Mi értelme van az Elsőbbségadás kötelező táblát olyan helyre tenni az autópályafelhajtóknál, ahol még senkinek nem kell elsőbbséget adni?
Vagyis, hogy általában 100-300 m-rel korábban kirakják, mint ahogy a záróvonal megszűnik, és sávot lehetne váltani.
Mondjuk, a sávváltás szabályai is az elsőbbségadást írják elő, de oké, legyen macisajt is, biztos ami biztos. (Bár aki a sávozott részen átvág, az a macisajttól se fog különösebben meghatódni.)
De ha már kiteszik, akkor miért nem a záróvonal végére, vagy pár méterrel korábban?
A sebesség se indokolja, mert ezeken a helyeken általában nemcsak a tilalom, hanem az erős kanyar is szükségessé teszi a lassú haladást.
A háromszög az útkereszteződések esetében is csak pár méterrel van a kereszteződés előtt, nem 200 méterrel korábban.
Dehogynem értem, írtam is, hogy ebben igazad van. Erre a mondatra írtam, hogy nonszensz: " jobbkézszabály miatt a felhajtón érkező járműnek lenne elsőbbsége az autópályán haladóval szemben".
Nincs olyan megközelítés ami szerint egy felhajtón, besorolásnál a sávot váltónak lenne elsőbbsége a sávban haladóval szemben.
Jézusom, ezen a kérdésen ennyit lovagolni... :D
Kérdező, láttál te már nagy mennyiségű havat? A közlekedő autók kialakítanak 1 vagy 2 közlekedő nyomot, tök függetlenül attól, hogy a sávok felfestései hol futnak. A felhajtón érkező meg éppen úgy halad, ahogy biztonságosnak érzi. Simán lehet, hogy nincs annyi helye, hogy egy harmadik, besoroló nyomot alakítson ki (akár a félretolt hó miatt, akár mert a két nyom igen messze van egymástól). Ebben az esetben direktben a szélső nyomba érkezik JOBBRÓL. Mivel ott a mackósajtja, ezért elsőbbséget KELL adnia. Ha nem lenne, akkor sima egyenrangú kereszteződés lenne.
Ennyire egyszerű. Az év 364,5 napjában nincs szükség a mackósajtra, mert egyértelmű a közlekedési helyzet, de pár évente szükség van rá.
Nem írtam sávokat, direkt. Ha nem látszódnak az útburkolati jelek, nincsenek sávok sem. Legalábbis nem úgy, ahogy te gondolod.
Egyébként simán életszerű, hogy Szergej robog az úttest szélén kamionnal (ahol LEHET, hogy leállósáv van, de Szergej ezt honnan tudná?), az útest többi részén meg két nyomon a személykocsik. Na, Szergej miatt van a tábla, hogy pillants balra, mielőtt felbotorkálsz a pályára, mert oldalról telibe fog vágni.
"Egyébként simán életszerű, hogy Szergej robog az úttest szélén kamionnal (ahol LEHET, hogy leállósáv van, de Szergej ezt honnan tudná?),"
Szergej onnan tudná, hogy van kamionra jogosítványa. Autópályán útszűkület táblával kell jelölni azt a szakaszt ahol nincs leállósáv (kivéve kapaszkodósáv esetén), ugyanúgy mint főútnál és autóútnál azoknál a műtárgyaknál amik a szerkesztési szelvénybe benyúlnak.
Szergej azt is tudja, hogy autópályán és autóúton minden esetben van gyorsítósáv, a felhajtót látja és nem csalingázik az út szélén. :D
"Jézusom... Honnan tudod, hogy hány sávosra van alapból felfestve? Hiszen nem látszik."
Minden új és megszűnő sáv esetén ki kell helyezni a "besorolás rendjét jelző" táblát. :)
Ezek után azért kíváncsi lennék ki pontozta le a #12-es válaszomat és miért.. :D
Jaj, 18-as... Remélem nincs jogosítványod... Milyen szabályok nem ismeretéről beszélsz? Képzavarban vagy.
Belterületi utat meg ne keverd ide. Az út bal oldalát simán használhatod folyamatos haladásra - feltéve, ha egyirányú az út, amit tábla jelez. Ha nem jelzi, akkor max előzésre. Ha csak záróvonal tiltja az előzést, de 10 cm hó takarja, akkor pedig szabályosan előzöl, rendőrkoma sem szól érte. Mégis mit mondana? :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!