Biciklisek, mikor szálltok le végre a zebrán való áthaladáskor? Borzasztó ami ma Debrecenben történt..
...engem autósként nagyon megviselt látni ezt a tragédiát,szörnyű volt, csak 48 éves volt a nő, a családja biztosan várta:( Titeket hogy hagyhat hidegen, miért csináljátok ezt nap mint nap?
http://www.youtube.com/watch?v=p-T7LZ_W430
A másik érdekes dolog az a média tálalása, minden autósok hibája által bekövetkezett balesetnél szajkózzák a kresz szabályokat, kielemzik hogy lehetett, kiállnak a kamerával, figyelik, számolják! a szabálytalankodó autósokat, ecetera.
A kerékpáros szabályszegésekből eredő tragédiák tudósításakor valahogy elmarad ez a kis "oktatás".
Én autósként ha látom a riportokat, mindig hatással van rám, azon jár az eszem, jaj, hogy fogok vigyázni, hogy velem ez ne fordulhasson elő. Ha ugyanígy készítenék a biciklis szabályszegéses tudósításokat is, hátha bennük is megmozdulna valami és legközelebb úgy döntene 10-ből egy, hogy hmmm láttam a múltkor is azt a riportot, inkább áttolom a biciklit és életben maradok, és hazamegyek a családhoz. Nem????
Miért gondolod, hogy nehezebb lenne a biciklisen behajtani a büntetést?
Inkább azonosítani kb lehetetlen ha csak felvétel van róla.
Viszont ha rendszeresen razziáznának a rendőrök és büntetnének, akkor hamar megtanulnák a biciklisek is a rendet. Legalábbis egy jó részük.
Ha hiszed, ha nem, sokan kritikusak a többi biciklissel. Igen, nekem van problémám a járműtársaimmal:
- amikor piros lámpánál állok, és felborít, fellök, csúnyán néz, beugat, mert én állok.
- minden piros lámpánál gyökkettővel átcaplat, utána meg az én normális tempómmal előzgethetem vissza. Minden elcseszett lámpánál.
- jelezni sokan nem képesek, kanyarodnak össze-vissza.
- kerékpársáv ide vagy oda, van idióta, amelyik járdázik.
- ha már fosik és a járdán teker, legalább vigyázzon a gyalogokra, ne 20-szal szlalomozzon, ne húzzon el a pici gyerektől 5 centire.
- telefonál, zenét hallgat, kizárja a közlekedés hangjait, ami életveszélyes...
Ezeket ellenőrizni kellene, és kőkeményen büntetni mindent, ami másra vagy magára veszélyes. Lehet itt KRESZ oktatást meg ilyesmit propagálni meg hasonló, de ezek az esetek nem a KRESZ-nemtudásából, hanem a következmények hiányából erednek.
Sajnos a probléma adott, ezekből nincs pénz, ahogy nincs pénz abból sem, ha minden egyes piroson, autók és villamosok között szétnézés nélkül átugráló gyalogosokból, a zebrán elsőbbséget nem adó autósokból sincs. Pedig ezek égetőbben lennének, mint hogy hány km/h-val lépi át a sebességet valaki a nyílegyenes és üres autópályán (a 200-zal hajtókat meg nem bírságolni, hanem leültetni kéne, hogy kicsit gondolkozzon).
"Pedig ezek égetőbben lennének, mint hogy hány km/h-val lépi át a sebességet valaki a nyílegyenes és üres autópályán"
Igen, nagyon igazad van, sajnos itt megint arról van szó, hogy ez a könnyű pénzbeszedés, amit az autósok be is fizetnek fontosabb, mint az emberélet megóvása a hatóságoknak is.
Egyébként örülök, hogy köztetek is vannak elégedetlenek a veszélyes társaitokkal szemben, sajnos mindig úgy tűnik az ilyen viták alkalmával, hogy ti minden áron véditek egymást, és nem a szabályos vs szabálytalan emberek, hanem biciklisek vs autósok vita van. Ami szomorú.
Egyáltalán hogyan kerül kerékpáros a zebrára? Azokat ui. általában a járdárol lehet megközeliteni, ahol semmi keresnivalója. Ebben az esetben akkor szálljon le és tolja a drótszamarat, amikor felmegy a járdára, ahol tilos kerékpározni és ne a zebránál, ahol nincs ilyen szabályozás.
Persze ismert válasz az is, hogy kerékpárúton/gykpúton szabályosan halad, ebben az esetben viszont nem kerülhet gyalogátkelöhelyre -keresztezödésről van szó, annak megfelelő szabályokkal.
"Egyáltalán hogyan kerül kerékpáros a zebrára?"
Budapesten kifejezetten sok helyen sajnos. Valamikor közvetlenül arra visz a kerékpárút, megszüntetik egy táblával (epic nonszensz), majd a zebra után folytatódik. Valahol még ez sincs. Lehet veszekedni az autóssal, miután megnézte a seggempartját a szélvédőjén.
Meg vannak olyan kerékpárutak, amik visznek valamerre, de én szabályosan szeretnék tök másfelé menni, akkor is zebrára kerülök (pl. az Üllőire kijutok a Nagyváradtéren a Szent László kórház felől, és balra mennék, a kerékpárút meg megy jobbra, akkor zebrára kerülök).
Nem is lenne baj, hogyha a birka kerékpáros tisztában lenne vele, hogy nincs elsőbbsége a zebrán. Mert áthajtani rajta nem szabálytalan max 10km/hval. Persze ezt sem tartják be sokan. De elsőbbsége az autósnak van. Nálunk is van sok helyen a bicikliút végén zebra, de a tábla is ott van a fordított háromszög, de a biciklisek nagy részének fingja sincs hogy az rá vonatkozik és, hogy mit is jelent.
De az autósok nagy része sincs tisztában azzal, hogy a biciklis átmehet a zebrán. Persze a fő gond, mint a balesetek nagy részénél itt is az elsőbbség meg nem adása az autósnak.
Amit, viszont tényleg nem értek, hogy a biciklisek miért nem gondolkodnak, hogy nekik lesz nagyobb bajuk ha elütik őket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!