A kerékpárosok 90%-a miért nem tudja hogy nincs elsőbbsége a körforgalmaknál?
@20: az az " eldugott bringás blog" gyakorlatilag minden, a kerékpározással foglalkozó ember számára könnyen elérhető, a statisztika évenkénti frissítésekor ezeken a helyeken külön kiemelve.
Aki nem kerékpárral közlekedik, azoknak pedig teljesen irreleváns, hogy tudnak-e róla.
Aki pedig csak sport/rekreációs céllal kerékpározik, az nem tartozik a mindennapi közlekedést kerékpáron végzők csoportjába...
"A bringa az egy sport-szabadidős eszköz, meg ott ahol nincs más alternatíva "... kezdetű bekezdés pedig -nem tudom máshogy mondani- egy kapitális baromság. A kerékpár egy közlekedési eszköz, mégpedig talán a leghatékonyabb rövidebb távokon. Hogy sport- és szabadidős tevékenységre is alkalmas, az csak az univerzalitását mutatja, de ez ugyanígy igaz a többi járműre is. Természetesem hosszabb távokon az említett "gyakran járó tömegközlekedés" a megoldás, e kettő kombinációjával a közlekedési igények 99%-a kielégíthető. És nem csak akkor, ha "autó-motor, vagy jogsi nincs", ezek birtoklása nem teszi kötelezővé azt. hogy rendeltetési céljaiknak nem megfelelő módon is kötelezően ezeket kellene használni. Érdekes módon rengeteg embert ismerek, akiknek van jogosítványuk, autójuk/motorjuk, mégis a mindennapi városi közlekedéshez a jóval hatékonyabb kerékpárt használják.
Innen kezdve a többi megjegyzés, amely a városban autóval közlekedés propagálásának igényével íródott, pusztán magyarázkodás és önigazolás...
Igen akkor nevezzük önigazolásnak, hogy kicsit is értelmes ember nem fog kerekezni ha van kocsija és telik benzinre. Lehet hogy 5 perccel hamarabb ér oda ,mert piroson át- kocsik közt lavírozva előreverekszi magát,meg a buszsávban feltart több száz embert,és zebránál hirtelen gyalogossá válva átszáguld, de semmit nem ér az 5 perce ha közben bőrig ázik -tűzi a nap ,ráfagy a bringára ,veri rá a mocskot a kocsi, és kb utálja mindenki. Ez nem alternatíva,hanem önkéntes gyerekes lázadozás, valami homályos kamuzöld maszlaggal leöntve.. De vegyük elő a riksát ,meg a lovasszekeret ,aztán menjen mindenki azzal,mert az annyira ződ.
Lehet a statisztika készítésről is vitatkozni,de akkor kérdezz meg egy hivatásos statisztikust, hogy is kell ezt csinálni. Sokféleképpen,de nem így ahogy azon az oldalon van. Ez csak egy belterjes kis felmérés,ahol bárki bármit nyomogathat. Kb olyan, mint itt a piros meg a zöld kéz.
Valójában a kérdés se erről szól ,hanem hogy miért szegik meg nap mint nap a legalapabb szabályokat is a kerékpárosok. Ha tudják a szabályt és úgy szegik meg az még rosszabb..Szerintem erre a válasz az hogy azért ,mert nincs retorzió ,büntetés ,nincs azonosíthatóság. Hiába van piroson áthaladást figyelő kamera ,ha nincs rendszám rajtuk. Éjszaka nem bünteti őket a rendőr se amikor lámpa nélkül kacsáznak az utakon.
Csak azt nem veszik figyelembe hogy nagyon hamar kivasalják őket ,nekik ez a büntetési módszer a megfelelő, úgy látszik.
"Igen akkor nevezzük önigazolásnak, hogy kicsit is értelmes ember nem fog kerekezni ha van kocsija és telik benzinre." Nem, ezt ne annak nevezzük, hanem egy légbőlkapott állításnak, ami egy oltári nagy baromság. Attól, hogy valakinek van kocsija, még nem következik az, hogy minden esetben azt fogja használni és nem a célnak jóval megfelelőbb egyéb közlekedési eszközt. Attól, hogy van kalapácsom, még nem azzal fogom az ablaküvegen sétáló legyet agyoncsapni...
"semmit nem ér az 5 perce ha közben bőrig ázik -tűzi a nap ,ráfagy a bringára ,veri rá a mocskot a kocsi, és kb utálja mindenki" Az ember már több ezer éve megfelelő öltözködéssel védekezik az időjárás viszontagságai ellen. Legalábbis azok, akik tudják, hogy nem a kocsi szolgál erre a célra. És ezért -szavaiddal ellentétben- nem is utálja őket mindenki, aki nem annyira döbbenetesen primitív, hogy ez alapján viszonyuljon a másik emberhez.
" Ez nem alternatíva,hanem önkéntes gyerekes lázadozás, valami homályos kamuzöld maszlaggal leöntve.." még szerencse, hogy Európában és az amerikai nagyvárosokban ezt nem tudják, így a kerékpározást az autóhasználatnál jóval használhatóbb alternatívájaként kezelik, támogatják és használják. Még szerencse, hogy vannak olyan vidékek, ahol ezt felismerve inkább 8-10 sávos utakkal vágják ketté a szmogban fuldokló városaikat az általad is említett filozófia jegyében... Nem is értem, miért nem érzi jól magát ott mindenki?
"Valójában a kérdés se erről szól ,hanem hogy miért szegik meg nap mint nap a legalapabb szabályokat is a kerékpárosok. Ha tudják a szabályt és úgy szegik meg az még rosszabb..Szerintem erre a válasz az hogy azért ,mert nincs retorzió ,büntetés ,nincs azonosíthatóság." Szerintem meg a válasz az, hogy pontosan azért, amiért azok szegik meg, akik nem kerékpárral közlekednek. Azaz kerékpáron is ugyanazok tekernek, akik máskor autóban hagyják figyelmen kívül a közúti közlekedés szabályait, máskor a tömegközlekedési eszközökön próbálják megúszni a szolgáltatásért fizetendő díj kifizetését, stb. Magyarországon a szabálykövetési hajlandóság járműfüggetlenül igen alacsony szinten áll. És amíg gyakorlatilag büntetlenül meg lehet tenni, addig nem is lehet másra számítani.
#19 lehet nem voltam egyértelmű. Valami ilyesmire gondoltam:
nem tudatos közlekedés = Józsi bá' kocsmázás után éjjel ráugrik a kivilágítatlan aligfékes drótszamarára és keresztülkacsáz mindenen.
Tudatos közlekedés = Totó minden nap ugyanazon a bringaúton teker, egyszer csak kiraknak egy "Hajtva tilos - Tolva szabályos" táblát és rágúglizik, hogy ez most mi a bánat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!