Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Biciklisek, mikor szálltok le...

Biciklisek, mikor szálltok le végre a zebrán való áthaladáskor? Borzasztó ami ma Debrecenben történt..

Figyelt kérdés

...engem autósként nagyon megviselt látni ezt a tragédiát,szörnyű volt, csak 48 éves volt a nő, a családja biztosan várta:( Titeket hogy hagyhat hidegen, miért csináljátok ezt nap mint nap?


[link]

http://www.youtube.com/watch?v=p-T7LZ_W430


A másik érdekes dolog az a média tálalása, minden autósok hibája által bekövetkezett balesetnél szajkózzák a kresz szabályokat, kielemzik hogy lehetett, kiállnak a kamerával, figyelik, számolják! a szabálytalankodó autósokat, ecetera.

A kerékpáros szabályszegésekből eredő tragédiák tudósításakor valahogy elmarad ez a kis "oktatás".

Én autósként ha látom a riportokat, mindig hatással van rám, azon jár az eszem, jaj, hogy fogok vigyázni, hogy velem ez ne fordulhasson elő. Ha ugyanígy készítenék a biciklis szabályszegéses tudósításokat is, hátha bennük is megmozdulna valami és legközelebb úgy döntene 10-ből egy, hogy hmmm láttam a múltkor is azt a riportot, inkább áttolom a biciklit és életben maradok, és hazamegyek a családhoz. Nem????



2014. jún. 20. 20:41
1 2 3 4 5 6 7
 41/62 A kérdező kommentje:
Abszolút megfelelő lenne egy komoly, általános iskolai kresz oktatás, sőt kifejezetten fontosabb, mint ami most van, valami hittan, vagy mit tett kötelezővé a kormány, nem tudom. Vizsgáztatni is lehetne, mint bármilyen más tantárgyból.
2014. jún. 21. 09:15
 42/62 anonim ***** válasza:

Miért gondolod, hogy nehezebb lenne a biciklisen behajtani a büntetést?

Inkább azonosítani kb lehetetlen ha csak felvétel van róla.

Viszont ha rendszeresen razziáznának a rendőrök és büntetnének, akkor hamar megtanulnák a biciklisek is a rendet. Legalábbis egy jó részük.

2014. jún. 21. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/62 A kérdező kommentje:
Azért, mert többe kerülne a behajtás, mint a büntetés, nem fizetnének csak úgy hidd el. Mi autósok is azért fizetünk olyan becsületesen, mert különben már veszik is el a jogsinkat, vonják be a forgalminkat. Minket ezzel könnyen fizetésre bírnak. Egy kerékpárostól nincs mit elvenni, nyugodtan biciklizik tovább a befizetetlen büntije mellett.
2014. jún. 21. 09:29
 44/62 A kérdező kommentje:
Az iskolai kresz oktatást biciklis, gyalogos szintűre gondoltam természetesen, nem autós kreszre!
2014. jún. 21. 09:35
 45/62 anonim ***** válasza:

Ha hiszed, ha nem, sokan kritikusak a többi biciklissel. Igen, nekem van problémám a járműtársaimmal:

- amikor piros lámpánál állok, és felborít, fellök, csúnyán néz, beugat, mert én állok.

- minden piros lámpánál gyökkettővel átcaplat, utána meg az én normális tempómmal előzgethetem vissza. Minden elcseszett lámpánál.

- jelezni sokan nem képesek, kanyarodnak össze-vissza.

- kerékpársáv ide vagy oda, van idióta, amelyik járdázik.

- ha már fosik és a járdán teker, legalább vigyázzon a gyalogokra, ne 20-szal szlalomozzon, ne húzzon el a pici gyerektől 5 centire.

- telefonál, zenét hallgat, kizárja a közlekedés hangjait, ami életveszélyes...


Ezeket ellenőrizni kellene, és kőkeményen büntetni mindent, ami másra vagy magára veszélyes. Lehet itt KRESZ oktatást meg ilyesmit propagálni meg hasonló, de ezek az esetek nem a KRESZ-nemtudásából, hanem a következmények hiányából erednek.


Sajnos a probléma adott, ezekből nincs pénz, ahogy nincs pénz abból sem, ha minden egyes piroson, autók és villamosok között szétnézés nélkül átugráló gyalogosokból, a zebrán elsőbbséget nem adó autósokból sincs. Pedig ezek égetőbben lennének, mint hogy hány km/h-val lépi át a sebességet valaki a nyílegyenes és üres autópályán (a 200-zal hajtókat meg nem bírságolni, hanem leültetni kéne, hogy kicsit gondolkozzon).

2014. jún. 21. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/62 A kérdező kommentje:

"Pedig ezek égetőbben lennének, mint hogy hány km/h-val lépi át a sebességet valaki a nyílegyenes és üres autópályán"

Igen, nagyon igazad van, sajnos itt megint arról van szó, hogy ez a könnyű pénzbeszedés, amit az autósok be is fizetnek fontosabb, mint az emberélet megóvása a hatóságoknak is.

Egyébként örülök, hogy köztetek is vannak elégedetlenek a veszélyes társaitokkal szemben, sajnos mindig úgy tűnik az ilyen viták alkalmával, hogy ti minden áron véditek egymást, és nem a szabályos vs szabálytalan emberek, hanem biciklisek vs autósok vita van. Ami szomorú.

2014. jún. 21. 09:53
 47/62 Alex Fly ***** válasza:
40%

Egyáltalán hogyan kerül kerékpáros a zebrára? Azokat ui. általában a járdárol lehet megközeliteni, ahol semmi keresnivalója. Ebben az esetben akkor szálljon le és tolja a drótszamarat, amikor felmegy a járdára, ahol tilos kerékpározni és ne a zebránál, ahol nincs ilyen szabályozás.

Persze ismert válasz az is, hogy kerékpárúton/gykpúton szabályosan halad, ebben az esetben viszont nem kerülhet gyalogátkelöhelyre -keresztezödésről van szó, annak megfelelő szabályokkal.

2014. jún. 21. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/62 Alex Fly ***** válasza:
És természetesen az unalomig ismételt kötelező kerékpáros vizsgának sincs ehhez semmi köze: elméletileg a személgépjármű vezetéséhez is szükséges számot adni a közlekedés szabályainak ismeretéböl; hogy milyen eredménnyel, ahhoz elég csak körülnézni az utakon...
2014. jún. 21. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/62 anonim ***** válasza:

"Egyáltalán hogyan kerül kerékpáros a zebrára?"

Budapesten kifejezetten sok helyen sajnos. Valamikor közvetlenül arra visz a kerékpárút, megszüntetik egy táblával (epic nonszensz), majd a zebra után folytatódik. Valahol még ez sincs. Lehet veszekedni az autóssal, miután megnézte a seggempartját a szélvédőjén.


Meg vannak olyan kerékpárutak, amik visznek valamerre, de én szabályosan szeretnék tök másfelé menni, akkor is zebrára kerülök (pl. az Üllőire kijutok a Nagyváradtéren a Szent László kórház felől, és balra mennék, a kerékpárút meg megy jobbra, akkor zebrára kerülök).

2014. jún. 21. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/62 anonim ***** válasza:

Nem is lenne baj, hogyha a birka kerékpáros tisztában lenne vele, hogy nincs elsőbbsége a zebrán. Mert áthajtani rajta nem szabálytalan max 10km/hval. Persze ezt sem tartják be sokan. De elsőbbsége az autósnak van. Nálunk is van sok helyen a bicikliút végén zebra, de a tábla is ott van a fordított háromszög, de a biciklisek nagy részének fingja sincs hogy az rá vonatkozik és, hogy mit is jelent.


De az autósok nagy része sincs tisztában azzal, hogy a biciklis átmehet a zebrán. Persze a fő gond, mint a balesetek nagy részénél itt is az elsőbbség meg nem adása az autósnak.


Amit, viszont tényleg nem értek, hogy a biciklisek miért nem gondolkodnak, hogy nekik lesz nagyobb bajuk ha elütik őket.

2014. jún. 21. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!