Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért nem vezetik be az...

Miért nem vezetik be az autópályákon az átlagsebesség méréses rendszert?

Figyelt kérdés
Adott hozzá az infrastruktúra a matrica ellenőrző kamerák és rendszámfelismerők. Egyből nem érné meg hosszan gyorshajtani, és a lézerblokkoló sem érne semmit, nem lenne kibúvó. Viszont aki esetleg száguldani akar ,megtehetné csak ki kellene utána állnia pihenni egy kúthoz, de így nem lenne sok értelme.

2013. júl. 19. 15:27
1 2
 11/18 Beviz Elek ***** válasza:

Maradjunk az autópályánál egyenlőre.


Teljesen fölöslegesnek tartom oda a traffipaxot. Lehet olvasni statisztikákat meg ilyeneket ha az ember nem vezet.

Nyugodtan lehetne haladni, ha a jó nép tudna vezetni és nézegetné a tükröket. Az én autóm 190nél stabilan fekszik az úton. Nekem senki se mondja, hogy normális körülmények között az egyenesben csak úgy viccből felborul.


Autópályán amit veszélyessel találkoztam eddig jó időjárás mellett: aki nem nézi a tükröt, aki nem ismeri a jobbratartást. Innen egyiksem a gyorshajtó hibája!


A relatív gyorshajtás egy teljesen más tészta. Autópályán sem megyünk 120szal a 1,5 méteres hófalnak (márc 15).

Ez igaz mindenhol. A relatív gyorhajtás nem gyorshajtás. Nem kell ennyi mindennel szabályozni az autósokat, hanem a jogosítványszerzésnek kellene határokat szabni. Vannak olyanok az utakon, akit biciklivel sem engednék ki!

2013. júl. 22. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 A kérdező kommentje:
Lehet nézi a tükröt de mivel 130 a megengedett maximum ,nem számíthat ilyen alacsonyan repülőkre.Ha mindenkivel betartatnák kőkeményen a sebességkorlátozást ,sokkal nyugodtabban lehetne menni pályán is, és lehetne sávot váltani szabályos sebességgel nem attól tartva hogy fél méterre villog mögötte valaki mikor látja hogy éppen kamiont előz. Aki átlépi a sebességhatárt az tilosban jár és annak kell számítania arra hogy ki fognak jönni elé .
2013. júl. 22. 15:16
 13/18 Beviz Elek ***** válasza:

Ez egy nagyon érdekes hozzáállás. Akkor ha reggelente elütök pár gyalogost akik a nyugatiból átfutnak a 4-6oshoz az teljesen elfogadott? Mert akkor felkenek párat!


Ha rendszeresen és rendesen néznéd a tükröt, akkor látnád hogy nem 130cal jön és nem éreznél kényszert hogy kimenj elé!


Érdekes, mellettem már mentek el 200 fölött (egyik nissan gt-r a másik passz) és előre tudtam hogy nem kellene kimenni mert nagyon jön. Csak mert sűrűn nézem a tükröket és feltünt hogy gyorsan sokat haladt. Jééé, ez ilyen egyszerű is lehet?

2013. júl. 22. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
Autópályán nem is kellene igazán sebességkorlátozás. Ahogy a németeknél sincs jó pár ezer kilométernyi szakaszon. (kétsávosokon sem, mielőtt valaki elkezdi, hogy csak háromsávoson van ilyen). Jó, erre még itthon nem értünk meg igazán, de azt állítom, hogy egy 160 körüli maximum teljesen kezelhető lenne. Hozzá kell szokni, a németeknél is van elég hülye, mégis működik a dolog. Az egyéb szabályokra, pl. követési távolság, jobbra tartásra kellene rászállni.
2013. júl. 22. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:

Lehet,hogy újat fogok mondani,de az átlagsebességmérés is lézeres, nem csak kamera kell hozzá. És lehet,hogy megint újat fogok mondani ,de vannak ilyen mérők Magyarországon ,pl. az M3 Bp irányában a bejárat Kál környékén , a kijárat Gödöllőnél. Miskolc irányába a bejáratra pontosan nem emlékszem, a kijárat Mezőcsát magasságában. ezek aktív,lézeres kamerák,de valami joghézag miatt nem használhatják fel az adataikat. Mégegyszer : AKTÍV,JELENLEG IS SUGÁRZÓ kamerák !!


Csehországban nagyon sok ilyen rendszer működik

2013. júl. 22. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 A kérdező kommentje:
Újat mondtál!
2013. júl. 23. 20:58
 17/18 anonim ***** válasza:

"A sebesség növekedése együtt jár a fékút növekedéssel is tehát egyértelműen veszélyes"


Veszélyes, de nem kell mindent a sebességre fogni, mert általában az emberekkel van a hiba, és nem a sebességgel. A hétvégi sofőrök akik közelekdni nem tudnak, aztán olyanok akik a kreszt sem ismerik. Megállnak kereszteződésbe és bambulnak..., aztán ugye a sok 70-80 év feletti aki vezet... Szó szó ráférne egy komoylabb szabályozás a kreszre, sőt áltlaános iskolában is kellene valamiylen szinten oktatni, mint Norvégiában vagy Hollandiában! A gyalogosoknak is kellene ismerni mit szabad és mit nem pl. busz mögött kifut stb...

2013. júl. 23. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 Beviz Elek ***** válasza:

Igazat adok az utolsónak, bár tudok kötözködni egy picit.


Persze tanítani kellene a gyerekeket, de a felnőttekkel is nagy baj van. Már általános iskolában volt annyi eszem, hogy felmérjem az autó erejét. Hiába zebrán megyek át, amíg nem vagyok benne biztos hogy elengednek, addig nem megyek az útra. Ha az autóknak piros, nekem zöld, abban az esetben is körülnézek, biztos ami biztos. Sajnos sok gyalogos pedig egyértelműnek vrszi az elsőbbségét, körül sem néz.


Hogy jut az embernek ilyen az eszébe? Főleg ha gyerekkel van? Hány szülőt látunk úgy átfutni hogy a gyerek lebeg mögötte a sebességtől? Ne várjzk el, hogy a gyereknek több esze legyen...

2013. júl. 23. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!