Miért nem vezetik be az autópályákon az átlagsebesség méréses rendszert?
A lézerblokkoló már illegális, tehát elvileg már nem használhat senki...
Gondolod az átlagsebesség mérés jó lenne? Ott is találnának kiskapukat pl. rendszám nélkül mennének pl. motorosok jórészt, vagy kiállnak benzinkúthoz "pihenni", stb. Ezzel nem oldanád meg a problémát.
Fix traffik kellenének amik üzemelnek is, vagy egész napos lézeres mérés hidakról...
Amúgy a 120 kicsit durva, mivel 130 a megengedett autópályán. Ha valaki sétaautókázni akar, az ne mennyen fel a pályára. Ha már 130 a limit, akkor mennyen 130-al, és akkor talán nem szorítanak le... Amúgy tudtommal 155-től készítik a felvételeket, tehát lazán bünetés nélkül lehet 140-145-el menni. :)
"Viszont aki esetleg száguldani akar ,megtehetné csak ki kellene utána állnia pihenni egy kúthoz, de így nem lenne sok értelme."
Az átlagsebesség mérő kamerákat olyan helyekre telepítik, ahol nincs benzinkút, vagy pihenő! (Aki nem hiszi, olvasson utána!) :)
Ebből kifolyólag nem is fedi le a teljes pályát a rendszer, csak vannak mért szakaszok. Persze bizonyos szakaszokon még így is megérné nekik...
#5 - sőt, úgy a legizgalmasabb amihez Ausztriában volt szerencsém: csak "szakaszsebességmérés vége" táblával találkoztam. :)
De 3 év alatt se jött semmi, pedig átépítés alatt lévő 70-es szakaszon tapostam 130 felett. Furcsa is volt hogy mindenki más olyan lassú. :P
Aki azt állítja, hogy nem gond a gyorshajtás vagy azon a véleményen van, hogy "hadd lehessen már a pályán haladni", javaslom, hogy nézzen utána a baleseti statisztikáknak: igen, a gyorshajtás az egyik vezető baleseti ok (az elsőbbségadás elmulasztása és az ittas vezetés mellett). Emiatt szerintem úgy érdemes felfogni a sebességmérést is, hogy ez egy biztonsági intézkedés, ami az autósokÉRT van és nem az autósok ellen irányul, hiszen a célja az, hogy mindenki épségben hazaérjen. Persze megértem azt is, aki a csekket meglátva nem tapsol örömében :)
Hogy a kérdésre is válaszoljak: épp az aktuális traffipaxtender kapcsán tervezik az átlagsebességmérés bevezetését. Városi környezetben egyébként most is használják ezt a technológiát, de csak tájékoztatásra (pl. melyik útvonalon mennyi az eljutási idő egy bizonyos pontig, M1-M7 bevezetőn van ilyen tàbla, M0-on is, stb.)
"nézzen utána a baleseti statisztikáknak: igen, a gyorshajtás az egyik vezető baleseti ok"
"Csak annak a statisztikának hiszek, amit magam hamisítottam!"
(Sir Winston Churchill)
:D
Egyébként abban a statisztikában a relatív gyorshajtás is jócskán benne van, amit meg bármire rá lehet húzni!
"Aki azt állítja, hogy nem gond a gyorshajtás vagy azon a véleményen van, hogy "hadd lehessen már a pályán haladni"
Nem kell mindent a sebességre fogni, az csak egy bűnbak. A probléma az emberekkel van pl. domb előtt előzés, vagy vizes-ködös úton előzés, vagy tán a kátyús, döcögős utak amik megdobhatják az autót... Sorolhhatnám, de nem fogom. Láthatod a szituációkat, hogy nem épp a sebesség a legnagyobb baj, de könnyen rá lehet fogni persze...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!