Ha az út szélére lehúzódva megforduláshoz indexelek majd belekezdtek a megforduláshoz és hátulról nekem jönnek akkor ki a hibás?
Úgy merült fel bennem a kérdés,hogy ma egy kis utcában Y fordulót csináltam, lehúzódtam az út szélére majd indexeltem és már keresztbe álltam az úton mikor jött egy motoros (bocs,robogós) és ő lassítás nélkül elhúzott mögöttem miközben én éppen a tolatásba kezdtem volna bele.
Nem történt semmi, nem mondom,hogy életveszélyes helyzet volt, csak azért némi lassítást elvártam volna.
ha nagyon szőrözünk, akkor te lennél a hunyó..lehet ragozni, hogy a robogós így, meg úgy, de te végeztél olyan műveletet, amivel nem zavarhatod a forgalmat..
az más kérdés, hogy a robogós nem félt...
Idéznétek pontos szabályt?
Azt értem, hogy egy láthatóan közeledő autó előtt nem fordulunk keresztbe, de azt nem gondolom hogy egy szűk utcában megfordulás közben lassítás nélkül nekemjöhetnek, akármennyire zavarom vagy lassításra/megállásra kényszerítem.
Kresz 33. §
(1) Járművel megfordulni, illetőleg hátramenetet végezni csak úgy szabad, hogy az a többi jármű és az úttesten haladó gyalogosok közlekedését ne akadályozza. Az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenet azonban elvégezhető abban az esetben is, ha az a járműforgalmat - anélkül, hogy a járműveket veszélyeztetné - rövid ideig akadályozza.
(2) Autópályán, autóúton, vasúti átjáróban, egyirányú forgalmú úton és körforgalmú úton megfordulni tilos. Egyirányú forgalmú úton, körforgalmú úton, vasúti átjáróban, autópályán és autóúton - egyirányú forgalmú úton az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenetet kivéve - hátramenetet végezni tilos.
(3) Ha a személy- és vagyonbiztonság megkívánja, a hátramenethez a járművezetőnek gondoskodnia kell arra alkalmas irányító személy közreműködéséről. Az irányító személynek úgy kell elhelyezkednie, hogy folyamatosan lássa a jármű mögötti területet és a jármű vezetőjével is kapcsolata legyen.
Persze a motoros a hülye hogy beléd megy, de téged fognak hibásnak kihozni.
Ezek tök egyszerűen megoldható szituációk. Az okosabb megáll, a hülyébb meg csinálja tovább azt, amit addig is. Szóval ha az autós a hülyébb, akkor leszarja a motorost és kitolat, ha meg a motorosnak nincs esze (mint itt), akkor kövér gázzal elhúz a kocsi mögött.
Ha két idióta találkozik, akkor jön be a KRESZ. Az alaplogika az, hogy az egyenesen haladó forgalom védelmet élvez (pl. még a 120 utassal megpakolt busz sem állhat ki eléd a megállóból, nemhogy holmi tilitolizó szmárt), míg a tolatás egy kivételes és fokozott figyelemmel végzendő művelet. Csodálkoznék, ha ennek fényében a motorost hoznák ki hunyónak.
Ebben az esetben az autós lenne a hibás . Tolatva elütni egy motorost egyértelmű helyzet. Látod hogy jön miközben tolatnál és ilyenkor el kell engedned. Y fordulózva meg semmilyen elsőbbséged nincs. Az egy dolog hogy a motoros udvariatlan volt de a kreszben ez nem szerepel.
Persze ha oldalról beléd jön ,lehet vizsgálni a távolságokat és a belátható út hosszát stb, de itt nem ez volt a helyzet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!