Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mi a helyes döntés akkor, ha...

Mi a helyes döntés akkor, ha féktávolságon belül satuféket nyom egy előttem haladó?

Figyelt kérdés
Tegyük fel, hogy nincs szembeforgalom, viszont pár gyalogos lelépett a járdáról, zebra sehol.
2015. aug. 2. 23:20
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
100%

Helyes döntés az, ha már a fékezés előtt úgy választod meg a követési távolságot, hogy ne legyen gondod ha fékeznekem előtted. Ezt a KRESZ is élőírja

A követési távolságot úgy kell megválasztami, hogy az előtted haladó hirtelen fékezése esetén is biztonságosan meg tudj mögötte állni.

2015. aug. 2. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
54%
Kikerülni, ha lehet, biztonságosan. A követési távolságról meg annyit, hogy más és más egy autó fékútja. Nagyjából kiszámolhatod a magadét, de biztonságos távolságot csak nagyon nagy ráhagyással tudsz tartani. Autópályán vagy országúton nagy forgalomban meg szinte lehetetlen, mert úgyis besorolnak eléd, ha elég nagy helyet látnak.
2015. aug. 2. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
100%

Itt ugye tartanod kell egy olyan követési távolságot ahol váratlan helyzetben és biztonságosan megtudsz állni ha előtte hirtelen befékez egy autós.

Ugye minden autónak ás a fékútja ezt pár fékezés után érezni fogod hogy a tiéd mekkora és úgy betudod kalkulálni hogy mekkora követési távot tudsz tartani arra a esetre hogy biztonságosan megbírj állni. De itt a reakció idő is fontos mert 1-2 másodperc is lehet mire felfogod azt hogy előtted valaki fékez és rálépsz te is a fékre. Én már jártam így hogy nagyon siettem valahová, nem tartottam a szükséges követési távolságot és előttem hirtelen fékezett az autós, igaz akkor az volt a szerencsém hogy nekem is féken volt a lábam mert én is fékeztem volna egy picit hogy távolabb kerüljek de hirtelen jött minden, itt a szemben haladó is hibás volt mert csak az egyik féklámpája működöt, és késő kapcsoltam sajnos, de így is csak egy nagyon pici koccanás volt és mindkettőnknek egyedül a lökhárítója bánta. Persze volt vita rendőrt kellett hívnunk pedig én beismertem hogy én voltam a hülye mert nem tartottam a távolságot de a másik sofőr erősködött én meg mondtam neki hogy magamra vállalom de csináltassa meg a féklámpáját normálisan, de nem tudtam meggyőzni hívott is rendőrt és mindkettőnket megbüntettek. Pedig én tudtam volna az ú autójára szerezni másik lökhárítót is, csak hogy ne kerüljön pénzébe, de így sem bírtam meggyőzni.

2015. aug. 2. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
100%

Ha már nem tartottál távolságot, és úgy érzed belemennél (persze akkor sem teljes sebességel, mert egy darabig azért te is satuzol), akkor gyorsan kinézel oldalra és felméred, hogy van-e ott valaki, ha nincs kimész oda. Ha jön valaki inkább belemész hátulról az előtted lévőbe.

Ez tűnik persze ésszerű reakciónak, a valóságban nincs ilyenekre idő, meg lehetőség hogy felmérd a helyzetet (főleg kisebb tempónál nagyon pici távolsággal). Satuzol és reméled megállsz.


Motoron van lehetőség újra gondolni, mert átlátsz felette és kis helyen elférsz.

2015. aug. 2. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
100%
A hármas története jó példa arra, hogy a követési távolság be nem tartása miatti balesetek elsőszámú felelőse az, aki túl közelről követi az előtte haladót. Az ütközést elkerülni legfeljebb kitéréssel lehet, de ha a példában említett helyzetben az úttestre lelépő gyalogos sérül meg, a jármű vezetője lesz a felelős, sokkal súlyosabb elbírálas alá kerül, mint a koccanás esetében.
2015. aug. 3. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:
9%

Nekem 3 hónapja van meg a motorom, de már 4 olyan eset is volt, hogy az ABS-nek köszönhetem, hogy nem csattantam.

Volt, hogy egy autósnak a kereszteződés közepén tűnt fel, hogy ő most kanyarodni akar. Satuztam, első+hatsó fékkel is, szerencsére meg tudtam állni mögötte. Másik eset pályán volt. a külső sáv be volt állva, kb 20-al haladt. ÉÉn 140-el érkeztem, mikor az egyik barom szétnézés nélkül bejött elém. Szintén fékeztem, mint a hülye,+ kimentem balra az út szélére, a vonalon kívülre. Olyan is volt, hogy zebra előtt parkolt valami barom egy platós retekkel, ami pont takart mindent. Persze az útburkolati festés már agyonra le volt kopva, figyelmeztető tábla pedig nem volt korábban kitéve, hogy zebra lesz. A gyalogos csak úgy előtűnt a platós kocsi elől, én meg satuztam+balra rántottam. Az első kerék már a zebra szélén volt, de meg tudtam állni.

2015. aug. 3. 00:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:

Bár nem satufékes, de picit hasonló példa, néhány éve történt:


T elágazás, "egyenes" szakaszán busz, oldalról autó. Drága autósunk úgy gondolta gyökkettővel a busz elé kanyarodik (ugyanabba a menetirányba mint a busz), busz fékútjában bőven benne. Mit tehet?

- Jobbra árok, ~50-el nem kéne busszal oda fordulni.

- Egyenesen a marha, intenzív fékezéssel is a kocsi első lámpája után állt volna meg néhány centivel.

- Satuzni tömött busszal többszörös életveszély kategória, és így se állt volna meg a kocsi előtt.

- Balra szembeforgalmat nem lát.


A buszvezető a balra átrántást választotta fékezéssel, és reménykedett a szerencsében. Azon a forgalmi sávon viszont nyerges vontató jött, persze rakománnyal, ami nem tudott megállni, és ő pláne nem tudta hova rántani már a szerelvényt. Az eredmény több halott, sok sérült.


Mi lett volna a helyes megoldás? Hát, bármilyen drasztikusnak tűnik, le kellett volna darálni a kikanyarodót. Ez okozta volna a legkisebb balesetet ugyanis.


Hogy miért mondtam el? Azért, mert nem egyszerű kérdéskör ez, viszont "általános" szabály:

- Féktávolságon kívül igyekezz lenni (igen, Magyarországon ez szinte esélytelen, tudom)

- Ha mégis belül van valami, SZEMBE soha! Nem jut el az agyadig az infó, hogy van-e ott valami, és hogy mekkora, és milyen sebességgel jön.

- Ha belül van valami, akkor általában az egyenes okozza a legkisebb kárt. Jobbra lehet még gyalogos, jobbról érkező, akármi...


Utána meg majd a biztosítók lerendezik a dolgot.

2015. aug. 3. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
100%

"Másik eset pályán volt. a külső sáv be volt állva, kb 20-al haladt. ÉÉn 140-el érkeztem, mikor az egyik barom szétnézés nélkül bejött elém. Szintén fékeztem, mint a hülye,+ kimentem balra az út szélére, a vonalon kívülre."


Azért azt ugye te is érzed, hogy ha áll a külső sáv, akkor ott nem illik 140-nel pirítani a belsőben...

2015. aug. 3. 01:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:

8-as

Így van, ott én is hülyeséget csináltam, lassabban kellett volna mennem.

2015. aug. 3. 02:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:

Mérlegelni kell, amire ilyenkor nincs idő sajnos.

Ha városban vagy, gyalogosok, autók vannak a környéken, akkor inkább nekikoccanok a másiknak, minthogy elüssek valakit vagy nagyobb balesetet csináljak más autóval kormányrángatás miatt.

Ha országúton haladsz, és nincs nagy forgalom, akkor nyilván érdemes kerülgetni, de itt is vigyázni kell, mert mondjuk véletlenül az árokban kötsz ki, és totálkárra töröd az autót, akkor jobban jártál volna, ha nekimész a másiknak (csak akkor meg sajnálod a vétlen autót, hogy az ő autója is összetörik).

Én már többször is úsztam meg ilyen ráfutásos balesetet úgy, hogy félrekaptam a kormányt, de mindig szerencsém volt. Azonban elgondolkoztam, ha szembe jött volna nagy sebességgel egy autó, akkor lehet már nem irnék ide. Úgy vagyok vele, hogy mostmár csak akkor kapdosom a kormányt, ha nagyon biztos vagyok benne, hogy senki más nincs a környéken. Természetesen a legfontosabb, hogy a követési távolság meglegyen.

Ami még rendkivül veszélyes tud lenni: hozzá vagy szokva egy erős autóhoz, rendkivül jó fékekkel és tele hárombetűs cuccokkal (én igy vagyok), és átülsz egy régi autóba, amin gyenge fékek vannak, se ABS se semmi. Meg vagy szokva, hogy úgysem blokkol a kerék, aztán mikor nyomsz egy satut, és kitör az autó, azt sem tudod, melyik világon vagy, úgy megijedsz. Igy is jártam egyszer.

2015. aug. 3. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!