Biciklisek, mikor szálltok le végre a zebrán való áthaladáskor? Borzasztó ami ma Debrecenben történt..
...engem autósként nagyon megviselt látni ezt a tragédiát,szörnyű volt, csak 48 éves volt a nő, a családja biztosan várta:( Titeket hogy hagyhat hidegen, miért csináljátok ezt nap mint nap?
http://www.youtube.com/watch?v=p-T7LZ_W430
A másik érdekes dolog az a média tálalása, minden autósok hibája által bekövetkezett balesetnél szajkózzák a kresz szabályokat, kielemzik hogy lehetett, kiállnak a kamerával, figyelik, számolják! a szabálytalankodó autósokat, ecetera.
A kerékpáros szabályszegésekből eredő tragédiák tudósításakor valahogy elmarad ez a kis "oktatás".
Én autósként ha látom a riportokat, mindig hatással van rám, azon jár az eszem, jaj, hogy fogok vigyázni, hogy velem ez ne fordulhasson elő. Ha ugyanígy készítenék a biciklis szabályszegéses tudósításokat is, hátha bennük is megmozdulna valami és legközelebb úgy döntene 10-ből egy, hogy hmmm láttam a múltkor is azt a riportot, inkább áttolom a biciklit és életben maradok, és hazamegyek a családhoz. Nem????
"Ezt valamilyen statisztikával is alá tudod támasztani?"
Ott a KSH baleseti statisztikája. Lehet belőle csemegézni.
Pl:
2012: balesetet okozó személyautó 8752, kerékpár 1970
Ebből az 1970-ból 52 halállal és 673 súlyos sérüléssel végződött.
Az 1970-ből 1182 menet közbeni ütközés volt, amiből 1056 lakott területen történt. Az összesen 3740 balesetben volt érintett kerékpáros, ebből 3328 történt lakott területen. A kerékpáros balesetek 52%-át kerékpárosok okozzák.
Az 1970 esetből amikor kerékpáros balesetet okozott 441 alkalommal volt ittas a bringás :D
És ez csak a hivatalos statisztika. Ezen felül mennyi eset lehet még, ami nem kerül bejelentésre..
Én nem akarok a bringásokra mutatni, de azon részük amelyiknek nincs jogsija az nincs tisztában azzal, hogy mit lehet és mit nem és azt sem látja át, hogy mit miért nem lehet. És kettő lényeges különbség van autós és bringás között:
-az autóst rendszám alapján egy esetleges helyszínelhagyás után el lehet csípni,szabálytalanság esetén szankcionálható, míg egy bringás nem
-az autóst megvédi a karosszéria,biztonsági öv és a légzsák, ha hülyeséget csinál, míg a bringást nem védi semmi.
"az autóst rendszám alapján egy esetleges helyszínelhagyás után el lehet csípni,szabálytalanság esetén szankcionálható, míg egy bringás nem "
Az igazságos, egyenlő dolog az lenne, hogy a kerékpárosnak is kötelező legyen kreszt tanulni, és azonosíthatónak lenni. Szerintem ez sehol sincs így a világon és őszintén nem értem, miért, nem vagyok kerékpár ellenes, de egyszerűen ebben a rendszerben nincs sem igazság sem értelem.
12-es ennek ellent mondanak az alábbi kimutatások.
Növekvő kerékpáros forgalom, de a balesetek száma mégsem növekszik.
Nem tudom ezt az 52%.ot honnét szedted, de ez a második oldal amin 12%-ot látok.
Kérdező, amit te mondasz az nem reprezentatív. Pláne a 3/4 szabálytalankodó igencsak túlzás. Ennyire nagy arányban nem szabálytalankodnak a biciklisek.
Az autósoknál eleve nem figyelsz annyira, mint a bicikliseknél. Éppen ezért nem is veszed észre. Pl, hogyan veszed észre, hogy telefonál amikor elmész mellette? Nem is látod, mert nem is nézel. Egy biciklisnél ez sokkal inkább feltűnik, mert azt nem takarja el az autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!