Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mi értelme van az Elsőbbségadá...

Mi értelme van az Elsőbbségadás kötelező táblát olyan helyre tenni az autópályafelhajtóknál, ahol még senkinek nem kell elsőbbséget adni?

Figyelt kérdés

[link]


Vagyis, hogy általában 100-300 m-rel korábban kirakják, mint ahogy a záróvonal megszűnik, és sávot lehetne váltani.

Mondjuk, a sávváltás szabályai is az elsőbbségadást írják elő, de oké, legyen macisajt is, biztos ami biztos. (Bár aki a sávozott részen átvág, az a macisajttól se fog különösebben meghatódni.)

De ha már kiteszik, akkor miért nem a záróvonal végére, vagy pár méterrel korábban?

A sebesség se indokolja, mert ezeken a helyeken általában nemcsak a tilalom, hanem az erős kanyar is szükségessé teszi a lassú haladást.


A háromszög az útkereszteződések esetében is csak pár méterrel van a kereszteződés előtt, nem 200 méterrel korábban.


2017. szept. 17. 13:04
1 2 3
 21/29 anonim ***** válasza:
0%

Kettőnk közül szerintem neked nincs jogosítványod. :) Ha záróvonal van, akkor tábla is kell hogy legyen. De "nem is értem" miért tereled a témát, amikor én kizárólag sávokról beszéltem és egyirányú utcát sem említettem.


Menjünk vissza a legelejére: Te azt állítottad, hogy ha akkora havazás van, hogy attól nem látszanak a sávok az autópályán, akkor mindenki mehet kénye-kedve szerint az általa kitaposott "sávban". Csakhogy kiábrándítsalak, ha eredetileg 2 sávosra felfestett szakaszon hárman mennének így egymás mellett, akkor jönne a rendőr és szépen végigbüntetne mindenkit, mert ilyen nincs. Ez pont olyan mint amikor látsz egy kör alakú táblát ami be van havazva és nem látod hogy pontosan mit tilt. Attól még érvényes rád a tábla, hogy nem látod. Ugyanígy a behavazott sávok is érvényesek rád, akkor is ha nem látod a felfestést.

2017. szept. 20. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/29 anonim ***** válasza:
70%

#18: Ez nem a "szabályok nem ismerete", hanem a szabályok nem léte. Ha nem látszik az útburkolati jel, akkor honnan az anyámból tudjam, hogy ott van? Ugyanez a helyzet, hogyha egy kereszteződésben kidőlt a macisajt, ott bizony akkor jobbkézszabály van.


#19:

"Autópályán útszűkület táblával kell jelölni azt a szakaszt ahol nincs leállósáv (kivéve kapaszkodósáv esetén), ugyanúgy mint főútnál és autóútnál azoknál a műtárgyaknál amik a szerkesztési szelvénybe benyúlnak."

Mutatnál erre példát? Mert pl. az M6-os alagutaknál sincs ilyen tábla...


"Minden új és megszűnő sáv esetén ki kell helyezni a "besorolás rendjét jelző" táblát. :)"

Az autópálya felhajtók többségénél nincs ilyen tábla. Nézd meg a kérdező által linkelt helyet.

2017. szept. 20. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/29 anonim ***** válasza:
52%

19-es: Szergejéket meg Ionutékat pont úgy ismerjük, hogy mereven tartják magukat a szabályokhoz, ráadásul fejből ismerik minden ország nemzeti útügyi előírásait. :)


Az a baj, hogy ti sima hóesést, esetleg pár cm friss, autók által félig eltakarított, viszonylag sűrű forgalmat és jó látási viszonyokat képzeltek el.


Sűrű hóesésben vagy hóviharban hajnal 4-kor, alig forgalomban, töksötétben Szergej halad az általa feltételezett sáv szélén (csakhogy igazad legyen és tudja, hogy leállósávnak is kell lennie, de csak sejtheti, hogy az hol van pontosan). Jön a kérdező, felhajt az autópályára lassan 30-cal. Ő emlékezetből vezet, tudja, hogy a sávja hol volt. Nem néz balra, mert minek a macisajt, itt sávok meg záróvonalak vannak, nem találkozhat senkivel. Ezért szépen bebotorkál Szergej 60-nal csapató kamionja elé. Nem a kocsi teljes terjedelmével, elég, ha csak 10 cm-t ér össze a két képzeletbeli sáv. Na, itt ki a hibás? Nem Szergej.

2017. szept. 20. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/29 anonim ***** válasza:
71%

Neeee, 21-es, magadat nevetteted ki. :)


Az előzési tilalmat vagy tábla, vagy záróvonal, esetleg mindkettő jelzi. Nem kötelező a kettő egyidejű használata. Csak szólok. A belterületi utakat te hoztad ide, nem én. :)

2017. szept. 20. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/29 anonim ***** válasza:
71%
A kör alakú behavazott tábla sem érvényes rád. Sem a kidöntött tábla. Sem az elfordított tábla. Sem a nem látszó útburkolati jel.
2017. szept. 20. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/29 anonim ***** válasza:
37%

"Mutatnál erre példát? Mert pl. az M6-os alagutaknál sincs ilyen tábla... "


Az alagút tábla nem elég egyértelmű? :D

Konkrét magyar példa most nem jut eszembe, mert nálunk elég ritkák az olyan domborzati viszonyok autópályán, ahol nincs hely a leállósávnak, de agyalok rajta.


"Az autópálya felhajtók többségénél nincs ilyen tábla. Nézd meg a kérdező által linkelt helyet."


A felhajtó nem is tekinthető párhuzamos közlekedés szempontjából különálló sávnak. A gyorsítósáv az gyorsítósáv.

A felhajtók előtt azért szokott lenni lehajtó is és ott meg kint van a besorolás rendjét jelző tábla, meg 500 méterenként jelölik melyik falu következik.

Egy ilyen után következik némi zöld és szemmel láthatóan jön a felhajtó. Azért ezt még Szergej sem nézi be, elég egyértelmű szituáció :)


Ahol ettől eltérő komolyabb "felhajtó" van, azt meg nálunk is kitáblázzák:

[link]


[link]

2017. szept. 20. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/29 anonim ***** válasza:

John,


add fel, csak nyomogatja a minuszt, mert az alaptézise hibás, amit nem fogad el. Innentől felesleges vitázni, majd ha váltlenül lesz akkora hó, hogy nem lesznek láthatóak az útburkolati jelek és kivág valaki szabályosan közlekedő elé a rendőr/bíró elmagyarázza neki

2017. szept. 21. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/29 anonim ***** válasza:
Te inkább mélyen hallgass! Bebizonyítottad párszor, hogy a te véleményed tökéletesen irreleváns. :) A kamion elé pont hogy te fogsz kihajtani, mert szerinted felesleges balra nézni. :)
2017. szept. 21. 07:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/29 anonim ***** válasza:
56%
Édesistenem ti tényleg nem tudtok elképzelni olyan szituációt amikor fizikailag lehetetlen kialakítani a szokásos sávokat? :D Ennyire nem lehettek korlátoltaak
2017. szept. 21. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!