Mit szólnátok ahhoz, ha felemelnék 160 km/h-ra a sebességkorlátozást az autópályákon?
A #10-t kijavítanám annyiban, hogy a németeknél a 130 ajánlott, nem a legnagyobb ajánlott!
Más kérdés, hogy gyakorlatilag ott is él szinte mindenütt a 130-as korlátozás a nagy forgalom miatt, amit este oldanak fel esetleg.
De én is azt mondom, amit itt valaki már írt: nem vagyunk ehhez eléggé felnőttek, a morál a béka s.egge alatt van.
Pont az a baj, hogy nem ott mennek. Jah. Az baj. De az nem baj ügye, hogy megyek a külsőben a megengedett maxon, azaz az órám kb. 135-öt mutat. GPS szerint ekkor megyek 130-cal. Egy csomó kocsi meg a belsőben végig az m7-esen, ugyanennyivel. S amikor utolérek egy lassút, két lehetőségem van. Kigyorsítok, bevágok a belsőben menő elé, s így előzök, vagy tempót vesztve lassítok, amíg nem találok bent megfelelő lyukat.
Az baromira nem érdekel, ha gyorsabban megy a belsőben, mint szabad. Legyen az ő baja. De nem előznek, csak bent mennek. Mögöttem kilométerekre üres a külső. Persze, a bent totyogót sem védem.
Ám addig, amíg ilyen felfogással közlekedünk, addig életveszélyes tempót emelni.
Hajtok fel itthon a pályára. Látom, külső üres, mehetek fel nyugodtan. Valamiért a belsőben mennek. És mi történik? Jön ki, a külsőbe, ráfekszik a dudára, majd miután engem jól lefékezett, megy vissza a belsőbe.
Kint ilyent még nem tapasztaltam.
Folyamatosan előzök kamionos konvojt. A maxon megyek. Köcsög a nyakamban, de annyira, hogy az ablaktörlőjét sem látom a tükörben. Mennék ki előle, de nincs hová. Prüszköl, villog, rángatja ide-oda a kormányt. Látom, lesz hely. Megy a jobb index. Húzódik ki. Erre ő odalép, megelőz, majd összeütközünk, s amikor elém kerül, akkor satuz egyet.
Láttál ilyent azokban az országokban, ahol lehet jobban is sietni?
"Németországban ahol nincs korlátozás, ott sem megy mindenki 200-al, a teherautók ott is csak 80-90-el mennek, és még sincs probléma."
Azt ugye tudod, hogy minimum 3 sávos autópályákon nincs korlátozás? Magyarországon hány km ilyen van? Mondjuk Székesfehérvár-Érd, 30-40km. Máshol csak kapaszkodósávnak van 3 sáv. Ahol 3 sáv van, ott megy a kamion 90-nel a külsőben, 130-cal előzi egy gyengébb autó, és 200-zal egy erősebb. Illetve Németországban nem a 10 éves alsó-közép kategória 80-100LE-je a jellemző, hanem a 2-3 éves közép-kategória 110-150LE-je. Ez sem mindegy.
"aki akar, az menjen, aki nem, az menjen szépen a külső sávban"
Épp erről beszéltem, hogy akkor akinek az autója csak 120-140-ig biztonságos (lásd az Ignis-es kolléga - szívesen), az dögöljön meg 80-nal a kamion mögött? Nem épp a haladást szolgálná ez a korlátozást. És amíg Magyarországon több a 10 éves Ignis (vagy hasonló), mint a 3 éves Passat (vagy hasonló), addig nincs realitása a sebességkorlátozás növelésének.
Sok autó alig megy 160-al.
A mi autónk nem kicsi de 16-nál már azért pörög rendesen.
Egy kis 1000-es autó el se éri a 160-at és mindig csak kerülgetned kellene.
Sokaknak van suzukijuk, azok alig mennek 160-at. Most gondolok itt a népszerű 1.3-as motorral szerelt suzukikra.
Tök mindegy lenne, 25 év vezetés alatt soha nem volt problémám autópályán. Ha gyorsabban megyek, igyekszem biztonságosan előzni, akár a régi 1,3-as Suzukival is, ami simán bírja a 160-at.. Persze nem ez az utazótempóm.
Egyik szemem a tükörben, ha más gyorsabb, elengedem, soha nem akadályozom. Nem a sebességkorlátozáson múlik, hanem a sofőrök figyelmén én meggondoltságán.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!