A kerékpárosok 90%-a miért nem tudja hogy nincs elsőbbsége a körforgalmaknál?
Ha kötelezővé tennék a kresz oktatást általános és középiskolákban. Akkor már csak a nagy korú lakossággal lenne a gond néhány éven belül.
Ha ált. első osztálytól kezdve minden évben vizsgázniuk kellene ebből a tárgyból, persze ingyenesen, akkor nagyon pengék lennének belőle.
A vásik véleményem, hogy a kerékpározáshoz szükség lenne kresz oktatásra, mint a kismotorokhoz.
Jó lett volna ha konkrét helyet is linkelsz, hiszen sok helyen épp nekik van elsőbbségük, lásd a képen:
Gyalogos, kerékpáros és autós vagyok.
Úgy vélem, senkinek jogalapja ujjal mutogatni másokra. Nem az egyes személyekre gondolok konkrétan, hanem csak hozzád hasonlóan általánosítva.
Zebrán majdnem elüt az autós gyalogosként? Nem figyelmetlenül léptem le! Kanyarodik, zebra van, megyek át, s ledudálja a fejemet?
Kiengedem a buszt a megállójából, a mögöttem jövő a lámpánál kiszáll s veréssel fenyegetőzik. Ez normális?
Pirosnál megállok a kocsival, miután már öten átmentek rajta. Kisteher belém rombol, s még engem hibáztat? Szerinted?
Körforgalomban megyek, s bevág elém az autós. He?
Az új köztemetőben van egy hely, ami alakra olyan, mint egy átlagos körforgalom, csak éppen semmiféle tábla sincs.
Jobbról érkezem, s majdnem csattanunk. Elkezd üvölteni, hogy neki van elsőbbsége a körfogalomban.
Kerékpárúton haladok, s hosszában jön rajta autós, nyomja a dudát.
Rendőrséggel biztosított bringás csapatba belehajt autós. Erre mit mondasz?
Bicajozni mindenki tud semmi vizsga nem kell hozzá, miért kellene ismerni a macisajt táblát? Senki sem követeli meg tőlük . Büntetésre nem számíthatnak mert nincs rendszám ,a rendőr meg úgyis lusta és nem ered utánnuk .
Direkt nézni szoktam, 10ből 9 átmegy a piroson ,szóval a színeket sem ismerik. Minap mentem egy haladós főúton ahol 100 al lehetne menni ,mellette a milliárdokért megépített bringasáv. A túrdöflanc szökevény supermennek öltözött idióta ott riszálja a seggét a sáv közepén,mert ő önérzetes és ő most egy jármű, mitöbb sportoló jármű! Elférni mellette nem tudsz szemből jönnek folyamatosan. Persze fellökni nem ér, mert akkor ugyanannyit kapok érte mint egy értelmes emberért.
6-os
Így van, szörnyűek, és arra is nagyon büszkék, mikor a buszsávban feltartanak vagy 3 buszt egyszerre, azaz kb 300 embert. De ő védi a környezetet basszus, és ő dicsekszik hogy hamarabb odaér bárhova, mint busszal. Hát persze, hogyha feltartják a buszokat meg a fél város forgalmát...
Azt miért nem dolgozták még fel, hogy a zebrán nincs elsőbbsége ha szimplán lendületből áthajt?
Láttam minap egy képet, amin szemléltetik emotikonokkal a bicajosok kb egymásnak, hogy aki nagy ívben kikerüli őket az csaj másik bicajos lehet. Aki meg saját sávjában kerüli az nagyképű. Már pedig én élek a KRESZ adta lehetőségemmel és őt egynyomon haladóknak értékelem és saját sávoson belül kikerülöm.
Az elsőbbség az olyan dolog ami annak van akinek megadják.
A körforgalomban a kerékpárra is pontosan olyan elsőbbségi szabályok vonatkoznak, mint bármely más járműre.
A godok ott vannak, amikor valami idióta szeparált kerékpáros infrát próbál átvezetni a körforgalom melletti gyalogátkelőkön és ehhez még egy macisajtot is kitesz, hogy egyszerűbb legyen az élet. Ezért nem a kerékpárost kell hibáztatni, hanem azt, ake ezt így megtervezte, megépítette és átvette.
Gondolkodjunk! A körforgalom a világ legegyszerűbb kereszteződése. Nincsenek egymás útját keresztező járművek, bármely irányba el lehet jutni egyenesen haladás és jobbrakanyarodás segítségével. Az elsőbbségi szabályok is a lehető legegyszerűbbek: aki körben halad, annak elsőbbsége van a be- és kikanyarodókkal szemben. Ennyi.
Ehhez általában még hozzájönnek a kijelölt gyalogátkelők, melyek általában az amúgy is elsőbbséget élvező forgalommal párhuzamosan vannak kialakítva, tehát nem jelenthet különösebb gondot.
És akkor emellé odacsapnak egy bringautat, amelynek esetén viszont megfordul az elsőbbség szabályozása. Gyakorlatilag belekódolták a konfliktusokat és a balesetveszélyt.
Nem a kerékpárost kell hibáztatni azért, ha egy szabálytalanul kialakított infrastruktúrán szabálytalanul halad.
A szabályokhoz még annyit hozzátennék, hogy egyrészt a kerékpárral közlekedők kb. 80%-ának van vezetői engedélye, másrészt a közlekedésben általában nem a szabályok ismeretével, hanem a betartásával vannak gondok. És ha valaki egy adott utat nem gépkocsival tesz meg, hanem kerékpárral, az nem jelenti azt, hogy szabályosabban fog közlekedni, mint a másik járművel. Kerékpáron is ugyanazok közlekednek, akik más esetben autóval, gyalogosan vagy tömegközlekedéssel. A ma piroson áthajtó kerékpáros ugyanaz az ember, aki tegnap a BKV-n bliccelt, tegnapelőtt 45-tel vezetett a 30-as táblánál, vagy éppen 50 méterrel a zebra mellett szaladt át a négysávos úttesten...
Ez a 80% -nak van jogsija egy légbőlkapott adat,gondolom valami kerékagy fórumos felmérés. Egyrészt milliónyi vidéken kerekezőnek nincs jogsija. Akinek van jogsija hülye lenne nem kocsival ,vagy motorral menni ,már ha telik neki benzinre. Izzadtan büdösen télben, tikkasztó melegben a városban kocsik közt bravúroskodni csak néhány méregzöld ,munkáját végző futár,hipsztermarha, meg életunt közlekedik. A normális bicajosok meg mennek a kijelölt kerékpárúton és betartják a szabályt,vagy kimennek a határba ,mellékútra sportolni kirándulni.
De van egy hangos kisebbség akik kiabálják hogy aki az utakat tervezte az mind hülye,(nem baj hogy nekik az a szakmájuk) ,és ő jobban tudja hogy kell azt, és ezzel nyugtatva magát áthágja a szabályokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!