A belső sávban lassan haladó autó mellett, nem lehet a külsőben elmenni? Ha ez így van, akkor ez érvényes egy városi párhuzamos közlekedés esetében is?
Városban el lehet hajtani jobbról, de pályán is, bár ott tiltott a jobbról ELŐZÉS. Nem jobbról előzés az ha én km-eken át megyek pl 120al a pályán a külsőben ,aztán valami majmot utolérek aki a belsőben van 100al és szépen gond nélkül haladok tovább el mellette. Ez nem előzés, ez elhaladás.
Aki azt állítja hogy ez szabálytalan, az fékezzen be és vágjon be a 100al menő autó mögé és vonatozzon vele a végtelenbe a lemenő nap felé ,szabályossága biztos tudatában és szedjen össze néhány száz szabályos követőt a seggébe. Ja és rámászni villogni dudálni nem ér mert az is szabálytalan.
Ha valaki szabálytalan és nem tart jobbra ,attól még nem áll meg az élet, logikusan kell gondolkodni nem a szabálykönyveket bújni.
Ugyanez a szitu ha pl leparkol valaki záróvonal mellé, te jössz de nem férsz el. Mit csinálsz? Megállsz és elkezdesz rejtvényt fejteni ,vagy szépen körülnézve átmész a záróvonalon?
a kreszben benne van, hogy a párhuzamos közlekedésre alkalmas úton nem számít előzésnek ha elhaladsz egy másik kocsi mellett.
Tehát elhaladhatsz a rendőrautó mellett gond nélkül.
A cikkben megszólal egy oktató is, aki előadta, hogy nem haladhatsz el a rendőr mellett jobbról.
Komolyan mondom, nem az első eset, hogy egy oktatótól, vagy "kresz szakértőtől" ilyen baromságokat olvasok.
Akkor lenne előzés ha a rendőr autót a belsőből közelíted meg, kimész a külsőbe, elhaladsz mellette, és visszatérsz a belsőbe.
Tehát ennek a cikknek nagyobb a füstje mint a lángja:
itt a kresz jogszabály is:
III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak
c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.
közben elolvastam ennek a Pető Attilának az érvelését a kresz fórumban. Szerintem a csávó a Pető intézetből szökött meg.
Ekkora baromságokat rég olvastam már amiket írt, komolyan...
a kommenteket is olvassd, ott is válaszolgatott.
Aszondja:
"Azt írod, hogy megyek a saját sávomban, és a másik is, ez nem előzés. Oké! De hogyan jutottál a másik sávba? Valamikor sávot változtattál ehhez. Lehet hogy csak pár méterrel előtte, de lehet, hogy száz méterekkel előbb. Az egyik esetben előzés, a másikban nem? És hol a határ? Hány méter alatt előzés, hány alatt nem?"
Magyarul ha én bekanyarodom a Dózsa György útról a Váci útra, sávot változtatok és 2km után elhaladok egy másik autó mellett, akkor már előzés.
Sőőőt, haladok, és a mellettem lévő aki előrébb van, folyamatosan lassít. Akkor ezek szerint nekem is lassítanom kell folyamatosan.... Hülye ez tleg :D És ez oktat.
Hát nem tudom!
Hü lyének érzem magam! Megyek leadom a jogsim! :)
Úgy érzem nincs helyem a magyar közlekedési szubkultúrában.
A magyarban valóban nehéz.
A jobbra tartást speciel emiatt vagyok kénytelen én is sokszor megszegni.
Pl a Hungárián ha balra kell kanyarodnom, akkor km-ekkel korábban, a belsőbe megyek, mert a magyar mentalitás olyan, hogy nem fognak beengedni amikor kéne.
Pedig tényleg szép lenne ha mindig csak az menne a belsőben aki éppen előz, vagy balra akar kanyarodni.
Jah de ehhez okos út felfestési rend is kéne.
Karácsonykor jöttem este haza a Dózsa györgyön a Hősök tere felől. Jó fiú módjára a külsőben. Természetesen ez lett a vesztem. A Verseny utcai kereszteződésnél a külső automatikusan jobbra kanyarodik. A tábla persze már késő egy 50 km/s sebességnél, hogy biztonságosan balra sorolhass, miközben van forgalom ott is.
A másik irányból ugynezt játszák el, csak a belső sávval, ott a belső hirtelen kanyarodó lesz balra, a külső pedig megy tovább jobbra ("egyenesen" a Dózsán).
Működne ez a jobbra tartás ha a külső mindig egyenes lenne.
Ma a lehelnél cumiztam be (elsőnek jártam azon a szakaszon). Váci út, külső sáv, a Lehel útra ment tovább és nem a Vácira. Persze ott se tudtam már váltani a forgalom miatt, a mögöttes forgalmat meg nem akartam feltartani, szerencsére nem volt gond, mert a Lehelen is tudtam a célom felé haladni.
Sajnos Magyarországon emlékezetből kell vezetni, mert sokszor nem logikusak a dolgok (de ehhez előbb be kell cumizni pár esetet, hogy tanuljon belőle az ember). És akkor ez még csak Pest, ahol jó a közlekedés, Budáról ne is beszéljünk inkább.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!