Tegnap majdnem belém jöttek hátulról. Ki lett volna a hibás?
Szerintem a mögöttem jövő csávó.
Mentem szépen fel a hídra, láttam ,hogy elsőbbség adás tábla van, szóval satuztam egyet, hogy megnézzem kinek adhatok elsőbbséget. Erre mögöttem egy csávó aki csikorogva fékezett.
Visszagondolva lehet év voltam a hibás mert megálltam, lehetett volna menni. Nem?
Ezen a helyen történt: [link]
Én is 50%-50%-ot gondolok, a KRESZ alapján. A 27. szakasznak nem csak első bekezdése van.
„27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött – ennek hirtelen fékezése esetében is – meg lehessen állni.”
„27. § (3) A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.”
Az elsőbbségadásra kötelező tábla nem váratlanul szalad elénk, a személy- és vagyonbiztonságot veszélyeztetve.
Ez egyértelmű
Gondolkodó embereknek
(nem egyoldalúan "gondolkodni vágyóknak" )
Szövegértelmezés segítség "lennék" ha lennék, de nem lennék és nem is vagyok.
Magyaroknak nehéz ez a gondolkodás, nyugaton ez a normál, kevés a szöveg, csak a tartam keményen
Kilehet tenni :) Aki megvesztegethető.. az így is ugyis megvesztegethető
Kérdésedre,meg,hogy en satufeket tuti nem nyomtam volna,ha latom,hogy kitudok menni utkozes nelkül... jobban feltem volna ,h mogulem belem jönn3k :) ..
Piroson is athaladhatsz ha ugy iteled meg,hogy igy eltudsz kerulni egy balesetet :D Inkabb fizetnem a piroson athajtast baleset nelkul minth összetörjem a kocsim :)
Ilyenkor mindig az legyen a szemedelott,h a balesetet h tudod elkerulni ... rendorok ugyis vizsgaljak (helyszinelők)
Ha betudod bizonyitani,h balesetelkerules vegett hajtottal at piroson azt se büntetik :) "csak egy példa"
forgalmi szitutól függetlenül:akkora követési távolságot kell tartani hogy az elöl haladó hirtelen fékezése esetén is meg lehessen állni.
szóval zöldnél is satuzhatsz,akkor is as mögötted lévő lesz a hibás(egykoron elterjedt a satuzgatás olyan öreg autókkal amelyeken még volt műszaki de már nem érte meg rendbe hozatni.)
-Nincs jogszabály arra hogy ne tehetnéd ki T matricát. Én is kiraktam az Eat Sleep JDM matricát, pedig EUDM kocsi.
-Jogszabály szerint ő a hibás, be kell tartani a követési távolságot.
Ettől függetlenül jó lenne fokozatosan egy kis rutint szerezni és ELŐRELÁTÓAN vezetni, nem egészséges a tábla vonalában észrevenni észrevenni a kereszteződést, pánikolni hogy most mi történik majd lassan bootolni.
Nem baj ha nem ismered a világ összes kereszteződését, de odafelé megláthatod a macisajtot, elveszed a gázról a lábad és ésszel közelíted meg a helyet.
A Zselici út, mint látható, macisajttal védett. Ez, mint tuggyuk azt jelenti, hogy az ott haladók részére elsőbbséget kell adni a továbbhaladás zavarása nélkül. A záróvonal csak ilyen időben aktuális, esőben, hóban nem is látható...sőt, a járműforgalom elől elzárt terület felfestése sem..
mint a gyakorlatban sokan észrevettük, télen az első hó után(közben) igencsak érdekes helyeken láthatunk keréknyomokat..mert a versenyző nem látja a felfestéseket, és megy, amerre jólesik..
száz szónak is egy a vége..az elsőbbséget ki így, ki úgy adja meg..a lényeg hogy a szándék megvolt, melyet egy satufékkel, mint ráutaló magatartással bizonyított is...
aki mögötte jött, az valőszínű épp hátranézett, hogy szintén megadhassa az elsőbbséget...csak arra nem számított-(pedig a kresz szerint kellene)- hogy előtte a versenyző állóhelyzetből adja meg, nem repülőrajttal..
Pont ilyen szituban durrant belém egy versenyző...igaz nekem stop táblám volt...megálltam, mertugye illik, ő meg belém...az volt az érve, hogy itt soha nem jön semmi, ezért senki nem áll meg...
namost én akkor jártam arra életemben először...megálltam..le is bontotta a hátulját rendesen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!