Miért van ennyi idióta önkényuralkodó az autópályákon?
Már évek óta húzom föl magam azokon, akik min. 160-180-al repesztenek végig a belső sávban, majd jól rádtapadnak a seggedre - kb. 2 méter követési távolságot tartva - villognak rád mint a hülye, meg nyomják az elakadásjelzőt, hogy takarodjál ki a külsőbe, miközben tömve van a pálya, az előtted lévő tötymörög, tehát tőle te sem tudsz haladni, melletted pedig kamionsor. Én nem tartom magam egy lomha sofőrnek 140-150 között megyek, persze amikor olyanok a viszonyok, és mindeközben nem megyek rá az előttem lévő seggére, nem vakítom el a villogtatással, hanem szépen megvárom míg befejezi az előzést és kisorol. Ha nem teszi meg és döcög előttem tovább, akkor ha tudom kikerülöm a külső sávból, ha ez nem lehetséges, csak akkor villogok rá, de akkor sem úgy mint egy barom.
Félre ne értesetek, nem szoktam keresztbe tenni egy gyorshajtónak sem, rendre amikor csak tudom engedem őket had menjenek a saját tempójukban, nem akarom én őket akadályozni. Csak olykor sül a pofám hogy milyen hülyékkel vagyok körülvéve és hogy mekkora az isten állatkertje. Igazából nyilvánvalóan hülyeség ezen bosszakodni, nem is szoktam, de tegnap este az M3-on tucatszámra jöttek az ilyen fazonok, de hát buta emberek mindig is voltak és lesznek, ez mindig is így volt. Azt nem mondom hogy melyik márka sofőrjei művelik eme tevékenységet elsősorban, de a történet szempontjából igazából teljesen lényegtelen. Csak üzenném nekik, hogy hiába siettek olyan nagyon, alig nyertek valami kis időt, de ha nem bírjátok ki ( megértem, hiszen én is szeretek tempósan vezetni), legalább ne legyetek már gyökerek és ne veszélyeztessetek másotak. Tudom ezerszer lerágott csont, meg közhely, meg blablabla de akkor is! És most hogy már megválaszotam a saját kérdésemet, érdekelne hogy nektek mi a véleményetek erről a témáról, sőt írhattok konkrét storykat is idióta sofőrökről, had nevessek! :D Üdv
Igen,megválaszoltad magadnak,buta emberek vannak,és lesznek is mindig.
Az autópálya nem a sietésről szól,hanem az erő és a vagyon fitogtatásáról,megmutatásáról,mert (főleg) ott van erre lehetőség.
Én is járok sokat pályán,és tényleg van sok ilyen erőszakos bunkó,de sajnos ez a világ egyre anarchikusabb,nem tudunk mit tenni ellene.
Én is haragszom a rendőrségre,mert az utánfutós könnyű préda kisembert megállítják,szanaszét belekötnek és büntetik,de az autópályán emberéleteket veszélyeztető gyorshajtókkal semmit nem csinálnak.
Kilóméterenként kellene rejtett sebességmérőt elhelyezni,és aki átlépi a megengedettet,annak abban a pillanatban megy a könyörtelen büntetés.
Az még egy nagy probléma,hogy Mo.is már rég óta kinőtte a kétsávos autópályát.Tetves kamionok miatt vagy 90-nel megy az ember a külsőben,vagy 130-cal a belsőben(de még az is kevés ugye),nincs köztes megoldás,azaz a harmadik sáv.
Köszönöm a választ. Valóban a jobbra-tartás elmulasztása nagy probléma, főleg ugye 2 sávos autópálya esetén. Viszont olyan pályákon mint az M1, ahol a külsőben végig mennek a kamionok, teherautók - ha haladni akarsz - akkor nem tudod megcsinálni azt, hogy folyton ki-be járkálsz a sávok között. Ugyanis ha beállsz egy kamion mögé soha az életben nem fogsz tudni te onnan még egyszer kimenni (kis túlzás). Ellenben Székesfehérvárról, ha Pestnek megyek ott már 3 sávos a pálya, ahol nagyon jól lehet haladni, kivéve amikor nincsen nagyon beállva.
Németországban még nem vezettem, osztrákban már igen, és hát mit ne mondjak, sokkal fejlettebb vezetési kultúrájuk. Az országúton náluk eleve 100-as a limit, viszont enni lehetne azokról az aszfaltokról. Ha beállsz egy jó 100-110-es tempóra, az osztárok nagy része nem fog téged megelőzni, eleve jobban tiszteletben tartják a szabályokat, tudják hogy szinte semmit nem nyernek ha 5-10km/h-val gyorsabban mennek előtted, így ha még gyorsabban is mennének, akkor is inkább lemaradnak mögötted (követési távolság tartása végett) és szépen követnek. Autópálya elágazásoknál mindig szabadon hagyják a legkülső sávot, hogy mindenki nyugodtan betudjon sorolni, előzésnél nem villogtatnak, nem idegeskednek, hanem szépen megvárod míg megelőzöd akit akarsz, majd miután visszasorolsz elmennek melleted. Persze itt is vannak kivételek, de nekem nagyon pozitív a véleményem róluk. Burgenlandba is csak a hülye magyar repesztett 170-el a 20 éves BMW-jével.
Én is lehúzódok, ha lehet, de ha nem tudok félreállni, és rám tapad egy értelmi fogyatékos, akkor úgy döntök, hogy ez a dolog veszélyezteti az életemet, amit a sebesség csökkentésével lehet orvosolni.
Ennek szellemében leveszem a lábam a gázról, és hagyom dolgozni a motorféket. Természetesen úgy helyezkedem, hogy mellettem ne tudjon elhúzni egyik oldalon sem...
Aztán ha már csak 80-nal megyünk, akkor érdeklődve (és vigyorogva) figyelem a tükörben, hogy mit lép.
Ha továbbra is rám tapad, akkor néhányszor egy pillanatra a fékre lépek, és tovább csökkentem a sebességet...
Ha látom, hogy valamelyik oldalra kihúzódik, akkor én is arrafelé húzódom.
Ameddig mindig sikerélménye van az ilyennek, addig folyamatosan veszélyeztetni fogja mások életét.
Ha nem okoz különösebb veszélyhelyzetet a tevékenységünk, abban az esetben mindenkinek illik szerintem az ilyenek sikerélményét rontani.
#3. - Van egy kis igazság abban amit mondasz, bár én azért nem szórakoznék velük. Én elhiszem hogy 10-ből 9 visszavesz egy fokozattal, de ki tudja hogy mikor hoz össze az élet egy kifejezetten borult agyúval.
A másik dolog, az ember hirtelen megijed, amikor azt látja, hogy valaki konkrétan neki akar csapódni, olyan sebességgel száguld felé.
Sietősek mindig voltak, vannak és lesznek. Én azon vagyok, hogy inkább lehúzódok, ne engem öljön meg. Van aki ezeknél a száguldózóknál is nagyobb idióta - az önkéntes rendőr, aki úgy érzi, hogy majd ő megtanítja. Nem fogja, csak idiótább lesz a száguldozó is, és előbb fog balesetet okozni - remélhetőleg nem engem fog összetörni, hanem a kötekedőt. Sokkal balesetveszélyesebbnek tartom az önjelölt rendőrösködést, mint a gyorshajtást. Emiatt sokkal nagyobb baromságnak is.
Nem lehet (fix) "rejtett" traffipaxot telepíteni. A fix traffipaxot táblával kell jelezni, ez nem csak itthoni, EU-s előírás is. Persze lehetne rendszeresen sebességet mérni, és a fix traffis rendszer valószinűleg képes lenne átlagsebességet mérni és az alapján büntetni. Akkor nem csak a traffi +/- 100m-en (többre nem lát a fix) kellene lassabban menni.
Kisírtad magad, mostmár jobb?
Rám nem szoktak villogni mert 4 dolgot egyszerre használok. Gázpedál, tükör, kormány, agy.
Ha hosszútávon közlekedem (pl most jöttem vissza Angliába ami 1800km volt), akkor autókímélő, nyugodt tempóval megyek ami 110-120as sebességet jelent.
Rám azért nem villognak, mert nem tempomattal közlekedem a belsőben míg egy kamiont is látok a pályán. Nem jön senki nagy sebességgel, bemegyek a belsőbe, előzöm a kamionokat, messziről meglátom (tükör) hogy valaki nagyobb tempóval jön, kinézek egy szellősebb helyet 2 kamion között, megsaccolom hogy kb mikor ér utol a másik, nekem mikorra kellene odaérni (agy), ez alapján változtatom a sebességem (gázpedál) és ha odaértem a helyhez, kimegyek a külsőbe (kormány). Ahogy elment(ek) vissza a belsőbe és szotyizok tovább.
1800km anélkül hogy levillognának vagy letolnának, hogy beszorulnék a kamionok közé, hogy fékezgetnem kelljen. Stresszmentes, nyugodt út és utána nem kell idejönni sírni.
Nem mondom hogy soha senki nem lassított miattam, de a másik látja hogy na, kicsit belehúzott hogy ne tartson fel, akkor nem nyom le, néha meg is köszöni.
Engem is zavar, le is villogom a sok nyomit aki tempomattal a saját tempójával előzget a belsőben és nem segít a másiknak, főleg amelyik nem tudja felmérni a 2 kamion közti távolságot és nyugodtan elengedhetne (akár tempomattal is), de nem megy ki pár másodpercre mert fél hogy sosem tud visszajönni
#5. - Ki beszél itt sírásról? Volt egy véleményem, leírtam, ennyi! Kíváncsi voltam hogy mások hogyan vélekednek erről az egészről. Mellesleg úgy látom hogy nem igazán sikerült megértened a konkrét szituációt, vagy nem tudod elképzelni. Szép és jó amit leírsz, de ez sokszor teljesen életszerűtlen.
Az hogy rád nem villognak, nem jelenti automatikusan azt, hogy te mindent "fa**ul" csinálsz, mások meg nem tudnak közlekedni. Habár az én autómban is van tempomat, szinte sosem szoktam használni, egyszerűen nem szeretem. Nyilvánvalóan a KRESZ szabályainak megfelelően, előzés után, kisorolok a külső sávba. Ha egy hosszú kamion sor van, ne haragudj, de nem fogok beállni közéjük. Nem szokásom az önkéntes rendőrködés sem, én is haladnék, ellenben ha előttem nem mennek én sem tudok gyorsabban menni, akkor mi a fene értelme van kisorolni a külsőbe, lelassítani 90-ig, hogyha úgysem fog tudni gyorsabban menni az az idióta mert végig feltartják egymást a belsőben. A tükörről annyit hogy nem másodpercenként pillant bele az ember, pár másodperc bőven elég hogy egy távolinak hitt objektum, hirtelen már a seggedben legyen. Főleg este, nehezebb látási viszonyok között. Illetve mikor tömve van a pálya, sokszor csak az utolsó pillanatban veszed észre hogy mögéd kerül valaki nagy sebességgel, hiszen folyamatosan tolja kifelé a külsőbe a többi autóst.
Lehet itt okosítani, de legalább figyelmesen elolvasnád a kiírt kérdést. Nyilvánvalóan arra vonatkozott a kérdés, hogy mit tudsz csinálni akkor, amikor tehetetlen vagy? Amikor nem tudsz kimenni a külsőbe, vagy teljesen értelmetlen. Az meg már megint más kérdés hogy nehogy már az szabja a szabályokat aki hajt mint egy őrült, és mindenkit hajtana kifelé a külsőbe, hogy ő tudjon tovább száguldozni. Mennyen el a fenébe az ilyen ember!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!