Mit szólnátok ahhoz, ha felemelnék 160 km/h-ra a
sebességkorlátozást az autópályákon?
Akkor helyeselném, ha a népesség létszámát akarnák drasztikusan csökkenteni...
2013. jan. 6. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
2/23 A kérdező kommentje:
Én nem vagyok benne biztos, hogy a nagyobb sebesség egyértelműen több balesetet eredményezne.
Én speciel örülnék, igaz nem sokat vagyok a pályán de ha megyek is akkor is óra szerint 160-al megyek, igaz télen azért lassabban megyek, de nyáron azért nálam ez az utazó tempó. Az is igaz hogy rengeteg lenne a baleset, mivel az utakon nagyon sok az olyas fajta ember, aki nem mer menni és ugye tudjuk ez is baleset veszélyhez vezethet.
2013. jan. 6. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
Gondolom Magyarországról lenne szó. Nos, az autópályáink nagy része alkalmatlan a 160km/h-ra, de néhol még a 130 is határeset. Az autókról nem is beszélve. Nagyon sok autónak a 160 már sok, vagy a fogyasztás miatt, vagy egyszerűen már nagyon ingataggá válik 150 fölött. Alsó-közép kategória és lefelé - az autók 40-50%-áról van szó (vagy több). Így nem is közvetlen a 160-ból lenne a baleset, hanem a sebességkülönbségekből. Azt meg nem lehet elvárni, hogy a Suzukival a 80-90-nel döcögő kamionsorban álljanak. Fognak 160-nal előzgetni, és a 160-nal (vagy inkább valószinűleg akkor a 180-190-nel) haladókat fogják vagy veszélyeztetni, vagy veszélyes közlekedésre késztetni. Ez meg senkinek sem lenne jó.
2013. jan. 6. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
Egyelőre még ellenzem. Az autóparkunk nem megfelelő ehhez, és még fejben sem nőttül fel eléggé hozzá.
2013. jan. 6. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
Én elkerűlném az autópályákat az elejém majd miuán a sok donorjelölt kiszóródott elkezdeném kényelmed tempóban használni a pályát.
Amúgy szerintem nincsenek olyan állapotban
a pályák ,hogy 160 legyen a limit. Pl szegeden a hídnál majdnem felborultunk mert van vagy 10centis bjkkanó
2013. jan. 6. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
Sok emberrel az a baj hogy nem mernek még 10 éves rutinnal sem 130 ig felmenni valaki sajnos nem kevesen éppen hogy 100 al mennek az autópályán amivel feltartják a sort és ugye az is balesethez vezethet. Ez épp olyan ha valaki városban a főúton megy 30 al és a többiek pedig mennének 50 el is de a 30 al menő vígan elvan feltartja a többieket egyik előz rosszul csinálja aztán már meg is van a tömegcsatt. Autópályán is kb ugyan ez a helyzet alakulna ki ha egy ilyen ember lenne. Arról meg nem is beszélve hogy az út minősége a legtöbb helyen nagyon gatya és nem alkalmas még arra sem hogy valaki 100 al menjen át rajta mert akkor hogy ugrik a futómű.
2013. jan. 6. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
8/23 A kérdező kommentje:
De mondjuk nem kéne mindenhol 160, csak ahol alkalmas. Ahol meg mondjuk a 130 is sok, mert rossz minőségű az út, ott meg esetleg csökkenthetnék is.
És ahol alkalmas ott szerinted nem fog előfordulni, hogy van aki 160 ( vagy helyette a trafi limit alatt 1-2 km/h-val, ami itt már 180-at jelent) szeretne menni más meg csak 100-zal. Ha a lassabb elkezd kamiont előzni tükörbe nézés előtt?
80km/h sebességkülönbség az már elég sok.
2013. jan. 6. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
Nem tudom, van-e ország ilyen limittel. A 130 nem véletlen. Ott, ahol semmi sincs, ott is a 130 a legnagyobb ajánlott sebesség. Pl. a németeknél. Mennek is gyorsabban, de jellemzően sokkal jobban vigyáznak egymásra, és sokkal jobban segítik egymást. (Igaz, ugyanakkor merevebben is ragaszkodnak a szabályokhoz, pl. elsőbbségről nem mondanak le, s nem is értik azt a külföldit, aki másképpen tesz.)
És nagyon köszönöm annak a beírását, aki a gyengébb kocsikat hajtókat is emberszámba veszi. Nekem is Ignisem van. Aránylag jól gyorsul, de keskeny, magas. Érzékeny a kanyarodásra, s nagy sebességen ingataggá válik. Motorikusan a 160 menne, de nem kellemes.
2013. jan. 6. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: