Biciklisek, mikor szálltok le végre a zebrán való áthaladáskor? Borzasztó ami ma Debrecenben történt..
...engem autósként nagyon megviselt látni ezt a tragédiát,szörnyű volt, csak 48 éves volt a nő, a családja biztosan várta:( Titeket hogy hagyhat hidegen, miért csináljátok ezt nap mint nap?
http://www.youtube.com/watch?v=p-T7LZ_W430
A másik érdekes dolog az a média tálalása, minden autósok hibája által bekövetkezett balesetnél szajkózzák a kresz szabályokat, kielemzik hogy lehetett, kiállnak a kamerával, figyelik, számolják! a szabálytalankodó autósokat, ecetera.
A kerékpáros szabályszegésekből eredő tragédiák tudósításakor valahogy elmarad ez a kis "oktatás".
Én autósként ha látom a riportokat, mindig hatással van rám, azon jár az eszem, jaj, hogy fogok vigyázni, hogy velem ez ne fordulhasson elő. Ha ugyanígy készítenék a biciklis szabályszegéses tudósításokat is, hátha bennük is megmozdulna valami és legközelebb úgy döntene 10-ből egy, hogy hmmm láttam a múltkor is azt a riportot, inkább áttolom a biciklit és életben maradok, és hazamegyek a családhoz. Nem????
Minden nap vezetek, és én is látom a sok hülyét. Tegnap délután kinézek az erkélyről és mit látok?? Egy hülye pic*a tablettel a kezében biciklizett miközben azt nyomkodta.
Szomszéd utcában megyek van egy fekvőrendőr. A biciklis elmegy mellette az út szélén. Utána meg visszakacsázik kb a sáv 1/3-ig. Rá kellett dudálni, hogy vegye már észre magát. Ráadásul jó minőségű út tehát még arra sem lehet fogni, hogy a szélén nem lehetne biciklizni.
Nem lennék meglepve, hogyha ez a nő is épp telefonált volna, vagy tököm tudja mit csinált, de nem figyelt a közlekedésre.
De még sorolhatnám az egyirányú utcában rendszeresen szembe biciklizőket is (akik az út szélén mennek azokkal még nem is lenne baj, de vannak olyan hülyék akik középen mennek) Ja itt jegyezném meg, hogy a múltkor egy furgon jött velem szembe az egyirányú utcában és én mentem a helyes irányba.
Aztán az irányjelzés és szétnézés nélkül sávot váltókat. Az autósok közül is sokan nem indexelnek sajnos.
Mindkét fél részéről van bőven szabálytalanság, de a hülye bicikliseket nem értem, akik nem fogják fel, hogy az életükkel játszanak.
Én is rendszeresen át megyek a zebrán biciklivel, de tisztában vagyok vele, hogy nincs elsőbbségem és pláne nem nyomkodom a telefonom. Sőt ha hívnak, akkor félre állok és úgy veszem fel.
Ma is elütöttek egy biciklis postást. Nem láttam, hogy mi történt csak azt, hogy az út szélén ült és egy kocsi állt keresztbe az úton. Nem tartom kizártnak, hogy a postás nem figyelt és szabálytalankodott. Volt egy kávéspohár is az úton. Szerintem nem az autós kávézott és dobta oda. De ez csak feltételezés.
Egyébként viszonylag kevés ilyen halálos baleset van. Szerencsére.
Sajnos az autósoknak kell figyelni az ilyen hülye biciklisekre, hogy el ne csapják őket.
"de az arány összehasonlíthatatlanul rosszabb a biciklisek esetében!!!!"
Erre nem vennék mérget. Csak gondolj bele abba, hogy hány autós baleset történik és hány biciklis. A balesetek nagy része valamilyen szabálytalanság miatt következik be.
Beletartozik az elsőbbség nem megadása. Ebből rengeteg baleset származik. Az indexelés hiánya, amikoris nem számítasz rá, hogy kanyarodik vagy épp kint hagyja az indexet és mégsem azt teszi amit az index mutat vagy pont a másik irányba kanyarodik.
A biztonsági öv be nem kapcsolása, stop táblánál nem állnak meg nagyon sokan.
És a nagy sláger a telefonálás. Jóval több autóst látok telefonálni, mint biciklist.
Én inkább úgy fogalmaznám meg, hogy a biciklisek ugyanazokat a szabálytalanságokat követik el nem nagyobb arányban, csak ott sokkal látványosabb. Jobban észre vehető pláne, mivel arra jobban is figyelünk.
De számomra az a leginkább elgondolkodtató, hogy a hülye biciklisek (tisztelet a kivételnek) nem fogják fel, hogy pl miközben azon a kib****ott telefonon beszél nem fogja csak egy kézzel a kormányt, és nem tud reagálni, hogyha hirtelen meg kellene állni. Így tuti ő húzza a rövidebbet. De ha nem adja meg az elsőbbséget, akkor is ő húzza a rövidebbet ha elcsapják.
Szerintem sok kereszteződés közlekedésbiztonsági és forgalomtechnikai szempontból elég átgondolatlan.
Legyen egy példa:
Soroksári-Kvassay sarok. Csepel felől elég jelentős a nehéztehergépjármű/kamion forgalom. A kereszteződésben a szabad jelzésnél jobbra kanyarodó járműveknek elsőbbséget kell adniuk a gyalogosoknak és a kerékpárútnak. csak van egy gond,jobbra baromi nagy holttere van egy ilyen járműnek. Elindulsz, megállsz, elengeded akik ott vannak, majd ha elmentek akkor megint elindulsz. De ha eközben megérkezik a kerékpárúton egy bringás vagy 25km/h-val, azt már nem veszed észre és kb ugyanaz történik, mint a kérdésben leírt esetben. Nagy odafigyeléssel is előfordulhat baj illetve ezen felül ha nagy a gyalogosforgalom ( márpedig a HÉV végállomás miatt nagy szokott lenni ) akkor rosszabb esetben csak 1 jobbra kanyarodó tud átmenni a zöldön. Egy ennyire nagy forgalmú helyen minimum már meg kellett volna oldani a közúti és gyalogos forgalom szintbeli elkülönítését, a kerékpársávot meg elvezetni máshogy.
Egy másik érdekes helyszín:
Könyves Kálmán körút - Gyáli út/Albert Flórián ( M5 bevezető) sarok, ez:
[link] ,19.096221,3a,74.7y,63.98h,82.73t/data=!3m4!1e1!3m2!1siChB8f_BakASvNL_k0RJiQ!2e0
A kerékpárosok hajlamosak elnézni a rájuk vonatkozó lámpák jelzéseit,figyelmetlenek. Minden lámpaváltásnál van olyan, hogy a szigetre vezető lámpa piros nekik ( a kanyarodó forgalom miatt) míg a szigetről továbbengedő zöld. Le sem sz..ják az elsőt és simán lehajtanak az útra, amikor oda a kanyarodó járművek 40-50km/h sebességgel érkeznek. Ha meg elütöd, mint egy kutyát, akkor meg rohan a család az RTLKlubhoz..
Engem nem zavar ha valaki átteker a zebrán. Megáll, mint a gyalogosok, és amikor ők mennek akkor ő is tekerhet, tekerjen. De álljon meg a zebra előtt és nézzen szét, és csak akkor induljon el, ha megadják neki az elsőbbséget!
4-es: De igen az arány sokkal durvább, mivel az aszfalton előforduló biciklisek száma elenyésző az autósokéhoz képest, így viszonyíts! A többivel egyetértek.
5-ös: Látod az engem sem zavar, mivel jelzi az áthaladási szándékát, nekem van időm reagálni(észrevenni, megállni) és utána átkerekezik. Még a kreszben is engedném ezt a módosítást.
Én, csak azon vagyok "meglepve, hogy nem teszik KRESZ vizsgához -hajtási engedély-valamikor a segédmotor kerékpárosoknak volt"
Nem beszélve mennyi millió bevétele lenne az Államnak, és nekünk mint sofőröknek is jobb lenne!!!
És még ami nagyon bosszant: ez az elektromos -csendes sz*r... brrr A múltkorában nem sok híja volt, hogy el üt, és még neki állt feljebb...
"4-es: De igen az arány sokkal durvább, mivel az aszfalton előforduló biciklisek száma elenyésző az autósokéhoz képest, így viszonyíts! A többivel egyetértek."
Ezt valamilyen statisztikával is alá tudod támasztani?
"kerékpárján fent ülve szabálytalanul haladt a gyalogátkelőhely közelében"
Aki hülye … sajnos ez van.
Nincs mit hozzáfűzni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!