon vezet az megérdemli, hogy jól összetörje magát vagy meghaljon.

Akkor van gond ha mellette ártatlan emberek is halnak meg vagy lesznek nyomorékok egy életre.

2018. febr. 15. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 anonim ***** válasza:

Van a biztonság és van az ésszerűség. Válassz egyet!


Ha tele akarod rakni bukócsővel és ütközővel az autókat, akkor megteheted, de az minden lesz csak nem ésszerű és az esetek nagyon nagy részében teljesen feleslegesen cipelsz magaddal pár száz kiló extra súlyt, ami a fogyasztásban is meg fog látszódni. A balesetek hány százaléka halálos kimenetelű és azok közül hány százalékát tudta volna kivédeni a bukócső? Ha a statisztika nem indokolja, akkor teljesen ésszerűtlen tele rakni ilyen elemekkel az autókat, mert semmi haszna nem lenne, cserébe viszont több hátránya lenne. A Forma-1-ben is csak azért vezetik be a versenyautókra a glóriát, mert nagyon sok fatális balesetet kivédhetett volna, de ez teljesen más, mert itt statisztikailag is indokolt volt.

2018. febr. 15. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:

"Na lássátok mondtam h mindenki leszarja. Akkor haljon meg mindenki az utakon."


Nem erről van szó. Egy motoron teljesen indokolt a bukósisak használata, mert reális esély van rá, hogy eltaknyolsz az úton. Egy autóban viszont milyen reális tényező ellen védekeznél bukósisakkal a közúton? Persze, fel lehet borulni vele, de az ellen véd a karosszéria (részben) és a légzsák. Ha rád dől egy fa (ami abszurd) és agyonlapít, akkor még a bukósisak sem lenne elegendő.

2018. febr. 15. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 anonim ***** válasza:
72%

Na megint a bukócső...

És te bukósisakban járnál a sarki tescoba a bukócső miatt?

közúti körlmények között nem tesz sokat hozzá a biztonsághoz, az autókban aktív zónák vannak amik elnyelik az ütközési energiát. Plusz ott a rengeteg légzsák, így ütközéskor egy halom puha dolog veszi körül az embert, bukócsőnél meg fémmel találkozik az ember egyből

2018. febr. 15. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 anonim ***** válasza:
13%
130 km/h-ás sebességhatároló és tachográf kellene az autókba is nemcsak a kamionba, csak a német autópályán, esetleg versenypályán lehetne kikapcsolni (mondjuk a határon a rendőr, vagy a vesenypálya erre megbízott embere tudná csak kezelni). Sőt mégjobb lenne, ha valamilyen kütyüt tennénk a kocsiba ami ismeri GPS alapján a megengedettet és az alapján limitálna. A mai elektronikázott autókban szerintem jelenthetné a gyorshajtást rögtön úgy mint a NAV-al egybekötött pénztárgépek az adatokat. A kütyüt kötelező lenne beszerelni, mondjuk ingyen vagy nagyon olcsón beszerelhető lenne, az újak már alapból így jönnének ki. Amibe nem szerelhető bele (Trabant, régi Lada, Wartburg stb), csak arra lenne kivétel (esetleg valami butított technika, ami még kivitelezhető) Ha megállít a rendőr gyorshajtásért, a gyorshajtásbírság mellé + büntetés a kütyü "megpiszkálásáért", ami jó magas lenne, hogy ne érje meg kiszerelni, amibe nem került műszaki okból, ott maradna a gyorhajtási bírság (azért az árát emeljük). Ez lenne a legjobb újítás.
2018. febr. 15. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 anonim ***** válasza:
A sebességhatároló kütyüvel az lenne a baj, hogy naprakészen kellene tartani az adatbázisát, különben olyan helyzetek fordulhatnak elő, hogy egy szakaszon mondjuk 30-ről 50-re növelik a sebességet és ennek ellenére mindenki 30-al totyog, mert az adatbázisban még a régi sebességkorlát szerepel. Ehhez az is kellene még, hogy minden létező ország beszálljon ebbe és egyforma, szabványos módon kommunikáljon a készülékkel, ami gyakorlatilag kivitelezhetetlen. Gondolj csak az autópálya díjfizetős készülékekre, amit a kamionosok használnak. - Minden ország érdeke az lenne, hogy egyetlen készülékkel fizetni lehessen az autópályákat, de minden ország máshogy gondolja a megvalósítás módját, így aztán egyetértés híján mindenki a saját sz. használja.
2018. febr. 15. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 anonim ***** válasza:
100%

A bukócső nem növeli, hanem csökkenti az ütközésbiztonságot. Az borulás ellen van, hogy ne nyomódjon össze a tető, benne van a nevében is.

Az ütközés túléléshez gyűrődőzóna kell, ami elnyeli az ütközés erejét. Ha 80-nal falnak mész, akkor egy tankban sokkal jobban megsérülsz, mint egy 5 csillagos törésteszttel rendelkező autóban, mert nincs, ami elnyelje az ütközés erejét, nem csökken a lassulásod, leszakadnak a belső szerveid. Pedig a tank nem fog rád gyűrődni. Fizikaórán nem ártana jobban odafigyelni.

2018. febr. 15. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 A kérdező kommentje:
Értem hogy kell ami elnyelje az erőt de inkább kapjon a testem 10-15g nyomást mint hogy összelapuljak. Vki írta h az autóversenyzők megérzik a 200-at. Igen. 40-50g éri a testüket de max bordatöréssel megússza. Másik h autóba többet ülünk mint repülőn.
2018. febr. 15. 19:28
 20/26 anonim ***** válasza:
100%
Látom nem értetted meg a leírtakat: Amit te leírtál az lefordítva kb. ezt jelenti: "Inkább szakadjanak le a belső szerveim, de a kaszni tartsa meg formáját, minthogy összegyűrődjön a kaszni egy szivacshoz hasonlóan és eltörje a lábamat/bordámat/kezemet".
2018. febr. 15. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!